Als ik met 1 van mijn honden bij de DA kom en ik geef aan dat er een probleem is met dit of dat en ik zou van de ervaring hier al gebruik hebben kunnen maken, dan gaat mijn DA niet over tot een klinisch onderzoek vooraf. Hij gaat zich eerst en vooral richten op de klachten die ik aangeef die de hond heeft.Richtje schreef:Eukalipta, de adviezen mbt bijtgedrag en agressie heb ik niet gezien. Maar misschien heb ik daar ergens in de discussie overheen gelezen. Zou kunnen, sorry dan.
Een klinisch onderzoek lijkt me niet meer dan normaal op het moment dat er een probleem is.
Maar ja, ik heb dan ook een DA, die alles in overleg met mij doet en ook luistert naar wat ik te zeggen heb.
Voorbeeldje; ik wil mijn hond laten steriliseren. Dat kan, maar bij onze praktijk is het dan gewoonte om de hond open te snijden en alles eruit te halen. Ik wil dat niet. Ik wil dat er een laparoscomie wordt gedaan. En als de DA niet bereid is dat uit te voeren, zoek ik een kliniek die dat wel zo doet. Zijn keuze. Want hij kan het zeer zeker wel.
Moraal van dit verhaal; Jij beslist, jij bepaalt en jij kan de DA vertellen hoe of wat. Moet je wel tot in detail eerlijk zijn.
En als je dat niet kunt, moet je zo eerlijk tegenover jezelf kunnen toegeven, dat de beste oplossing dan misschien toch wel iemand anders is. Iemand die wel bereid is om tot het gaatje te gaan voor de hond, zonder overigens de hond daarbij te laten lijden.