Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Irritatie oksel en borstkast
Moderator: moderatorteam
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Irritatie oksel en borstkast
Xena heeft last van een soort uitslag onder haar okseltjes en borstkas. We denken dat dit komt door haar tuigje dat schuurt in combinatie met zand. Dit is gekomen toen ze een keer compleet zanderig de auto in kwam, en aangezien haar tuigje veel schuift... Nu hebben we er al vasaline aangesmeerd en geprobeerd zo veel mogelijk zand van haar af te borstelen. Zou een ander tuigje helpen, het ligt waarschijnlijk aan dit model (met stiksel erop waar de print op zit (scooter van R4D) en het borststuk kan schuiven. Of zal ik het tuig eens een paar keer anders aandoen
(het tuig zo draaien dat het stuk onder de poten aan de zijkant zit (dus zonder poot erin) en het stuk op haar rug ook aan 1 zijkant)

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Irritatie oksel en borstkast
Volgens mij breekt ze dan haar nek :N: dat zit veel te los dan.XenaScence schreef:Of zal ik het tuig eens een paar keer anders aandoen(het tuig zo draaien dat het stuk onder de poten aan de zijkant zit (dus zonder poot erin) en het stuk op haar rug ook aan 1 zijkant)
Waarom probeer je niet een ander tuigje? Ik heb met mijn tekkel ook problemen met de meeste tuigen, omdat die te strak om die kleine pootjes gaan. Mij bevalt dit tuig het best:

Dat gaat ruim om de nek (die lus), en onder de buik door. Dus nix langs pootjes en/of oksels.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Irritatie oksel en borstkast
We willen dus ook eigenlijk een ander tuig kopen, het liefst een hurtta tuig aangezien dat heel erg zacht voor de vacht zou zijn. Heeft iemand ervaring met zo'n tuig. Het probleem is dus vooral dat het erg draaid, dat doet het tuig ook alleen in de auto omdat die musketon haak enorm groot is.tekkel schreef:Volgens mij breekt ze dan haar nek :N: dat zit veel te los dan.XenaScence schreef:Of zal ik het tuig eens een paar keer anders aandoen(het tuig zo draaien dat het stuk onder de poten aan de zijkant zit (dus zonder poot erin) en het stuk op haar rug ook aan 1 zijkant)
Waarom probeer je niet een ander tuigje? Ik heb met mijn tekkel ook problemen met de meeste tuigen, omdat die te strak om die kleine pootjes gaan. Mij bevalt dit tuig het best:
Dat gaat ruim om de nek (die lus), en onder de buik door. Dus nix langs pootjes en/of oksels.

-
Agnetha
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
mijn honden dragen aan het strand altijd een rogz tuigje, nog nooit schuurplekken gehad, zit het dus niet te strak bij de oksels?

Zit een aantal centimeters bij de oksels vandaan.
Ik heb van iemand een hurtta tuigje geleend, fijn tuigje maar het buikbandje zit net zo ver als de rogz van de oksels vandaan. Verder verschuift het tuigje erg snel.

Ik heb van iemand een hurtta tuigje geleend, fijn tuigje maar het buikbandje zit net zo ver als de rogz van de oksels vandaan. Verder verschuift het tuigje erg snel.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Eerst hadden wij ook gewoon een 'glad' R4D tuigje, nooit problemen mee gehad. Maar nu hebben we het model Scooter, waar zo'n stiksel op zit en die verstelbaar zijn aan de borstband (dus 3 van de 4 banden ipv 2 van de vier) (kan je het nog volgenAgnetha schreef:mijn honden dragen aan het strand altijd een rogz tuigje, nog nooit schuurplekken gehad, zit het dus niet te strak bij de oksels?

-
Agnetha
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
die heb ik ook: Scooter. Harrie en Breeze hebben die, en hun hebben ook geen problemen.XenaScence schreef:Eerst hadden wij ook gewoon een 'glad' R4D tuigje, nooit problemen mee gehad. Maar nu hebben we het model Scooter, waar zo'n stiksel op zit en die verstelbaar zijn aan de borstband (dus 3 van de 4 banden ipv 2 van de vier) (kan je het nog volgenAgnetha schreef:mijn honden dragen aan het strand altijd een rogz tuigje, nog nooit schuurplekken gehad, zit het dus niet te strak bij de oksels?
Ik heb van iemand een hurtta tuigje geleend, fijn tuigje maar het buikbandje zit net zo ver als de rogz van de oksels vandaan. Verder verschuift het tuigje erg snel.) en die veroorzaakt nu dus irritatie
En het zit niet te strak, want het zit niet direct achter de oksels, het probleem zit meer bij het verschuivende Y-stuk
Dat is het nieuwste model als hij ook op het borststuk verstelbaar is, dat zit bij al m'n honden veel beter, het oude model gebruikt ik niet eens meer.
Matterhorn van Rogz is heel zacht, misschien dat die beter zit bij haar. En anders zou ik iets met fleece gaan zoeken voor haar, ik heb bij hondenspul.nl een tuigje gekocht waarbij ook het borststuk met fleece "bekleed" is.

hondenspul.nl zit trouwens vlak in de buurt bij ons (dus ook bij jou
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
Eerst hadden we ook een matterhorn tuigje, fantastisch ding! Maar helaas hebben we die op het strand laten liggen... Dus er moest een nieuw tuig komen toen we een keer bij een dierenwinkel waren verkochten ze de scootertuigjes en we hebben er toen maar zo een genomen.Agnetha schreef:die heb ik ook: Scooter. Harrie en Breeze hebben die, en hun hebben ook geen problemen.XenaScence schreef:Eerst hadden wij ook gewoon een 'glad' R4D tuigje, nooit problemen mee gehad. Maar nu hebben we het model Scooter, waar zo'n stiksel op zit en die verstelbaar zijn aan de borstband (dus 3 van de 4 banden ipv 2 van de vier) (kan je het nog volgenAgnetha schreef:mijn honden dragen aan het strand altijd een rogz tuigje, nog nooit schuurplekken gehad, zit het dus niet te strak bij de oksels?
Ik heb van iemand een hurtta tuigje geleend, fijn tuigje maar het buikbandje zit net zo ver als de rogz van de oksels vandaan. Verder verschuift het tuigje erg snel.) en die veroorzaakt nu dus irritatie
En het zit niet te strak, want het zit niet direct achter de oksels, het probleem zit meer bij het verschuivende Y-stuk
Dat is het nieuwste model als hij ook op het borststuk verstelbaar is, dat zit bij al m'n honden veel beter, het oude model gebruikt ik niet eens meer.
Matterhorn van Rogz is heel zacht, misschien dat die beter zit bij haar. En anders zou ik iets met fleece gaan zoeken voor haar, ik heb bij hondenspul.nl een tuigje gekocht waarbij ook het borststuk met fleece "bekleed" is.
hondenspul.nl zit trouwens vlak in de buurt bij ons (dus ook bij jou), ik heb daar toen ook gewoon m'n tuigjes opgehaald en kon ik ze gelijk passen bij de honden.
Maar hondenspul.nl dus hè ik zal eens gaan kijken!
overigens is de jeuk nu al wel wat afgenomen doordat we nu concequent het zand van haar borst afvegen en het tuig zo vastmaken dat het niet kan schuren. Maar ik weet dus niet of het tuig wel goed werkt (als tuig

-
omafia
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2