Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wratje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Wratje

Ongelezen bericht door senna03 »

Gisteren ondekte ik een wrat op Milo z'n lip, die er vorige week nog niet zat. Ben vandaag toch even met hem naar de dierenarts geweest, die doet er vooralsnog niets aan, mits de wrat niet gaat bloeden. Het kan ook spontaan weer verdwijnen. Aan de ene kant ben ik wel opgelucht, maar heb er toch ook een beetje een naar gevoel bij. Heeft iemand weleens meegemaakt dat een wrat gaat bloeden? Of dat een wrat inderdaad spontaan verdween? Ben nogal een stress-kip als 1 van m'n hondjes wat mankeerd.....
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Mijn beide honden hebben last van wratjes (kleine roze) op verschillende plekken (onder de kin, voorpoot) en sommige verdwijnen weer net zo spontaan als dat ze gekomen zijn. Deze zijn in de meeste gevallen onschuldig en doet een DA er niets aan.
Sommige wratjes worden in de loop van de tijd langer en lijken dan op kleine roze sliertjes, daar heb ik van mijn DA een oud huis-tuin-en-keukenmiddel voor, er een touwtje goed strak omheen binden (hierdoor bind je de bloedtoevoer af naar de wrat) en dit laten zitten totdat de wrat zwart wordt en er vanzelf afvalt.
Wanneer de wrat op een rare plek zit, zoals bij jouw hond op de lip, dan kan hij hem bijv. met spelen kapot stoten en kan er vuil van buitenaf inkomen en voor ontstekingen etc zorgen, in die gevallen haalt de DA de wrat meestal weg. Dit doen ze door de wrat weg te branden en is een simpele ingreep van enkele seconden.
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
senna03
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door senna03 »

Dank je wel voor je antwoord! Ik hou het goed in de gaten.
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Onze Freek had wel eens van die wratjes aan de binnenkant van zijn lippen of op zijn tandvlees. De dierenarts bond deze wratjes dan af met een stukje hechtdraad en dan vielen ze er vanzelf af.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”