Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is het normaal als een hond af en toe een keer overgeeft?
Dalton heeft de afgelopen maand al een keer of 3 overgegeven,het zijn dan alleen brokken die eruit komen.
Ik ben nu al sinds een week of 3 aan het bijvoeren omdat hij zoveel is afgevallen.Volgende week ga ik hem even wegen en als hij dan niks is bijgekomen maak ik meteen een afspraak voor een bloed/urine onderzoek.Ik maak me af en toe best zorgen om hem,het lijkt wel of hij niet echt de oude meer is,hij drinkt ook wat meer de laatste tijd
Ik vind 3 x per maand niet helemaal normaal. Harrie is 7 en heeft in zijn hele leven geloof ik 2 x zijn eten uitgespuugd.
Wel soms wat gras met slijm als hij heeft staan grazen.
Op zich is zo af en toe overgeven geen enkel probleem. Vaak eten ze dan eerst wat gras. Maar als je ziet dat je hond verder ook niet topfit is en hij geeft vaker over dan normaal zou ik er even naar laten kijken.
Bij ons geven ze ook wel af en toe over maar dat komt omdat ze buiten veel vreten.
Ik zou naar je gevoel luisteren en als je er geen goed gevoel bij hebt naar de DA gaan, sterkte ermee!
3 keer in 1 maand vind ik best veel , de teven hier hebben nog nooit gekotst . De enige die hier af en toe kotsen zijn de nakers omdat ze zoveel gras vreten , en natuurlijk lance toen met zijn maag problemen.
Zou zeker een bloed onderzoek laten doen als hij zo is afgevallen , en misschien voor dezekerheid een hartecho
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Dalton vreet ook veel gras buiten de laatste tijd,het schiet me net wel te binnen dat hij 2 keer de voerton open gemaakt heeft (die ik niet goed dicht had gemaakt,schaam schaam) en er wat uit gegeten had,toen heeft hij die ochtenden erna heel veel gespuugd.Maar vandaag heeft hij gewoon gegeten als anders.
Maar ik kijk volgende week even of hij is aangekomen en dan kan ik meteen even verder afspreken met de DA.
@Jip:
Waarom een hartecho?Is dat omdat hij wat minder fit is bedoel je?
DogDalton schreef:Dalton vreet ook veel gras buiten de laatste tijd,het schiet me net wel te binnen dat hij 2 keer de voerton open gemaakt heeft (die ik niet goed dicht had gemaakt,schaam schaam) en er wat uit gegeten had,toen heeft hij die ochtenden erna heel veel gespuugd.Maar vandaag heeft hij gewoon gegeten als anders.
Maar ik kijk volgende week even of hij is aangekomen en dan kan ik meteen even verder afspreken met de DA.
@Jip:
Waarom een hartecho?Is dat omdat hij wat minder fit is bedoel je?
groetjes Tamara
met hart problemen kunnen ze ook afvallen , maar er kunnen natuurlijk nog veel meer oorzaken voor zijn. Zou gewoon eerst een bloedonderzoek laten doen. Misschien ander voer , Lance werd dik van de prinshamburgers , misschien kan je dat proberen.
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Dalton mag helaas niet alles hebben dus daar moet ik een beetje voorzichtig mee zijn,heb al heel vaak ander voer geprobeerd en nu op dit voer doet hij het in principe goed (als het afvallen niet daardoor komt want dat weet ik nog niet),zijn huidproblemen zijn ook verdwenen.
@Karen
het zou inderdaad best kunnen dat hij overgeeft omdat hij teveel krijgt maar zou hij dan niet vaker over moeten geven?Hij heeft het nu 3 keer gedaan en 2 keer omdat hij waarschijnlijk teveel gehad heeft toen hij uit de voerton gejat had.
DogDalton schreef:Dalton mag helaas niet alles hebben dus daar moet ik een beetje voorzichtig mee zijn,heb al heel vaak ander voer geprobeerd en nu op dit voer doet hij het in principe goed (als het afvallen niet daardoor komt want dat weet ik nog niet),zijn huidproblemen zijn ook verdwenen.
@Karen
het zou inderdaad best kunnen dat hij overgeeft omdat hij teveel krijgt maar zou hij dan niet vaker over moeten geven?Hij heeft het nu 3 keer gedaan en 2 keer omdat hij waarschijnlijk teveel gehad heeft toen hij uit de voerton gejat had.
Als het teveel is, is het dan misschien een idee om een extra maaltijd te geven. Dus meer spreiden?
Nee,ik bedoelde eigenlijk dat ik dat al vanaf het begin doe,sinds vorige maand dus.Hij krijgt al vanaf dat ie pup was 3 keer per dag eten en nu sinds vorige maand 4 keer.Maar hij blijft dus spugen.
Gisteravond was het trouwens weer raak,kwam uit de douche en hoorde een raar geluid.Ik ging in het donker naar beneden,pakte m'n sleutels en deed (dit alles in het donker :N: ) dalton naar buiten.Toen ik daarna het licht aandeed zag ik dat ik al te laat was een gigantische hoop brokken had ie uitgespuugd en nog 2 kleine hoopjes met wat meer spuug erbij(gal?).heb hem maar even laten drinken en toen was het goed.
Ik vind het overgeven in combinatie van het schijnbaar zonder reden afvallen zelf wel een reden om hiermee langs de dierenarts te gaan. Misschien kan die iets voelen aan de maag of darmen of zo.
Het lijkt me niet helemaal goed dat een hond die normaal gesproken niet spuugt dit nu vaker doet, en tegelijkertijd ook afvalt.
Voor hetzelfde geld is er niets aan de hand hoor, maar dat zou ik dan wel van de dierenarts bevestigd willen hebben.
Ik ben ongeveer 2 weken geleden hiervoor bij de dierenarts geweest maar die kon niks voelen,hij is helemaal gecontroleerd maar de DA konniks vinden,zijn hart klonk goed en z´n longen ook.Hij heeft gevoeld overal maar alles was goed De Da vondt zelfs dat hij er,ondanks dat ie mager was,er goed uit zag.Z´n vacht glimt goed en z´n ogen staan helder.
Beetle heeft een aardig tijdje terug al ook brokken overgegeven, ik zelf vond dit niet goed omdat hij dan te weinig binnen krijgt naar mijn idee.
De brokken worden niet verteerd..
Ik heb Beetle toen overgezet op ander voer en dat gaat sindsdien aardig, geen brokken die er uit komen in elk geval. Alleen dat gaat lastig bij Dalton las ik al dus hier zul je weinig aan hebben.
Ik ben ook evengoed naar de DA geweest omdat ik het niet vertrouwde maar niks aan het handje, zijn maagje was wat overstuur, logisch.
Nu blijkt Beetle 'gewoon' ook stressgevoelig en geeft hij iets makkelijker over, dus ik weet niet of jij daar wat aan hebt? Dat er misschien sprake is van een beetje stress waardoor de maag wat overstuur is?
Groetjes Cheryl
edit: overigens zei mijn DA wel dat af en toe overgeven wel normaal schijnt te zijn maar dit lijkt mij niet meer af en toe, ik denk aan af en toe meer aan eens in de 2 maanden bijvoorbeeld.
Cheryl87 schreef:Beetle heeft een aardig tijdje terug al ook brokken overgegeven, ik zelf vond dit niet goed omdat hij dan te weinig binnen krijgt naar mijn idee.
Van één keer overgeven, krijgt een hond echt niet te weinig voedingsstoffen binnen, hoor. Een hond kan best eens een maaltijd missen. Wij eten toch ook niet iedere dag netjes drie volwaardige maaltijden en dan is er toch ook niets aan de hand?
In het verleden gaf Dalton ook af en toe een keer over maar dat was echt maar af en toe.De laatste tijd is het te vaak vindt ik.Ook het afvallen is natuurlijk niet goed.
Stress zou kunnen,hij heeft wel veel last gehad van de verhuizing en ik hoor van de buren dat hi af en toe ook 'huilt' als ik weg ben.Nu ben ik niet vaak en lang weg maar afe n toe moet het natuurlijk wel.
Inge schreef:Wat voor brok krijgt ie?
Nika spuugt van geperste brokken
Casa fera,volgens mij geperst.Hij kreeg eerst FarmFood maar daar gingen de huidklachten niet van weg en hij kuchte elke keer zo raar na het eten,net alsof het te droog voor 'm was
Cheryl87 schreef:Beetle heeft een aardig tijdje terug al ook brokken overgegeven, ik zelf vond dit niet goed omdat hij dan te weinig binnen krijgt naar mijn idee.
Van één keer overgeven, krijgt een hond echt niet te weinig voedingsstoffen binnen, hoor. Een hond kan best eens een maaltijd missen. Wij eten toch ook niet iedere dag netjes drie volwaardige maaltijden en dan is er toch ook niets aan de hand?
Sorry verkeerd overgekomen, het was meerdere keren, hij hield geen eten binnen en dat voor een aantal dagen.
Toen kreeg hij wel te weinig binnen