Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier gaat het ook weer lekker

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Hier gaat het ook weer lekker

Ongelezen bericht door Demi »

Ik word er af en toe niet goed van hoor, we komen net weer bij de Da vandaan :jank: Dit keer Kenzo. Hij deed vanavond vreemd, heel vreemd. Het was net of hij geen adem kreeg, zette hele grote ogen op, het was net of hij moest overgeven, maar het bleef bij rare bewegingen die hij met zn koppie maakte. Eerst dacht ik dat hetreversed sneezing was, maar dat was het niet. Hij begon ook te smakken, beetje kwijlen en wilde maar een ding, heel veel eten (normaal wil hij nooit iets eten) Hij bleef maar over de plavuizen likken en likte elke haar op die hij tegen kwam. Dit deed hij zo ongeveer een half uur en toen heb ik de DA gebeld.
We zijn er heen geweest want ze dacht eerst aan een lichte vorm van epilepsie. Eenmaal daar heeft ze goed in zijn keel gekeken en deze is rood met slijm. Dus dacht ze aan kennelhoest (hij hoest niet).
Hij kreeg ook zo'n aanval bij de DA en ze dacht dat dat kwam doordat hij slijm in zijn keel had wat hij weg wilde slikken, maar dat lukt dus niet.
Dus ik geef hem zo maar wat hoestdrank met slijmoplosser en hoop dat hij niet meer zo raar doet :jank:
Mocht het wel kennelhoest zijn kan het zo zijn dat Cujo dat mee gekregen heeft op het roggebotzand, er niet ziek van geworden is, maar wel Kenzo er mee besmet heeft?
Cujo is trouwens wel zwaar aan de diarree sinds 2 dagen.
En hoe groot is de kans (en hoe gevaarijk is het) dat een oudere zwakke hond dit dan zou krijgen? Ik heb nl Bep weer in huis..
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Re: Hier gaat het ook weer lekker

Ongelezen bericht door Hutsje »

Demi schreef:Ik word er af en toe niet goed van hoor, we komen net weer bij de Da vandaan :jank: Dit keer Kenzo. Hij deed vanavond vreemd, heel vreemd. Het was net of hij geen adem kreeg, zette hele grote ogen op, het was net of hij moest overgeven, maar het bleef bij rare bewegingen die hij met zn koppie maakte. Eerst dacht ik dat hetreversed sneezing was, maar dat was het niet. Hij begon ook te smakken, beetje kwijlen en wilde maar een ding, heel veel eten (normaal wil hij nooit iets eten) Hij bleef maar over de plavuizen likken en likte elke haar op die hij tegen kwam. Dit deed hij zo ongeveer een half uur en toen heb ik de DA gebeld.
We zijn er heen geweest want ze dacht eerst aan een lichte vorm van epilepsie. Eenmaal daar heeft ze goed in zijn keel gekeken en deze is rood met slijm. Dus dacht ze aan kennelhoest (hij hoest niet).
Hij kreeg ook zo'n aanval bij de DA en ze dacht dat dat kwam doordat hij slijm in zijn keel had wat hij weg wilde slikken, maar dat lukt dus niet.
Dus ik geef hem zo maar wat hoestdrank met slijmoplosser en hoop dat hij niet meer zo raar doet :jank:
Mocht het wel kennelhoest zijn kan het zo zijn dat Cujo dat mee gekregen heeft op het roggebotzand, er niet ziek van geworden is, maar wel Kenzo er mee besmet heeft?
Cujo is trouwens wel zwaar aan de diarree sinds 2 dagen.
En hoe groot is de kans (en hoe gevaarijk is het) dat een oudere zwakke hond dit dan zou krijgen? Ik heb nl Bep weer in huis..
Kan heel goed dat het kennelhoest is, daar loopt inmiddels een topic van Caro over. Meerdere honden hebben dit opgelopen bij Roggenbot. Hier heeft alleen Kiefer er last van, FritZ heeft alleen zaterdag wat gehoest en verder niet. Huts geen last, Richard, de oude Golden die hier logeert heeft vandaag 1 of 2 keer gehoest dus dat is nog afwachten. Normaal gesproken zouden de oudjes het niet moetren krijgen omdat die een betere weerstand daartegen hebben omdat ze soortgelijke virussen als vaker te lijf zijn gegaan en er antistoffen voor hebben. Heb inmiddels bij een aantal puips hier kennelhoest gehad, (ernstig ook, met koorts en al), maar Huts is er de laatste jaren van verschoond gebleven.
Balen meid, beterschap.
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

maar kan Kenzo dit dan van Cujo hebben terwijl Cujo helemaal niet ziek is (gelukkig!)
En Bep heeft een zeer zwakke gezondheid en zit al jaren aan de prednison..
En dan kel, ik hoop echt niet dat ze ook weer ziek wordt :jank:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Demi schreef:maar kan Kenzo dit dan van Cujo hebben terwijl Cujo helemaal niet ziek is (gelukkig!)
Ja volgens mij kan dat inderdaad, de ene hond is er gevoeliger voor dan de ander.
Heel veel sterkte met je kids en hopen dat Kenzo weer snel opknapt :ok:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Demi schreef:maar kan Kenzo dit dan van Cujo hebben terwijl Cujo helemaal niet ziek is (gelukkig!)
Ja volgens mij kan dat inderdaad, de ene hond is er gevoeliger voor dan de ander.
Dank je wel en ik hoop ook dat hij snel weer beter is, hij blijft raar doen met zn koppie :19:
Hutsje
Zeer actief

Dat kan inderdaad, de weerstand kan net even iets hoger zijn, of ze heeft er net de juiste anitstoffen voor. Ze kan het dus wel doorgeven zonder het zelf te hebben.
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Demi schreef:
Addy schreef:
Dank je wel en ik hoop ook dat hij snel weer beter is, hij blijft raar doen met zn koppie :19:
dat kwijlen, smakken en willen eten komt door de irritatie in de keel, kinderhoestsiroop wil dan nog wel eens helpen, of een lepeltje honing
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:Dat kan inderdaad, de weerstand kan net even iets hoger zijn, of ze heeft er net de juiste anitstoffen voor. Ze kan het dus wel doorgeven zonder het zelf te hebben.
toen zij een tijd terug zo ziek was heeft ze een AB kuur gehad, omdat niemand een idee had van wat ze had. Ze is daarui wel enorm goed opgeknapt dus wat je al zegt, misschien is haar weerstand idd een stuk beter.
Beterschap voor je kudde daar trouwens :mrgreen:
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Addy schreef:
Demi schreef:
Addy schreef:
dat kwijlen, smakken en willen eten komt door de irritatie in de keel, kinderhoestsiroop wil dan nog wel eens helpen, of een lepeltje honing
Ik had nog wat fluimicil (of hoe je dat ook schijft :mrgreen: ) staan van de vorige keer met Cujo, alleen dat is maar 10 dagen na opening houdbaar :19:
Ik ga het hem toch zo maargeven, heb niet het idee dat het niet meer goed is, het ruikt normaal (vies dus :mrgreen: )
Hutsje
Zeer actief

Demi schreef:
Addy schreef:
Demi schreef:
Addy schreef: Ja volgens mij kan dat inderdaad, de ene hond is er gevoeliger voor dan de ander.
Ik had nog wat fluimicil (of hoe je dat ook schijft :mrgreen: ) staan van de vorige keer met Cujo, alleen dat is maar 10 dagen na opening houdbaar :19:
Ik ga het hem toch zo maargeven, heb niet het idee dat het niet meer goed is, het ruikt normaal (vies dus :mrgreen: )
Gewoon geven hoor :ok:
Afbeelding
Demi
Zeer actief
Contacteer:

Shit Cujo begint nu ook te niezen :jank: zie het helemaal voor me, ik heb zo 4 zieke honden :jank:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Demi schreef:Shit Cujo begint nu ook te niezen :jank: zie het helemaal voor me, ik heb zo 4 zieke honden :jank:
O ja :jank: :jank:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Shit zeg, sterkte voor je hondjes :knuffel:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers