Ja, zo stond ik ook te kijkenHutsje schreef:Wat een grote steen! Gelukkig is alles goed gegaan!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kl*te steen
Moderator: moderatorteam
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- *tweety*
- Zeer actief
- boemerang
- Zeer actief
echt wel een grote steen , maar @nono ik mag toch uit spreken wat ik zelf liever had gehad , heb je toch niet verweten dat je dat had moeten doenNono schreef:We zijn weer veilig thuis. Meissie ligt lekker op de bank te slapen. De operatie is goed verlopen. Het was een behoorlijk grote steen die aan het einde van de darm is vast gelopen. En die was er nooit of te nimmer vanzelf uitgekomen. Na de operatie is ze nog even aan het infuus geweest, maar ze zijn hier vlot mee gestopt omdat meissie heel duidelijk aangaf dat niet te willen. Om haar toch rustig te houden heeft ze nog een veterankil gekregen. Hieronder een fotootje, zodat jullie een idee hebben.
De steen heeft een doorsnede van 4,5 cm bij 2,5 cm. Een ovale steen dus. Ik heb voor 5 dagen pijnstillers en een ab kuurtje mee gekregen. Nu is het dus tijd om op te knappen. Vanavond zal ik de baasjes gaan bellen en hun het nieuws over Meissie vertellen.
@loving bulls - bedankt voor je compliment
@Boemerang - je zult het ongetwijfeld goed bedoelen, maar het gaat er nu niet om wat jij liever hebt. In overleg met de familie is besloten het zo te doen.
hopelijk hersteld ze voorspoedig

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
-
Nono
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor, jij mag uitspreken van wat jij vindt. Iedereen zijn/haar mening. Ik heb het ook niet gezien als verwijt. Maar die opmerking daar zit ik niet op te wachten. Ik heb hier een zieke hond, waarmee ik heb gehandeld alsof het mijn eigen hond zou zijn. In overleg met familie is zo besloten en dan zit je niet te wachten op een verhaal over hoe jij het zou willen. Vandaar mijn opmerking.boemerang schreef: echt wel een grote steen , maar @nono ik mag toch uit spreken wat ik zelf liever had gehad , heb je toch niet verweten dat je dat had moeten doen![]()
hopelijk hersteld ze voorspoedig
-
Golden Stanley
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Wow, wat een kei zeg
!
Ik kan me voorstellen dat dat ding problemen heeft veroozaakt. Dat ie überhaupt al van de maag in de darmen is gekomen vind ik al een wonder.
Esther, je bent een goede oppas meid! Fantastisch dat je je logé hebt behandeld zoals je je eigen honden zou behandelen. Daar kan menig oppas nog een puntje aan zuigen
.
Ik kan me voorstellen dat dat ding problemen heeft veroozaakt. Dat ie überhaupt al van de maag in de darmen is gekomen vind ik al een wonder.
Esther, je bent een goede oppas meid! Fantastisch dat je je logé hebt behandeld zoals je je eigen honden zou behandelen. Daar kan menig oppas nog een puntje aan zuigen
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Cheryl87
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Marion.
-
Nono
- Zeer actief
- Contacteer:
Die borrel neem ik zeker
Daar ben ik wel aan toe!
Met Meissie gaat het redelijk. Ze ligt op de bank, te slapen, te doezelen. Af en toe drinkt ze wat water. Heb net getempt en ze heeft geen koorts. Vannacht slaap ik ook maar op de bank. Lekker dichtbij, dan weet ik zeker dat alles goed gaat. Morgen zal ik weer een update geven!
Met Meissie gaat het redelijk. Ze ligt op de bank, te slapen, te doezelen. Af en toe drinkt ze wat water. Heb net getempt en ze heeft geen koorts. Vannacht slaap ik ook maar op de bank. Lekker dichtbij, dan weet ik zeker dat alles goed gaat. Morgen zal ik weer een update geven!
-
Nono
- Zeer actief
- Contacteer:
Even een update(je)!
Meissie en ik hebben samen geslapen. Oftewel zij heeft volgens mij heerlijk geslapen, ik wat minder
We zijn de nacht goed doorgekomen. Ze loopt al weer zelfstandig, heeft vanmorgen geplast, ze drinkt weer, alleen de rijst daar is ze niet echt wild van. De witte geroosterde boterham daarintegen, vond ze heerlijk! De wond ziet er mooi droog uit. En ze heeft geen behoefte om eraan te likken ofzo. Uiteraard hou ik haar scherp in de gaten.
Met de baasjes heb ik inmiddels contact gehad. En hun het hele verhaal verteld. Wel moeilijk hoor, maar een andere keuze dan opereren was er niet. Ze zijn blij dat ik zo gehandeld heb. Ik had niet anders verwacht hoor, maar het is gewoon rot dat je dit overkomt met een hond van een ander. Hoe dan ook, Meissie is in goede handen. En op naar een voorspoedig herstel!
Meissie en ik hebben samen geslapen. Oftewel zij heeft volgens mij heerlijk geslapen, ik wat minder
Met de baasjes heb ik inmiddels contact gehad. En hun het hele verhaal verteld. Wel moeilijk hoor, maar een andere keuze dan opereren was er niet. Ze zijn blij dat ik zo gehandeld heb. Ik had niet anders verwacht hoor, maar het is gewoon rot dat je dit overkomt met een hond van een ander. Hoe dan ook, Meissie is in goede handen. En op naar een voorspoedig herstel!
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Contacteer:
fijn te lezen dat het goed met haar gaat 
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rossi
- Zeer actief
-
Melanie 74
-
chrico
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
Dat is altijd moeilijk. Ik heb ook een keer zoiets gehad dat ik achteraf dacht, mijn god, hoe had ik dat de baasjes uit moeten leggen.Nono schreef:
Ik paste op een frans bulletje die ik af en toe al meenam op wandelingen. Hij rende achter mijn honden aan die in het water doken. Hij ook. Alleen kon hij niet zwemmen bleek achteraf. Ik ben achter hem aangedoken, heb me een ongeluk onder water lopen zoeken naar hem en vond hem uiteindelijk op de bodem
Man oh man wat was ik blij dat hij weer ging ademen. Ik zou niet weten hoe ik dat had moeten uitleggen
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
Gos
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Jee, wat een toestand. Gelukkig lijkt het allemaal goed af te lopen.
Lijkt met moeilijk, dit soort beslissingen te moeten nemen als het om een logée gaat...
Maar stel dat het mijn hond was, dan zou ik heel blij zijn met hoe jij het hebt geregeld. Met betrokkenen (familie in dit geval) overleggen, geen paniek in de tent brengen en als het ergste leed geleden is pas de baasjes inlichten.
(Is verder hypothetisch omdat ik altijd met honden op vakantie ga, maar ik probeer het me wel voor te stellen...
)
En natuurlijk beterschap en een vlot herstel gewenst voor Meissie.
Lijkt met moeilijk, dit soort beslissingen te moeten nemen als het om een logée gaat...
Maar stel dat het mijn hond was, dan zou ik heel blij zijn met hoe jij het hebt geregeld. Met betrokkenen (familie in dit geval) overleggen, geen paniek in de tent brengen en als het ergste leed geleden is pas de baasjes inlichten.
(Is verder hypothetisch omdat ik altijd met honden op vakantie ga, maar ik probeer het me wel voor te stellen...
En natuurlijk beterschap en een vlot herstel gewenst voor Meissie.
-
Nono
- Zeer actief
- Contacteer:
Dank aan allemaal voor alle beterschapjes
En schouderklopjes.
Vandaag een lekker rustig dagje. Beetje bij geslapen enzo
Met meissie gaat het naar omstandigheden goed. Ze eet weer een klein beetje kip met rijst, ze drinkt weer, heeft geen koorts, plast weer. Dus het gaat goed. De wond ziet er mooi schoon en droog uit. Ze doet niet echt pogingen om eraan te zitten, maar voor de zekerheid heb ik toch een T-shirt klaarliggen.
Ik blijf mij ook nog steeds verbazen over het feit, hoe ze die steen in vredes naam heeft doorgeslikt
Zoals jullie hebben gezien was het geen klein steentje. Met de dierenarts ook nog over gehad en hem verbaasde het, dat die steen zelfs van maag naar darmen is gekomen. Ze zal daar toch behoorlijk last van moeten hebben gehad. Wij hebben niets aan haar gemerkt, maar misschien zat die steen er al wel langer in. Hoe dan ook ik ben er nog steeds een beetje van ontdaan. Maar het gaat met Meissie de goede kant op en daar gaan we voor!!
Vandaag een lekker rustig dagje. Beetje bij geslapen enzo
Ik blijf mij ook nog steeds verbazen over het feit, hoe ze die steen in vredes naam heeft doorgeslikt
-
EvE
- geregistreerd lid
Ik heb dat ook meegemaakt!!! Tot twee keer toe zelfs. Beide keren moeten opereren en dat ging heel goed. Ik was eigenlijk ook verbaasd over de snelheid van herstel. Met 2-3 dagen sprong ze alweer in de auto.
Maar schrikken was het wel. :N:
En nu nooit meer met stenen spelen, want dat was bij ons de oorzaak. Zo af en toe vond ze het blijkbaar wel lekker om er maar een door te slikken.
Is trouwens een dure hobby, want we hebben dus twee keer iets van 350 euro mogen neerleggen voor die grap.
Maar schrikken was het wel. :N:
En nu nooit meer met stenen spelen, want dat was bij ons de oorzaak. Zo af en toe vond ze het blijkbaar wel lekker om er maar een door te slikken.
Is trouwens een dure hobby, want we hebben dus twee keer iets van 350 euro mogen neerleggen voor die grap.
Een dag niet gelachen is gewoon geen leuke dag geweest...
-
Nono
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit is niet gekomen door te spelen met stenen hoor
Ze schijnt er een tik van te hebben om op stenen te kauwen. Maar goed, baasjes hadden nooit verwacht dat ze de stenen ook daadwerkelijk door zou slikken.
Baasjes zijn inmiddels thuis van vakantie en Meissie is weer thuis. Het gaat goed met haar. Als je niet beter zou weten, zou je niet zeggen dat ze pas is geopereerd. Goed teken dus!
Baasjes zijn inmiddels thuis van vakantie en Meissie is weer thuis. Het gaat goed met haar. Als je niet beter zou weten, zou je niet zeggen dat ze pas is geopereerd. Goed teken dus!
-
EvE
- geregistreerd lid