Maar nu het "probleem" Billy is nu 9,5 jaar en langzaam zie je dat hij meer op zijn voorpoten gaat leunen/staan als achter. Spieren lijken ook wat weg te gaan vallen aan de achterhand. Verder is hij zo fit als anders, loopt wandelingen van 1,5 uur met gemak mee, loopt vlot mee naast de fiets en voor zover ik het kan beoordelen heeft hij geen pijn.
Er werd door de DA artrose vastgesteld echter zonder het maken van een foto ( ze vertelde dat dit ook nog wel gedaan kon worden maar hoefde niet direct en moest ook wel met een roesje) Artrose daar kon ik me wel in vinden zeker omdat ik hier op het forum er vaak wat over lees.
Maar goed ik wilde natuurlijk een goed advies en het beste voor mijn hond.
De DA heeft mij aangeraden te beginnen met een kuurtje Fortiflex 375 van Virbac dit is een voedingssuplement 1 x daags 1 tablet voor een maand en dit 3 tot 4 keer per jaar herhalen en daarbij ook meteen beginnen met pijnstillers (
Als ik zou merken dat hij beter zou lopen met deze pijnstillers zou het dus betekenen dat hij wel pijn heeft en moet ik dit voortzetten.
Nu ben ik erg benieuwd wat jullie hiervan vinden, ik heb zelf het idee dat de pijnstillers misschien wat overdreven zijn om meteen mee te beginnen.
Ook heb ik gevraagd wat er beter is aan de kuur Fortiflex i.p.v. het dagelijks geven van glucosamine van bijv. Kruitvat o.i.d. dan krijgt hij gewoon dagelijks wat binnen i.p.v. zo nu een dan een power boost!
Maar dit zou beter zijn en is speciaal voor dieren blabla..
Wat raden jullie mij aan???????
Ik vind het erg moeilijk en wil het beste voor Billy!!