Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Glucosemine/chondroïtine
Moderator: moderatorteam
- Zoie
- Zeer actief
-
sjokoflip
- Vaste gebruiker
Sinds Shelly( hele slechte heupen) Sasha's Blend krijgt loopt ze veel beter en heeft ze 's morgens minder " opstartproblemen" , ik ben er vorig jaar weer even mee gestopt om te kijken of ik me de verbeteringen niet verbeeldde: ze kon weer geen lange wandelingen maken zonder te kreupelen.
Of het nu wel of niet medisch" goedgekeurd" is : een hond simuleert niet en kent al helemaal geen placebo-effect .
SB ( http://www.sashasblend.nl/)kost rond de 55 euro per pot en ik doe er zo'n 3.5 a 4 mnd mee
Of het nu wel of niet medisch" goedgekeurd" is : een hond simuleert niet en kent al helemaal geen placebo-effect .
SB ( http://www.sashasblend.nl/)kost rond de 55 euro per pot en ik doe er zo'n 3.5 a 4 mnd mee
Laatst gewijzigd door sjokoflip op 19 jul 2007 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr Wilma & Shelly

~thnx Nien~

~thnx Nien~
-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
sjokoflip
- Vaste gebruiker
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja leuk, maar die pikken ook vaak enkel het artikel eruit waar ze iets mee kunnen. Tegenover dit stukje staan 100 andere wetenschappelijke studies die het tegenovergestelde beweren. Kleine greep van PubMed...Zoie schreef:voor een kritische bespreking, zie: http://www.kwakzalverij.nl/php/display/ap/605/22
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entre ... d_RVDocSum
Nou ja, zo meer dus.
-
Sassie
- Zeer actief
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Als men het over primeval heeft voor de spieren en gewrichten, dan bedoelt men inderdaad de gelatinaat, zie ook hier:Golden Stanley schreef:Monique, ik heb het daar toen met die Leida over gehad. Zij raadt aan te ondersteunen met Primeval. Dat schijnt de juiste bouwstoffen voor het skelet te bevatten en veel huisdieren, ook paarden, reageren daar erg goed op volgens haar.
Ik weet niet of ze dit bedoelt.
http://www.toedelss.com/assets/s2dmain. ... dae5f.html
http://www.hondendingen.nl/index.php?ke ... hop.browse
- Zoie
- Zeer actief
nou, nee, ze beweren ook dat het niet kan werken op de manier waarop het geacht wordt te werken:Geer schreef:[Ja leuk, maar die pikken ook vaak enkel het artikel eruit waar ze iets mee kunnen. .
- diegenen die afbraakstoffen van kraakbeen (na vertering in het maagdarmstelsel niet veel meer dan glucose en aminozuren) in staat achten een artrotisch kniegewricht te vinden om aldaar tot reparatie of pijnstilling te leiden (en dan nog alleen bij een bepaald niveau van pijn), treden wel erg buiten het traditionele denkraam.
dat glucosamine sulfaat zou kunnen werken wordt dan aan de sulfaat toegewezen:
- Conclusie: het glucosamine verhaal deugt niet! Als er bij bepaalde patiënten sprake is van een verlaagde sulfaatspiegel als oorzaak van de aandoening, iets wat eenvoudig lijkt vast te stellen, dan kunnen er maatregelen worden genomen om daar iets aan te doen. Geneesmiddelen lijken dan niet direct nodig te zijn en het glucosamine zal niet werken, tenzij het als carrier voor sulfaationen dient.
Ik ben overigens niet in staat deze discussie inhoudelijk echt te volgen

-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoie schreef:nou, nee, ze beweren ook dat het niet kan werken op de manier waarop het geacht wordt te werken:Geer schreef:[Ja leuk, maar die pikken ook vaak enkel het artikel eruit waar ze iets mee kunnen. .
- diegenen die afbraakstoffen van kraakbeen (na vertering in het maagdarmstelsel niet veel meer dan glucose en aminozuren) in staat achten een artrotisch kniegewricht te vinden om aldaar tot reparatie of pijnstilling te leiden (en dan nog alleen bij een bepaald niveau van pijn), treden wel erg buiten het traditionele denkraam.
dat glucosamine sulfaat zou kunnen werken wordt dan aan de sulfaat toegewezen:
- Conclusie: het glucosamine verhaal deugt niet! Als er bij bepaalde patiënten sprake is van een verlaagde sulfaatspiegel als oorzaak van de aandoening, iets wat eenvoudig lijkt vast te stellen, dan kunnen er maatregelen worden genomen om daar iets aan te doen. Geneesmiddelen lijken dan niet direct nodig te zijn en het glucosamine zal niet werken, tenzij het als carrier voor sulfaationen dient.
Ik ben overigens niet in staat deze discussie inhoudelijk echt te volgen, maar persoonlijk sta ik iha sceptisch tegenover dit soort middeltjes, hoewel niet principieel afwijzend.
Ja, ik kan heel goed lezen hoor. Maar als je op mijn links klikt, of even op Pubmed zoekt kom je tig onderzoeken tegen waarin de werking wel wordt aangetoond. Dat je kritisch moet zijn en niet zomaar alles naarbinnen moet kiepen, dat vind ik helemaal. Dat je niet iedere reclame hoeft te geloven en je niet zomaar iedere willekeurige pot die iets belooft naar binnen moet kiepen, ook dat onderschrijf ik. Dat met die sulfaat, dat ben ik helemaal met dit artikel eens. Een goed Glucosamine Complex bevat dan ook glucosaminesulfaat.
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Maar als ik goed gelezen heb zit er in dat complex ook calcium dat dan weer niet goed zou zijn....pffffffffff...Waarom kan men dat allemaal niet simpel houden...
En ja ik zit al 2 dagen op internet alles erover te lezen want ik zoek hulp voor mijn mankende pup v 9 maanden...
Eva
En ja ik zit al 2 dagen op internet alles erover te lezen want ik zoek hulp voor mijn mankende pup v 9 maanden...
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
- Zoie
- Zeer actief
tsja, niet elk onderzoek is even goed, en de geleerden zijn het blijkbaar onderling ook niet eens. Zie b.v ook: http://en.wikipedia.org/wiki/Glucosamine voor een bespreking van de stand van zaken.Geer schreef:[
Ja, ik kan heel goed lezen hoor. Maar als je op mijn links klikt, of even op Pubmed zoekt kom je tig onderzoeken tegen waarin de werking wel wordt aangetoond. Dat je kritisch moet zijn en niet zomaar alles naarbinnen moet kiepen, dat vind ik helemaal. Dat je niet iedere reclame hoeft te geloven en je niet zomaar iedere willekeurige pot die iets belooft naar binnen moet kiepen, ook dat onderschrijf ik. Dat met die sulfaat, dat ben ik helemaal met dit artikel eens. Een goed Glucosamine Complex bevat dan ook glucosaminesulfaat.
Dat het er op lijkt dat alleen glucosaminesulfaat werkzaam zou kunnen zijn bij een bepaalde groep behoeft dan op zich ook weer een verklaring, aangezien : "The counter anion of the glucosamine salt (i.e. chloride or sulfate) is unlikely to play any role in the action or pharmacokinetics of glucosamine".
En als dat dan zo is, dan is het cirkeltje weer rond, en zou het anti-kwakzalversclubje gelijk kunnen hebben, waarbij het dan weer jammer is dat ze niet op een voor de leek begrijpelijke manier aangeven wat dan een goed(koper) alternatief zou zijn voor het slikken van het dure goedje.
Maar goed, baat het niet dan schaadt het niet, lijkt hier op te gaan, dus als geld geen rol speelt kan je het allicht proberen.

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Eva,evaellenjoan schreef:Maar als ik goed gelezen heb zit er in dat complex ook calcium dat dan weer niet goed zou zijn....pffffffffff...Waarom kan men dat allemaal niet simpel houden...
Eva
Primeval heeft ook en gelatinaat speciaal voor puppen met minder calcium!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Primeval heeft ook gelatinaat voor puppen (zonder calcium, magnesium en ijzer). Dit kun je met een gerust hart geven.evaellenjoan schreef:Maar als ik goed gelezen heb zit er in dat complex ook calcium dat dan weer niet goed zou zijn....pffffffffff...Waarom kan men dat allemaal niet simpel houden...
Eva
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Is dat gelatinaat zonder al die toevoegingen er ook voor volwassen honden?Eef schreef:
Primeval heeft ook gelatinaat voor puppen (zonder calcium, magnesium en ijzer). Dit kun je met een gerust hart geven.
Ze krijgen al een complete voeding en ik heb wel eens gehoord dat een teveel aan calcium ook niet goed is.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Er zijn twee soorten primeval gelatinaat, voor puppen en volwassen honden. De pupversie is zonder calcium, magnesium en ijzer. Deze Primeval puppygelatinaat kan ook gegeven worden aan volwassen honden.MoniqueDM schreef:Is dat gelatinaat zonder al die toevoegingen er ook voor volwassen honden?Eef schreef:
Primeval heeft ook gelatinaat voor puppen (zonder calcium, magnesium en ijzer). Dit kun je met een gerust hart geven.
Ze krijgen al een complete voeding en ik heb wel eens gehoord dat een teveel aan calcium ook niet goed is.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Niet van Primeval, daar zit altijd calcium in (behalve dus bij het Puppygelatinaat). Dan zal je moeten kiezen voor een voedingssuplement zonder calcium.MoniqueDM schreef:Is dat gelatinaat zonder al die toevoegingen er ook voor volwassen honden?Eef schreef:
Groetjes, Karen
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt dus ook kiezen voor primeval pupgelatinaatScooby schreef:Niet van Primeval, daar zit altijd calcium in (behalve dus bij het Puppygelatinaat). Dan zal je moeten kiezen voor een voedingssuplement zonder calcium.MoniqueDM schreef:Is dat gelatinaat zonder al die toevoegingen er ook voor volwassen honden?Eef schreef:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ja, dat lijkt me wel zo verstandig.Scooby schreef:Niet van Primeval, daar zit altijd calcium in (behalve dus bij het Puppygelatinaat). Dan zal je moeten kiezen voor een voedingssuplement zonder calcium.MoniqueDM schreef:Is dat gelatinaat zonder al die toevoegingen er ook voor volwassen honden?Eef schreef:
Ik wil eigenlijk een supplement met dezelfde bestanddelen als die ik nu heb en die van Sonja (Sirene) spreekt me wel aan, want daar zitten dezelfde hoeveelheden glucosamine/chondroïtine in als die ik nu heb, maar wel met een verschil van 50 euries :N: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor een volwassen hond?Eef schreef:Je kunt dus ook kiezen voor primeval pupgelatinaatScooby schreef:Niet van Primeval, daar zit altijd calcium in (behalve dus bij het Puppygelatinaat). Dan zal je moeten kiezen voor een voedingssuplement zonder calcium.MoniqueDM schreef:Is dat gelatinaat zonder al die toevoegingen er ook voor volwassen honden?Eef schreef:
Groetjes, Karen
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Dit vraag ik me ook af. Hoeveel moet je een hond van rond de 35 kilo dan wel niet geven?Scooby schreef:Voor een volwassen hond?Eef schreef:Je kunt dus ook kiezen voor primeval pupgelatinaatScooby schreef:Niet van Primeval, daar zit altijd calcium in (behalve dus bij het Puppygelatinaat). Dan zal je moeten kiezen voor een voedingssuplement zonder calcium.MoniqueDM schreef: Is dat gelatinaat zonder al die toevoegingen er ook voor volwassen honden?

-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Dank ! Nou zoeken hoe ik dat in Spanje krijg...
Gisteren begonnen met Xicil (glucosaminesulfaat 1500 mg per zakje + aspartaam & sorbitol (30 zakjes na tussenkomst 5€50) en Condrosan (crondroitinsulfaat 400 mg, 60 capsullen n.t. 7€ ..).
Pup moet 1000mg van het eerste en 600 van het 2de krijgen
Volgens het onderzoek van de DA heeft de pup wat last artroïtische teentjes door dat hij een teen mist en de andere dus dat werk & de last moeten overnemen.
Ik zoek verder voor Primeval !
Tata
Eva
Gisteren begonnen met Xicil (glucosaminesulfaat 1500 mg per zakje + aspartaam & sorbitol (30 zakjes na tussenkomst 5€50) en Condrosan (crondroitinsulfaat 400 mg, 60 capsullen n.t. 7€ ..).
Pup moet 1000mg van het eerste en 600 van het 2de krijgen
Volgens het onderzoek van de DA heeft de pup wat last artroïtische teentjes door dat hij een teen mist en de andere dus dat werk & de last moeten overnemen.
Ik zoek verder voor Primeval !
Tata
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Donna heeft ook lichte artrose in haar teentjes van haar voorpoten.evaellenjoan schreef:Volgens het onderzoek van de DA heeft de pup wat last artroïtische teentjes door dat hij een teen mist en de andere dus dat werk & de last moeten overnemen.
Daarvoor heb ik van mijn homeopatisch (tevens regulier) dierenarts het homeopatische middel Ledum Palustre D6 van VSM gekregen. Ze moet 3 x daags 5 druppeltjes krijgen en dit middel werkt specifiek op artrose in de tenen.
Misschien is dit nog iets voor je in combinatie met glucosamine/chondroïtine.

-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, puppygelatinaat voor een volwassen hond.Scooby schreef:Voor een volwassen hond?Eef schreef:Je kunt dus ook kiezen voor primeval pupgelatinaatScooby schreef:Niet van Primeval, daar zit altijd calcium in (behalve dus bij het Puppygelatinaat). Dan zal je moeten kiezen voor een voedingssuplement zonder calcium.MoniqueDM schreef: Is dat gelatinaat zonder al die toevoegingen er ook voor volwassen honden?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lijkt me niet dat dat voor een volwassen hond bedoeld is...?Eef schreef: Ja, puppygelatinaat voor een volwassen hond.
Groetjes, Karen
-
MoniqueDM
- Zeer actief
En mijn vraag over hoeveel je een hond van ongeveer 35 kilo moet geven is ook niet beantwoordScooby schreef:Het lijkt me niet dat dat voor een volwassen hond bedoeld is...?Eef schreef: Ja, puppygelatinaat voor een volwassen hond.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Mijn ortopeed, heft het zelf gedurende een jar gebruikt, hielp haar niet dad gestropt. Haar man had er wel veel profijt van, en gebtuikt het nog steeds.
Zij gaar ervan uit, zodra het goed gaat, gewoon blijven gebruiken.
Ze mag het aleen niet als geneesmidel voorschrijven, omdat het nog niet voldoende getest is....hetzelde is visolie door het voer heen..!!
Zij gaar ervan uit, zodra het goed gaat, gewoon blijven gebruiken.
Ze mag het aleen niet als geneesmidel voorschrijven, omdat het nog niet voldoende getest is....hetzelde is visolie door het voer heen..!!

-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Rustig maarMoniqueDM schreef:En mijn vraag over hoeveel je een hond van ongeveer 35 kilo moet geven is ook niet beantwoordScooby schreef:Het lijkt me niet dat dat voor een volwassen hond bedoeld is...?Eef schreef: Ja, puppygelatinaat voor een volwassen hond..
Voor de hoeveelheid kun je het best naar de samenstelling kijken.
In puppygelatinaat zit per 7,5 gr (maatschepje):
Collageenhydrolysaat 7497 mg
Collageen type II 1 mg
In gelatinaat zit per 7,5 gr (maatschepje):
Hoogwaardig farmaceutisch collageenhydrolysaat 4939 mg
Collageen type II 790 mcg
Elementair calcium (als calciumcitraat) 363 mg
Elementair magnesium (als magnesiumcitraat) 98 mg
Elementair ijzer (als ijzergluconaat) 1,6 mg
Vanillin 2,5 mg
Van de gewone gelatinaat wordt voor een volwassen hond van 35 kg 1 tot 2 maatschepjes aangeraden. Dit is dus 4939 mg tot 9878 mg van de collageenhydrolysaat.
Om hieraan te komen heb je van de puppygelatinaat 1 schepje nodig (7497 mg collageenhydrolysaat) dan zit je er tussenin.
Zo geef je gelatinaat zonder de toevoegingen van calcium, magnesium en ijzer.
Zo doe ik het in ieder geval.