danielle-russel-king schreef:Caro. schreef:Puchu is af en toe wat 'benauwd' vanmorgen

en nu vind ik het heel moeilijk te beoordelen of het een soort van 'reversed sneezing' is of eventueel een kennelhoestje.
Hij is hartstikke levendig, toont totaal niet ziek, eet/poept/plast goed. Dat vooropgesteld, dus mocht het een kennelhoest zijn dan zie ik dus geen reden om naar de dierenarts te gaan omdat ik niet voor een antibioticakuurtje hier en daar ben, behalve als hij echt ziek ervan zou zijn.
Het ziet er als volgt uit: Hij houdt zijn kop recht naar voren en gedurende zo'n 10 seconde maakt zijn keel een 'hoestend' geluid. Het is niet echt hoesten, meer een soort hoest van benauwdheid. De 'hoest' is laag van geluid en gaat snel achter elkaar.
Het lijkt niet op niezen, maar ik heb begrepen dat 'reversed sneezing' ook niet echt niezen is.
Na de benauwdheid is er totaal niets meer aan de hand.
Vanmorgen is het 3 keer gebeurd. Uiteraard hou ik het goed in de gaten, maar ik wil ook niet direct naar de dierenarts rennen omdat ze al snel óf allerlei nare onderzoeken doen óf een antibiotica kuur voorschrijven voor kennelhoest.
En wellicht is het maar even tijdelijk (houdt hij er langer last van of komt het vandaag erg vaak voor, dan ga ik natuurlijk naar de dierenarts).
Maar mijn vraag is of iemand dit herkent als 'reversed sneezing' of juist meer als kennelhoest?
ik denk wel dat jij een kennehoestje erg onderschat
Hoezo?
Puchu is levendig, toont verder totaal niet ziek, eet/drinkt/poept/plas goed.
Een kennelhoest kán heel erg zijn/worden, maar dat hoeft niet.
-------
Ik weet nog dat Kaya ook met een maand of 6 wat aan het hoesten was. Ik naar de dierenarts, die allerlei enge dingen vaststelde (vergroot hart, vocht achter de longen, enz. enz.). Doorverwezen naar Utrecht die zeiden dat ze absoluut niks aan haar hart en longen had, maar die wilde wel een scopie doen ivm het hoesten.
Dus een scopie, met als uitkomst dat Kaya een ontzettend vernauwde luchtpijp had en dat het beter zou zijn als we haar in lieten slapen
Ik keek naar mijn hond en zag, op af en toe een hoestje na, een kerngezonde hond.
Maanden later hebben we het onderzoek opnieuw laten doen bij een speciale kliniek en wat bleek: een compleet normale luchtpijp.
Achteraf gezien is het hoestje waarschijnlijk ook een kennelhoest geweest.
Mijn ervaringen zijn dus niet al te best om met een hoestje (terwijl de hond verder niet ziek is) naar de dierenarts te rennen
Onderschatten doe ik het volgens mij niet, want zodra Puchu ziek wordt of het wel erg vaak vandaag benauwd heeft, ga ik uiteraard naar de dierenarts.