Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

overgeven en hangerig

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

overgeven en hangerig

Ongelezen bericht door xSuzannex »

maar er is niks medisch te vinden
even voor de duidelijkheid, dit gaat niet om mijn hond maar om de shihtzu van mijn moeder.
mijn moeder heeft helaas lichamelijke beperkingen (en nog veel meer), die de laatste maanden verergert zijn, waardoor ze eigenlijk niks met haar hondje kan doen
hooguit 2x even een balletje weggooien.
nu is het vaak zo dat hij overgeeft, slecht eet, de hele dag maar wat ligt te slapen.
mijn moeder noemt dat ziek, ze denkt dat hij dan wat verkeerds heeft gegeten, ze is van mening dat mayco nergens tegen kan kwa voedsel, geen worstje, een stukje appel, etc...
de dierenarts kan dus niks medisch vinden
persoonlijk denk ik dat het pure stress en overgevoeligheid is
meestal als ze erover verteld, dat hij weer spuugt, is het als mijn moeder ook beroerd is.
en verder gedraagt ie zich eigenlijk als een kat... de hele dag in een hoekje van de bank slapen, vind ik niet normaal voor een hondje van bijna 5

echter, dit is compleet over wanneer ik langs kom met casper, dan rent ie het hele huis door, gaan ze samen in de tuin dollen, als ik een broodje eet, krijgt casper altijd een stukje en dat hondje van mijn ma natuurlijk ook, gewoon stukje bruin brood met kaas, en hij heeft dan nergens last van hoor!
het is gewoon de hele tijd lang leve de lol. niks aan de hand, ook niet als ik weer weg ben, hooguit dat hij even voor de deur zal piepen omdat hij met me mee wilde komen.

wat denken jullie? kan een hondje zo overgevoelig zijn voor ziekte en verveling om zich heen, dat hij er zelf ziek van wordt?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Dat kan denk ik wel.
Misschien is het zelfs een manier om nog enige aandacht te krijgen. Juist omdat je moeder zo weinig met hem kan doen.
Is er een mogelijkheid dat hij goed uitgelaten kan worden door iemand anders? Iemand die dan ook met hem speelt en hem lekker achter een balletje kan laten rennen?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Misschien is het een combinatie van toch ook wel een wat gevoelig maag-darm systeem hebben, en erg gevoelig zijn voor alles rondom je moeder?

Mijn teefje is een heel gevoelig hondje, wat niet zo goed tegen flinke drukte kan. Zij was een hele tijd geleden eens bij mijn moeder die oppaste, en mijn moeder had toen een heel huis vol visite zitten. Voor Saar allemaal onbekende mensen (ze is wel veel visite gewend, maar achteraf realiseerde ik me dat ze die dan altijd allemaal al kent).
Toen ik de hondjes op kwam halen bleek dat Saar twee keer diarree had gehad binnen (terwijl ze toen al hardstikke zindelijk was) en volgens mij had ze ook nog gespuugd. Ze begroette mij ook heel lauw, en hing een beetje slapjes in mijn armen.
Toen ik haar mee naar buiten richting huis had genomen was ze binnen 2 minuten alweer met Moos over het veld aan het rennen; echt helemaal niks meer aan de hand.

Ik heb dat hier ook verteld, en toen werd ook geopperd dat het een combinatie kon zijn van toch al niet helemaal lekker en de stress erbij. Ik vond dat wel erg logisch klinken toen :wink:
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Dat kan denk ik wel.
Misschien is het zelfs een manier om nog enige aandacht te krijgen. Juist omdat je moeder zo weinig met hem kan doen.
Is er een mogelijkheid dat hij goed uitgelaten kan worden door iemand anders? Iemand die dan ook met hem speelt en hem lekker achter een balletje kan laten rennen?
aandacht zou kunnen, maar hij spuugt meestal netjes in de tuin waar m'n ma het dus later pas ziet
hij krijgt ook aandacht als hij gewoon met een speeltje komt aanzetten, maar dat doet hij dus zelden...
verder over het uitlaten, nee die mogelijkheid is er niet, mijn moeder heeft eigenlijk geen sociale contacten...
maar als ik bijvoorbeeld naar het bos of strand ga, rij ik wel eerst even langs om mayco op te pikken
en met het forumweekend (op een ander forum) en met de dogtrail neem ik mayco ook mee
heeft dat hondje ook eens een leuk weekend :wink:
ranetje
Zeer actief

Als hij netjes in de tuin spuugt is het waarschijnlijk geen aandacht vragen, daar heb je gelijk in. :wink:

Misschien toch gevoelig voor de situatie in huis in combinatie met een gevoelige maag zoals Moos suggereerde.

Als jij hem hebt meegenomen voor een wandeling, spuugt hij daarna dan ook nog?
Of blijft het die dag rustig?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

nee hoor, al is hij de hele dag ziek, en wil hij niet eten, dat is plotseling over als ik kom
dan eet hij gewoon, spuugt hij niet, dan is het gewoon een vrolijke hond die niks mankeert
als we wat hebben gedaan, zoals een wandeling in het bos ofzo, dan is er ook niks aan de hand, hij spuugt niet, en is dan alleen maar moe hahaha
ranetje
Zeer actief

xSuzannex schreef:nee hoor, al is hij de hele dag ziek, en wil hij niet eten, dat is plotseling over als ik kom
dan eet hij gewoon, spuugt hij niet, dan is het gewoon een vrolijke hond die niks mankeert
als we wat hebben gedaan, zoals een wandeling in het bos ofzo, dan is er ook niks aan de hand, hij spuugt niet, en is dan alleen maar moe hahaha
Hij heeft dus meer afleiding nodig dan hij gewoonlijk krijgt :wink:
Is een uitlaatservice een optie?
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

zal het daar eens met haar over hebben, had ik nog niet aan gedacht ;)
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik denk dat dat wel kan. Sommige honden zijn stressgevoeliger dan de andere. Stress werkt vaak op de maag/darmen dus ja het zou wel kunnen.

Is het anders geen optie dat jij het hondje ook wat vaker meeneemt?
:pop:
xSuzannex
Zeer actief
Contacteer:

als ik wat dichterbij zou wonen zou ik dat met alle liefde doen
maar goed, ik ga niet dagelijks daarheen rijden om mayco gewoon uit te laten, dat vind ik onzin, tuurlijk zou het voor mayco fijner zijn, maar daar ga ik gewoon niet aan beginnen
ik pik hem alleen op als ik van plan ben uren met de honden wat te doen, zoals een flinke bos of strandwandeling

en verder als ik gewoon op visite ga, ben ik ook lekker met ze aan het spelen tot mayco moe is
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”