Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het gaat niet zo goed met Gunda.. [update p.3]
Moderator: moderatorteam
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- M@ri@nne
- Zeer actief
- vedim
- Actief
boedha heeft ook maagdarm ontsteking. de DA heeft hem maandag een prik gegeven en antibiotica. sinds vorige week zaterdag heeft hij geen eetlust, ligt de hele dag te piepen en te jammeren op zijn kleedje.
met uitschieters die zich het best omschrijven als wolfsgehuil.
toch blijft hij enthousiast mee naar buiten gaan. en buiten is hij het dominante heertje die nergens last van lijkt te hebben. ... tot we weer thuis zijn.
vanmorgen leek hij eindelijk zijn ochtend portie in een keer op te eten (half kopje dieet brokken, lichtverteerbaar)
het is nog niet veel ... maar
ik ben blij dat er vooruitgang in zit 
toch blijft hij enthousiast mee naar buiten gaan. en buiten is hij het dominante heertje die nergens last van lijkt te hebben. ... tot we weer thuis zijn.
vanmorgen leek hij eindelijk zijn ochtend portie in een keer op te eten (half kopje dieet brokken, lichtverteerbaar)
-
BT Golden
- Actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties
altijd fijn om te lezen
Vandaag gaat het gelukkig wat beter met Gunda.
Ze heeft geen last meer van diarree, krijgt om het uur wat te eten en gelukkig doet ze niet meer overgeven.
Ze gaat ook weer mee naar buiten en als je van plan bent te gaan wandelen staat ze meteen op om mee te gaan.
Je merkt wel dat het nog lang niet over is, ze ligt nog steeds veel maar met iedere verbetering zijn we blij hé.
Ze krijgt nu per dag ongeveer de helft van wat we normaal geven, want als we misschien te veel geven is er de kans dat ze weer moet overgeven.
Het nadeel is dan natuurlijk wel dat ze heel veel is afgevallen sad sinds de 1e keer dat we bij de DA waren en de laatste keer alweer 3 kg.
En op zo'n smal Greyhoundlijf is dat natuurlijk best veel.
Nouja, morgen op vakantie en hopen dat Gunda vlug weer beter wordt.
Groetjes,
Anne
Als het morgen nog steeds goed gaat willen we weer langzaam iets meer gaan geven.
Vandaag gaat het gelukkig wat beter met Gunda.
Ze heeft geen last meer van diarree, krijgt om het uur wat te eten en gelukkig doet ze niet meer overgeven.
Ze gaat ook weer mee naar buiten en als je van plan bent te gaan wandelen staat ze meteen op om mee te gaan.
Je merkt wel dat het nog lang niet over is, ze ligt nog steeds veel maar met iedere verbetering zijn we blij hé.
Ze krijgt nu per dag ongeveer de helft van wat we normaal geven, want als we misschien te veel geven is er de kans dat ze weer moet overgeven.
Het nadeel is dan natuurlijk wel dat ze heel veel is afgevallen sad sinds de 1e keer dat we bij de DA waren en de laatste keer alweer 3 kg.
En op zo'n smal Greyhoundlijf is dat natuurlijk best veel.
Nouja, morgen op vakantie en hopen dat Gunda vlug weer beter wordt.
Groetjes,
Anne
Eten wilt ze opzich wel, ieder uur staat ze voor het aanrecht omdat ze wat te eten wilt, maar ja, als je te veel geeft houd ze het misschien weer niet binnen.Eukalipta schreef: Veel sterkte met je meissie en hopelijk knapt ze snel weer op.
Wil ze geen bouillon met rijst eten?
Als het morgen nog steeds goed gaat willen we weer langzaam iets meer gaan geven.
- Zenda
- Zeer actief
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
Dag allemaal,
Even een update over Gunda..
Gunda heeft dus sinds begin mei dit jaar last van haar linker achterpoot. Opeens stond ze op en steunde er niet meer op. We zijn naar die dierenarts geweest en die heeft haar een spuitje gegeven tegen de pijn, en ze kreeg rimadyl en glucosamine. Deze dierenarts zei dat het waarschijnlijk slijtage of artrose was, zeker kon ze het niet zeggen want een foto maken kon niet omdat dat Gunda te veel pijn zou doen ivm poot strekken voor de foto.
Met Gunda ging het niet echt beter, ze steunde niet/nauwelijks op haar poot en was aan het hijgen en aan het rillen van de pijn. Als het koud was lag ze buiten op de (soms natte) tegels te hijgen.
We zijn daarom weer naar de dierenarts gegaan, weer heeft ze een spuitje gekregen en ook prednison. Met de rimadyl zijn we toen gestopt, volgens de DA zou rimadyl en prednison samen geen goede combinatie zijn.
Gunda kreeg eerst 1 tablet prednison per dag. Later is dit opgebouwd naar 2 p.d. en toen naar 3 p.d. (het maximale) Glucosamine kreeg ze nog steeds.
Dit hielp wel, ze rilde en hijgde niet meer en ze steunde weer wat op die ene poot. Ook kreeg ze af en toe weer gekke speelbuien :N:
We zijn afgelopen week een weekje weg geweest naar Normandië met de honden.
Het huisje lag zo'n 800 meter van het strand vandaan. Dit was voor Gunda heen wel te lopen, maar op de terugweg merkte je wel dat ze het toch eigenlijk te ver vond.
We zijn nu weer wat omlaag gegaan met de prednison, ze krijgt nu dus 2 tabletten per dag. Om te kijken wat dit met haar doet, hopen natuurlijk dat het geen verschil geeft.
Het gaat dus nog lang niet 'goed' met Gunda, maar gelukkig ook niet zo slecht als in het begin.
We hopen maar dat het in ieder geval niet erger wordt
In ieder geval.. tot zo ver de update van Gunda en maar hopen dat zo blijft..
Groetjes,
Anne
Even een update over Gunda..
Gunda heeft dus sinds begin mei dit jaar last van haar linker achterpoot. Opeens stond ze op en steunde er niet meer op. We zijn naar die dierenarts geweest en die heeft haar een spuitje gegeven tegen de pijn, en ze kreeg rimadyl en glucosamine. Deze dierenarts zei dat het waarschijnlijk slijtage of artrose was, zeker kon ze het niet zeggen want een foto maken kon niet omdat dat Gunda te veel pijn zou doen ivm poot strekken voor de foto.
Met Gunda ging het niet echt beter, ze steunde niet/nauwelijks op haar poot en was aan het hijgen en aan het rillen van de pijn. Als het koud was lag ze buiten op de (soms natte) tegels te hijgen.
We zijn daarom weer naar de dierenarts gegaan, weer heeft ze een spuitje gekregen en ook prednison. Met de rimadyl zijn we toen gestopt, volgens de DA zou rimadyl en prednison samen geen goede combinatie zijn.
Gunda kreeg eerst 1 tablet prednison per dag. Later is dit opgebouwd naar 2 p.d. en toen naar 3 p.d. (het maximale) Glucosamine kreeg ze nog steeds.
Dit hielp wel, ze rilde en hijgde niet meer en ze steunde weer wat op die ene poot. Ook kreeg ze af en toe weer gekke speelbuien :N:
We zijn afgelopen week een weekje weg geweest naar Normandië met de honden.
Het huisje lag zo'n 800 meter van het strand vandaan. Dit was voor Gunda heen wel te lopen, maar op de terugweg merkte je wel dat ze het toch eigenlijk te ver vond.
We zijn nu weer wat omlaag gegaan met de prednison, ze krijgt nu dus 2 tabletten per dag. Om te kijken wat dit met haar doet, hopen natuurlijk dat het geen verschil geeft.
Het gaat dus nog lang niet 'goed' met Gunda, maar gelukkig ook niet zo slecht als in het begin.
We hopen maar dat het in ieder geval niet erger wordt
In ieder geval.. tot zo ver de update van Gunda en maar hopen dat zo blijft..
Groetjes,
Anne
-
Gos
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Jacan
- Zeer actief
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Contacteer:
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
-
chrico
- Zeer actief
- Zenda
- Zeer actief
-
Gipsy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hey mag ik effe de bestanddelen weten van de prednison die je geeft.
Mijn DA raadde me immers aan om vanaf nu mijn 10 jarige Do elke 2 weken 1 ml prednisolona in te spuiten (ze heeft moeite om op te staan en loopt niet meer zo omwille van de arthrose).
Dank !
Eva
Mijn DA raadde me immers aan om vanaf nu mijn 10 jarige Do elke 2 weken 1 ml prednisolona in te spuiten (ze heeft moeite om op te staan en loopt niet meer zo omwille van de arthrose).
Dank !
Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
Mabeline
- Actief
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ging eerst gewoon goed met 2 prednison, maar daarna weer een stuk slechter
Ze krijgt nu sinds een paar dagen weer 3 tabletjes..
Ik ontdekte vandaag ook een flinke verdikking op haar teen (linker achterpoot, waar ze ook wsl artrose heeft)
Ze likt er de hele tijd aan en ze komt niet van haar plaats...
Zometeen weer naar de dierenarts... (een andere, ook voor second opinion)
Ik ontdekte vandaag ook een flinke verdikking op haar teen (linker achterpoot, waar ze ook wsl artrose heeft)
Ze likt er de hele tijd aan en ze komt niet van haar plaats...
Zometeen weer naar de dierenarts... (een andere, ook voor second opinion)
- Jacan
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Zenda
- Zeer actief
- Anne
- Zeer actief
- Contacteer:
Vanochtend hadden we dus de afspraak gemaakt bij de andere dierenarts, toen ik er rond 11 uur achter kwam dat ook Gunda's linkerachterpoot (waar ze ook die artrose heeft) veel dikker was! Het was helemaal rood en opgezet...

^De opgezette poot (linkerachterpoot)

^De normale poot (rechterachterpoot)
Bij de dierenarts zei deze dat het of een tumor kon zijn, of een ontsteking. Ook aan haar heupen heeft hij gevoeld, eerst linksachter, waar ze nauwelijks op steunt. Daar gilde ze wel even toen ze deze moest strekken, maar dit deed ze ook bij haar rechterachterpoot! Daar had ze dus ook slijtage oid.
Toch voor de zekerheid foto's maken, dat leek de dierenarts het beste, zowel van haar heupen als poot.
Na zo'n twintig minuten wachten kregen we de uitlag: hij kon nav de foto zien dat er in ieder geval geen tumor op het bot zit, het kan zijn dat er een 'gewone' tumor zit, of dat het inderdaad een ontsteking is. De kans op dat laatste is dus nu een stuk groter geworden, gelukkig. Er kwam ook wat vocht uit haar poot wat ook weer kan leiden naar een ontsteking. Er was ook wat slijtage in één teen te zien, maar dat stond eigenlijk los van de verdikking van die poot.
Daarna de foto van haar heupen en.. Gunda heeft helemaal geen artrose! Er was helemaal niks te zien van artrose! De foto was eigenlijk 'perfect'. Maar, dat betekent wel dat we nog niets weten..
Gunda krijgt nu antibiotica voor haar poot, en we moeten haar poot iedere dag twee keer baden in lauw-warm water en badedas. De prednison (3) en glucosamine moeten we blijven geven.
Over twee weken opnieuw een afspraak en kijken of haar poot of heup wat is verbeterd. Zo niet, dan eventueel een kweek of punctie.
De dierenarts vroeg zich af wat het dan wél kan zijn in haar heup. Iets met teken? Ze heeft al een aantal jaar geen teek meer gehad. Of Gunda misschien in Zuid-Frankrijk of Spanje was geweest ivm andere diertjes of insecten? Nee, ook niet... Het kan ook iets met het immuun-systeem zijn, maar we kijken de volgende keer verder..

^De opgezette poot (linkerachterpoot)

^De normale poot (rechterachterpoot)
Bij de dierenarts zei deze dat het of een tumor kon zijn, of een ontsteking. Ook aan haar heupen heeft hij gevoeld, eerst linksachter, waar ze nauwelijks op steunt. Daar gilde ze wel even toen ze deze moest strekken, maar dit deed ze ook bij haar rechterachterpoot! Daar had ze dus ook slijtage oid.
Toch voor de zekerheid foto's maken, dat leek de dierenarts het beste, zowel van haar heupen als poot.
Na zo'n twintig minuten wachten kregen we de uitlag: hij kon nav de foto zien dat er in ieder geval geen tumor op het bot zit, het kan zijn dat er een 'gewone' tumor zit, of dat het inderdaad een ontsteking is. De kans op dat laatste is dus nu een stuk groter geworden, gelukkig. Er kwam ook wat vocht uit haar poot wat ook weer kan leiden naar een ontsteking. Er was ook wat slijtage in één teen te zien, maar dat stond eigenlijk los van de verdikking van die poot.
Daarna de foto van haar heupen en.. Gunda heeft helemaal geen artrose! Er was helemaal niks te zien van artrose! De foto was eigenlijk 'perfect'. Maar, dat betekent wel dat we nog niets weten..
Gunda krijgt nu antibiotica voor haar poot, en we moeten haar poot iedere dag twee keer baden in lauw-warm water en badedas. De prednison (3) en glucosamine moeten we blijven geven.
Over twee weken opnieuw een afspraak en kijken of haar poot of heup wat is verbeterd. Zo niet, dan eventueel een kweek of punctie.
De dierenarts vroeg zich af wat het dan wél kan zijn in haar heup. Iets met teken? Ze heeft al een aantal jaar geen teek meer gehad. Of Gunda misschien in Zuid-Frankrijk of Spanje was geweest ivm andere diertjes of insecten? Nee, ook niet... Het kan ook iets met het immuun-systeem zijn, maar we kijken de volgende keer verder..