Kan iemand mij helpen want hij is nog niet te mager maar dat komt wel dichtbij zo.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hij wil niet eten
Moderator: moderatorteam
-
muppet
- geregistreerd lid
Hij wil niet eten
Bailey (duitse staande 9 maanden) wil niet eten. Ik heb al royal canin, voer van de puppy cursus uit belgie en nu farmfood geprobeerd. De eerst keren eet hij het gewoon en dan na 2 weken ofzo hoeft hij het niet meer. Ik heb het al met melk en warm water geprobeerd maar dan hoeft hij het na een week ook niet. Hij krijgt alleen brokken en zo af en toe ookeen blik of vlees. Dat eet hij wel maar om hem nou altijd blik te egevn zie ik ook niet zitten en ik denk als hij dat iedere dag krijg hij het ook niet meer eet.
Kan iemand mij helpen want hij is nog niet te mager maar dat komt wel dichtbij zo.
-
Yunyah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik heb sinds kort een hond erbij die ook heel moeilijk eet. Ik had brokken voor hem meegekregen maar kreeg ook te horen dat hij vrij slecht at, soms ook maaltijden oversloeg. Hij is niet mager maar wel aan de zeer slanke kant, omdat hij dus zo slecht at. Zelfs koekjes of andere beloningen wil hij niet eten, m.u.v. een klein stukje brood, kaas of Rodi worst. Ik heb hem vanaf de 2e dag dat hij hier was Carnibest gevoerd, omdat de hond die ik al had dit ook krijgt. Dit eet hij probleemloos (wil zelfs meer) en dat is ook complete voeding.
Als je graag brok wilt blijven voeren zou ik het advies van Nanna opvolgen. Als hij niet wil, laat het dan even staan en als het na een halfuurtje er nog staat dan pak je het weer weg. Bij de volgende ronde heeft hij dan waarschijnlijk wel trek en dan geef je hem ietsje meer. Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat hij altijd zijn voer (deels) laat staan en dan mager wordt.
Wat je ook nog kunt doen is de brok aantrekkelijker maken, door bijvoorbeeld een paar brokjes in heet water te weken, af te laten koelen en dat door de brok te mengen. Dat ruikt sterker, waardoor sommige honden dat lekkerder vinden. Of je kunt een paar kleine stukjes (Rodi) worst of iets anders lekkers door de brokjes heen doen. Bij Suus werkte dit heel goed toen ze over haar brokjes zeurde. Let dan wel op dat je hond niet alleen het lekkers er uit vist en de rest laat staan, dan is het dus niet effectief.
Als je graag brok wilt blijven voeren zou ik het advies van Nanna opvolgen. Als hij niet wil, laat het dan even staan en als het na een halfuurtje er nog staat dan pak je het weer weg. Bij de volgende ronde heeft hij dan waarschijnlijk wel trek en dan geef je hem ietsje meer. Maar het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat hij altijd zijn voer (deels) laat staan en dan mager wordt.
Wat je ook nog kunt doen is de brok aantrekkelijker maken, door bijvoorbeeld een paar brokjes in heet water te weken, af te laten koelen en dat door de brok te mengen. Dat ruikt sterker, waardoor sommige honden dat lekkerder vinden. Of je kunt een paar kleine stukjes (Rodi) worst of iets anders lekkers door de brokjes heen doen. Bij Suus werkte dit heel goed toen ze over haar brokjes zeurde. Let dan wel op dat je hond niet alleen het lekkers er uit vist en de rest laat staan, dan is het dus niet effectief.

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
-
Mauyak
Ik zou er wat blikvoer door mengen en dan hoef je niet een heel blik te voren.Maar een paar eetlepels alleen voor de smaak.Ik geef er altijd van alles dor heen,steeds weer wat anders.Ze eten dan ook altijd graag.De ene keer een scheutje yoghurt,dan weer wat blikvoer,of een beetje sardine uit een blikje,of een roereitje erdoor.Ik wil ook niet iedere dag het zelfde eten.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Hier zou ik dus niet aan beginnen. Dit gaat van kwaad tot erger en op een gegeven moment sta je hele prakken te koken om een hond maar aan het eten te krijgen. Ik spreek uit ervaring (Megan was vroeger ook zo'n verschrikkelijk slechte eter) en daar word je niet vrolijk van.Mauyak schreef:Ik zou er wat blikvoer door mengen en dan hoef je niet een heel blik te voren.Maar een paar eetlepels alleen voor de smaak.Ik geef er altijd van alles dor heen,steeds weer wat anders.Ze eten dan ook altijd graag.De ene keer een scheutje yoghurt,dan weer wat blikvoer,of een beetje sardine uit een blikje,of een roereitje erdoor.Ik wil ook niet iedere dag het zelfde eten.
Net voor het overlijden van Megan is Donna zeer slecht tot niet gaan eten.
Ik heb haar toen overgezet op vlees van Energique. Dat ging een paar dagen goed en vervolgens at ze weer niet. Dagen hield ze het vol en ze viel geen gram af. Ik in paniek, want een hond zou (volgens zeggen) vanzelf weer gaan eten als ze honger krijgt. Dus niet! Donna at alleen haar tussendoortjes en daar leefde ze op.
Ik heb na ruim twee maanden (toen de Energique op was gegeten door Jenny, overigens ook met lange tanden) de Carnibest Light gekocht en Donna is weer mijn eigen vertrouwde vreetschuur geworden.
Kijk dus een beetje wat je hond lekker vindt, maar ga het eten niet opleuken door allerlei blikjes, smeerleverworst, smeerkaas en dat soort dingen er doorheen te doen.
Probeer uit welke complete voeding bij je hond in de smaak valt en geef desnoods wat te kleine porties, dan blijft ie lekker hongerig.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
joline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Mijn JR kruising at vroeger ook slecht, op een gegeven moment moesten we zelfs brokjes aanbieden, of gooien, dan ging hij er achter aan, en dan at hij het een keer
Ook ik heb toen verschillende soorten brokken geprobeerd, geen 1 brok at hij goed. Ik ben toen over gestapt op kvv, en nu heeft hij binnen een halve minuut zijn eten op. 
-
Mauyak
Ik voer al ruim 20 jaar op deze wijze,ik spreek dus ook uit ervaring als ik zeg dat alle 5 de honden dagelijks graag eten.Waarom zou je maar 1 ding mogen voeren?Wij voeren wat ik al eerder schreef en sommige dagen ook wat kvv erbij.Eten is iedere dag een feest,ze weten nooit wat ze nu weer zullen krijgenMoniqueDM schreef:Hier zou ik dus niet aan beginnen. Dit gaat van kwaad tot erger en op een gegeven moment sta je hele prakken te koken om een hond maar aan het eten te krijgen. Ik spreek uit ervaring (Megan was vroeger ook zo'n verschrikkelijk slechte eter) en daar word je niet vrolijk van.Mauyak schreef:Ik zou er wat blikvoer door mengen en dan hoef je niet een heel blik te voren.Maar een paar eetlepels alleen voor de smaak.Ik geef er altijd van alles dor heen,steeds weer wat anders.Ze eten dan ook altijd graag.De ene keer een scheutje yoghurt,dan weer wat blikvoer,of een beetje sardine uit een blikje,of een roereitje erdoor.Ik wil ook niet iedere dag het zelfde eten.
Ik heb haar toen overgezet op vlees van Energique. Dat ging een paar dagen goed en vervolgens at ze weer niet. Dagen hield ze het vol en ze viel geen gram af. Ik in paniek, want een hond zou (volgens zeggen) vanzelf weer gaan eten als ze honger krijgt. Dus niet! Donna at alleen haar tussendoortjes en daar leefde ze op.
Ik heb na ruim twee maanden (toen de Energique op was gegeten door Jenny, overigens ook met lange tanden) de Carnibest Light gekocht en Donna is weer mijn eigen vertrouwde vreetschuur geworden.
Kijk dus een beetje wat je hond lekker vindt, maar ga het eten niet opleuken door allerlei blikjes, smeerleverworst, smeerkaas en dat soort dingen er doorheen te doen.
Probeer uit welke complete voeding bij je hond in de smaak valt en geef desnoods wat te kleine porties, dan blijft ie lekker hongerig.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Waar heb ik geschreven dat je maar 1 ding mag voeren?Mauyak schreef:Waarom zou je maar 1 ding mogen voeren?MoniqueDM schreef:Hier zou ik dus niet aan beginnen. Dit gaat van kwaad tot erger en op een gegeven moment sta je hele prakken te koken om een hond maar aan het eten te krijgen. Ik spreek uit ervaring (Megan was vroeger ook zo'n verschrikkelijk slechte eter) en daar word je niet vrolijk van.Mauyak schreef:Ik zou er wat blikvoer door mengen en dan hoef je niet een heel blik te voren.Maar een paar eetlepels alleen voor de smaak.Ik geef er altijd van alles dor heen,steeds weer wat anders.Ze eten dan ook altijd graag.De ene keer een scheutje yoghurt,dan weer wat blikvoer,of een beetje sardine uit een blikje,of een roereitje erdoor.Ik wil ook niet iedere dag het zelfde eten.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Mauyak
Volgens jou mag je brokjes niet"opleuken"maar moet je het zo geven.Dus zeg ik waarom mag je maar 1 ding(dus enkel brok of enkel kvv per maaltijd)geven?MoniqueDM schreef:Waar heb ik geschreven dat je maar 1 ding mag voeren?Mauyak schreef:Waarom zou je maar 1 ding mogen voeren?MoniqueDM schreef:Hier zou ik dus niet aan beginnen. Dit gaat van kwaad tot erger en op een gegeven moment sta je hele prakken te koken om een hond maar aan het eten te krijgen. Ik spreek uit ervaring (Megan was vroeger ook zo'n verschrikkelijk slechte eter) en daar word je niet vrolijk van.Mauyak schreef:Ik zou er wat blikvoer door mengen en dan hoef je niet een heel blik te voren.Maar een paar eetlepels alleen voor de smaak.Ik geef er altijd van alles dor heen,steeds weer wat anders.Ze eten dan ook altijd graag.De ene keer een scheutje yoghurt,dan weer wat blikvoer,of een beetje sardine uit een blikje,of een roereitje erdoor.Ik wil ook niet iedere dag het zelfde eten.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Omdat honden op een gegeven moment doorhebben dat ze er iets doorheen krijgen als ze het laten staan. En nogmaals; dat gaat van kwaad tot erger. Het begon met een kleddertje smeerleverworst door het eten en het eindigde bij het bereiden van hele prakjes.Mauyak schreef:Volgens jou mag je brokjes niet"opleuken"maar moet je het zo geven.Dus zeg ik waarom mag je maar 1 ding(dus enkel brok of enkel kvv per maaltijd)geven?MoniqueDM schreef:Waar heb ik geschreven dat je maar 1 ding mag voeren?Mauyak schreef:Waarom zou je maar 1 ding mogen voeren?MoniqueDM schreef: Hier zou ik dus niet aan beginnen. Dit gaat van kwaad tot erger en op een gegeven moment sta je hele prakken te koken om een hond maar aan het eten te krijgen. Ik spreek uit ervaring (Megan was vroeger ook zo'n verschrikkelijk slechte eter) en daar word je niet vrolijk van.
Maar als jij er geen problemen mee hebt om iedere dag weer iets te verzinnen om door brok of KVV heen te doen, dan is het toch voor jou geen probleem?!
Ik had er wel problemen mee dat ik steeds verder moest gaan in het opleuken van voeding. Ik was op den duur langer bezig met het voorbereiden van hetgeen dat door de voeding moest dan met m'n eigen eten.
Al met al heb ik gekozen voor het zoeken naar een voeding die ze wel lekker vinden. Ze vallen aan als wolven, zonder het op te leuken

-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Re: Hij wil niet eten
Xena at als pup ook zo goed als niks maar toen we overgingen op KVV ging het een tijdje goed (ongeveer 1,5 tot 2 maanden) toen vond ze er niets meer aan en zijn we dus begonnen met half barf half kvv. Na 1 maand overgezet op volledig zelf samengesteld en dat is het enige wat ze goed blijft eten.muppet schreef:Bailey (duitse staande 9 maanden) wil niet eten. Ik heb al royal canin, voer van de puppy cursus uit belgie en nu farmfood geprobeerd. De eerst keren eet hij het gewoon en dan na 2 weken ofzo hoeft hij het niet meer. Ik heb het al met melk en warm water geprobeerd maar dan hoeft hij het na een week ook niet. Hij krijgt alleen brokken en zo af en toe ookeen blik of vlees. Dat eet hij wel maar om hem nou altijd blik te egevn zie ik ook niet zitten en ik denk als hij dat iedere dag krijg hij het ook niet meer eet.
en het klopt als een bus dat als je elke keer iets eraan toe blijft voegen ze later helemaal niet meer eten. We begonnen eerst ook met Xena met een klein beetje leverpastij door de brokjes, later was het 1 balletje leverpastei met een paar brokjes middenin die mevrouw met lange tanden opat. Omdat Xena die afwisseling wel nodig heeft is zelf samenstellen voor ons echt ideaal

-
joline
- Zeer actief
Het ''opleuken'''van de brokken heb ik ook een tijdje gedaan, totdat ik het zat was. Ik vindt zelf dat een hond plezier moet hebben in zijn eten. En het is gewoon leuk om te zien dat mijn honden binnen een halve minuut hun etensbak leeg hebben, zonder dat ik iets door hun eten moet doen om het aantrekkelijker te maken. Voor hun moet eten iets leuks zijn, en ze moeten het lekker vinden 
- starfleet
- Erelid
Ben ik het mee eens, maar niet iedereen zit in de financiële positie om een flinke hond volledig Compleet vers voer te geven.joline schreef:Het ''opleuken'''van de brokken heb ik ook een tijdje gedaan, totdat ik het zat was. Ik vindt zelf dat een hond plezier moet hebben in zijn eten. En het is gewoon leuk om te zien dat mijn honden binnen een halve minuut hun etensbak leeg hebben, zonder dat ik iets door hun eten moet doen om het aantrekkelijker te maken. Voor hun moet eten iets leuks zijn, en ze moeten het lekker vinden
Er zijn volgens mij een paar opties
-Doen wat Nanna zegt, gewoon doorzetten. De meeste honden acceptgeren dit en eten probleemloos hun bak op den duur leeg, zeker als je ze een tijdje echt helemaal niets anders geeft dan die brokken, ook geen beloningen met worsdt o.i.d
-opleiken met wat blikvoer. Dat kan prima werken maar het gevaar is dat je zoals gezegd er staads wat anders in moet gooien om de hoind maar aan het etenb te houden
-Compleet vers voer geven. Dat eten de meeste hnden graag en is naar mijn idee de fijnste oplossing voor de hond. Die eet dan echt met smaak en dat wil ik ook het liefste zien. Dit is echt afhankelijk van je portemonnee. Ik hoef maar 200 gram te voeren per dag. Ik kan me voorstellen dat het anders is als je met een kilo per dag moet komen. Dat is een paar euro per dag, echt wel een groot bedrag.
Er zijn honden die krijg je nooit echt aan de brokken, maar ik zou gerust eerst eens proberen wat Nanna zegt als je hond niet te mager is. Dan wel echt even doorzetten en niet na twee dagen denken: ik geef er toch wat doorheen.
Anne
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Dan word het tijd om je visie eens wat te herzien. In 20 jaar is er veel veranderdMauyak schreef:Ik voer al ruim 20 jaar op deze wijze,ik spreek dus ook uit ervaring als ik zeg dat alle 5 de honden dagelijks graag eten.Waarom zou je maar 1 ding mogen voeren?Wij voeren wat ik al eerder schreef en sommige dagen ook wat kvv erbij.Eten is iedere dag een feest,ze weten nooit wat ze nu weer zullen krijgenMoniqueDM schreef:Hier zou ik dus niet aan beginnen. Dit gaat van kwaad tot erger en op een gegeven moment sta je hele prakken te koken om een hond maar aan het eten te krijgen. Ik spreek uit ervaring (Megan was vroeger ook zo'n verschrikkelijk slechte eter) en daar word je niet vrolijk van.Mauyak schreef:Ik zou er wat blikvoer door mengen en dan hoef je niet een heel blik te voren.Maar een paar eetlepels alleen voor de smaak.Ik geef er altijd van alles dor heen,steeds weer wat anders.Ze eten dan ook altijd graag.De ene keer een scheutje yoghurt,dan weer wat blikvoer,of een beetje sardine uit een blikje,of een roereitje erdoor.Ik wil ook niet iedere dag het zelfde eten.

-
Mauyak
Oh ja???Vertel....ik ben benieuwd!XenaScence schreef:Dan word het tijd om je visie eens wat te herzien. In 20 jaar is er veel veranderdMauyak schreef:Ik voer al ruim 20 jaar op deze wijze,ik spreek dus ook uit ervaring als ik zeg dat alle 5 de honden dagelijks graag eten.Waarom zou je maar 1 ding mogen voeren?Wij voeren wat ik al eerder schreef en sommige dagen ook wat kvv erbij.Eten is iedere dag een feest,ze weten nooit wat ze nu weer zullen krijgenMoniqueDM schreef:Hier zou ik dus niet aan beginnen. Dit gaat van kwaad tot erger en op een gegeven moment sta je hele prakken te koken om een hond maar aan het eten te krijgen. Ik spreek uit ervaring (Megan was vroeger ook zo'n verschrikkelijk slechte eter) en daar word je niet vrolijk van.Mauyak schreef:Ik zou er wat blikvoer door mengen en dan hoef je niet een heel blik te voren.Maar een paar eetlepels alleen voor de smaak.Ik geef er altijd van alles dor heen,steeds weer wat anders.Ze eten dan ook altijd graag.De ene keer een scheutje yoghurt,dan weer wat blikvoer,of een beetje sardine uit een blikje,of een roereitje erdoor.Ik wil ook niet iedere dag het zelfde eten.
- Takkie_Teckel
- Zeer actief
Ik ben het met Nanna eens, en ook uit eigen ervaring, gewoon de brokjes neerzetten en wachten, en ikzelf gooi het dan na een aantal uren weg en dan is het dus pech voor de hond en komen er pas weer brokjes bij de volgende maaltijd.
Paar dagen proberen en het wordt natuurlijk wel te gek als het echt geweigerd BLIJFT worden, maar hopelijk gaat dit ok.
Ik heb de brokjes hier nooit opgeleukt met iets anders, en ze is hier gewoon weer binnen 2 dagen met smaak gaan eten.
Paar dagen proberen en het wordt natuurlijk wel te gek als het echt geweigerd BLIJFT worden, maar hopelijk gaat dit ok.
Ik heb de brokjes hier nooit opgeleukt met iets anders, en ze is hier gewoon weer binnen 2 dagen met smaak gaan eten.
Het huiveringwekkende Nina monster

-
Mabeline
- Actief
Met Mabeline heb ik ook anderhalf jaar problemen gehad met eten
Alle soorten brokken, speelbal, uit de hand, dingen er door heen
Uiteindelijk terug gegaan naar een keer per dag voeren en geen brok maar kvv
Later bleek ze een kipallergie te hebben en dus ook de brokken niet goed te kunnen verwerken, ze werd er soms gewoon echt beroerd van
Nu krijgt ze al 3 maanden barf en kvv en nooit meer problemen gehad met eten
Alle soorten brokken, speelbal, uit de hand, dingen er door heen
Uiteindelijk terug gegaan naar een keer per dag voeren en geen brok maar kvv
Later bleek ze een kipallergie te hebben en dus ook de brokken niet goed te kunnen verwerken, ze werd er soms gewoon echt beroerd van
Nu krijgt ze al 3 maanden barf en kvv en nooit meer problemen gehad met eten
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
-
Golden Stanley
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben ik het ook mee eens, ik zou ook overgaan op vers, of Kvv, en als je Kvv van bvb Smul neemt, ben je bijna net zoveel geld kwijt als voor een brok, is mijn idee.
En dat is ook compleet, af en toe wat anders geven wat barfdingen tussendoor of zo.
Of als je toch brok wilt blijven geven inderdaad wat Kvv erdoor heen doen, maar ik vind dat een hond en zeker een jonge altijd trek moet hebben.
Met mijn kleine hondje is het in het verleden wel eens gebeurd,dat ie van de ene op de andere dag niet meer at, wat ik aanbood.
Dat is dan jammer voor hem, ik laat het een half uur staan, en dan haal ik het weg of Mag Mack het opeten van mij.
Dan maar honger,, pech ik geef er niet aan toe en ga zeker niet weer wat anders proberen.
Soms heeft het wel eens bijna een week geduurd,,, jammer dan.
Uiteindelijk is ie weer gaan eten als een beer.
Stel je nu voor dat ik hier aan toe had gegeven, met blikjes zakjes of weet ik veel voor kuipjes,, met blikvoer enzo,, dan had ik dit probleem elke keer gehad,, want ze hebben het donders goed door!!
En dat is ook compleet, af en toe wat anders geven wat barfdingen tussendoor of zo.
Of als je toch brok wilt blijven geven inderdaad wat Kvv erdoor heen doen, maar ik vind dat een hond en zeker een jonge altijd trek moet hebben.
Met mijn kleine hondje is het in het verleden wel eens gebeurd,dat ie van de ene op de andere dag niet meer at, wat ik aanbood.
Dat is dan jammer voor hem, ik laat het een half uur staan, en dan haal ik het weg of Mag Mack het opeten van mij.
Dan maar honger,, pech ik geef er niet aan toe en ga zeker niet weer wat anders proberen.
Soms heeft het wel eens bijna een week geduurd,,, jammer dan.
Uiteindelijk is ie weer gaan eten als een beer.
Stel je nu voor dat ik hier aan toe had gegeven, met blikjes zakjes of weet ik veel voor kuipjes,, met blikvoer enzo,, dan had ik dit probleem elke keer gehad,, want ze hebben het donders goed door!!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit meen je niet,,Pfft die hond zou aan mij een hele verkeerde hebben.Nanna schreef:Ik ken daadwerkelijk iemand iemand die dat probleem dus nu heeft met een Saluki![]()
Dat zijn toch al van die prima donna's en mevrouw wenscht inmiddels niets anders op haar zilveren bordje dan biefstuk. En dan moet dat in partjes gesneden zijn én gevoerd worden, zittend op de bank.
:N:
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Je zou toch zeggen dat, elke hond welk ras dan ook, toch iets van een overlevingsdrang in zich zou hebben,, Maar ja, ik ken het ras ook niet
Maar feit blijft dat je als hondeneigenaar, dit ook wel een beetje in de hand kan werken door aan werkelijk welke voedingsgril dan ook toe te geven,,
Maar feit blijft dat je als hondeneigenaar, dit ook wel een beetje in de hand kan werken door aan werkelijk welke voedingsgril dan ook toe te geven,,
-
Golden Stanley
Dat houdt dit puppie wat goed moet groeien op een degelijke voeding er vast niet aan over, hoor.............Nanna schreef:Ik ken daadwerkelijk iemand iemand die dat probleem dus nu heeft met een Saluki![]()
Dat zijn toch al van die prima donna's en mevrouw wenscht inmiddels niets anders op haar zilveren bordje dan biefstuk. En dan moet dat in partjes gesneden zijn én gevoerd worden, zittend op de bank.
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
echt??Amber schreef:Dit meen je niet,,Pfft die hond zou aan mij een hele verkeerde hebben.Nanna schreef:Ik ken daadwerkelijk iemand iemand die dat probleem dus nu heeft met een Saluki![]()
wedden dat het jou ook niet lukt??
Blanca zit een beetje , echt maar een beetje Saluki in maar bovenstaande is zo herkenbaar.
Deze honden kunnen zichzelf uithongeren, weinig drinken, urine 24 uur ophouden..het zijn de "Queens" onder de honden.
Voor mij was het een zoektoch waar zo voor ging..het is een witvlees/kip/kalkoen hond.
En dan nog komen vragen of IK de stukjes vet wil afknippen
en doe ik dat niet dan verstopt ze het, zelfs in huis!!
Ik vind het wel leuk hoor..een hond met een kop erop maar is soms wel lastig ja.

-
muppet
- geregistreerd lid
Even voor de duidelijkheid ik verwen mijn hond niet en ik geef niet toe aan iedere eet gril die hij heeft.
Maar hij eet gewoon niet en dat kan hij gewoon volhouden maar aangezien het nog een jonge hond is moet hij gewoon eten. Hij heeft van de week zelfs gal gespuugt toen ik het niet gaf dus ik zal iets moeten geven.
En hij word gewoon te mager. Hij was vanaf het begin al geen eter op cursus moest ik van alles leren met eten en koekjes nou hij wilde het gewoon niet. Hij heeft met 3 maanden darminfectie gehad maar daar heeft hij nu geen last meer van.
Maar hij eet gewoon niet en dat kan hij gewoon volhouden maar aangezien het nog een jonge hond is moet hij gewoon eten. Hij heeft van de week zelfs gal gespuugt toen ik het niet gaf dus ik zal iets moeten geven.
En hij word gewoon te mager. Hij was vanaf het begin al geen eter op cursus moest ik van alles leren met eten en koekjes nou hij wilde het gewoon niet. Hij heeft met 3 maanden darminfectie gehad maar daar heeft hij nu geen last meer van.
-
joline
- Zeer actief
- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Aantal honden: 1
Ljennah was vanaf dag 1 ook een lastige eter, in die zin lastig ..... ze at gewoon niet
Ze liep naar haar bakje, rook eraan en liep door ....
Toen wat blikvlees er doorheen maar ook dat bracht haar niet aan het eten en toen heb ik uiteindelijk een heel ander merk brokjes gekocht en jawel ...... ze begon te eten
Soms komt het nog wel voor dat zij haar ontbijtje laat staan en dit 's middags pas opeet, maar dat moet ze zelf maar weten ....... ze eet, komt aan en groeit.
Oh ja, is ook geen hondje dat uit haar dak gaat voor hondenkoekjes e.d., daar ruikt ze even aan en duwt het dan weg met haar neus. OK, dan niet
Maar weet je heel zeker dat er geen "restverschijnselen" zijn van die darminfectie?
Toen wat blikvlees er doorheen maar ook dat bracht haar niet aan het eten en toen heb ik uiteindelijk een heel ander merk brokjes gekocht en jawel ...... ze begon te eten
Oh ja, is ook geen hondje dat uit haar dak gaat voor hondenkoekjes e.d., daar ruikt ze even aan en duwt het dan weg met haar neus. OK, dan niet
Maar weet je heel zeker dat er geen "restverschijnselen" zijn van die darminfectie?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Niet eten? geen eten...
heel simpel hier. M'n oudste dober was ook zo'n type... een hele moeilijke eter... ik heb er nooit aan meegewerkt, niet eten... dan maar niet... 's avonds weer niet... jammer dan krijgt vanzelf weer honger en dat klopte ook wel. Tot ik m'n mechelaarteef erbij kreeg toen ging hij ineens wel eten, anders was 't op want dan vrat zij het erbij op, nu heeft hij het als 1 van de eersten op hoor, van alle honden....
De rest eet zo goed als altijd, (alleen als m'n teef loops is wil het nog wel een paar dagen wat moeilijker gaan... maar ook die krijgt weer vanzelf honger hoor... ik ga echt niet pieleren met allerlei smeerseltjes er doorheen...
Zo af en toe krijgen ze er allemaal wat doorheen, maar zeker niet wanneer het hun uitkomt.
De rest eet zo goed als altijd, (alleen als m'n teef loops is wil het nog wel een paar dagen wat moeilijker gaan... maar ook die krijgt weer vanzelf honger hoor... ik ga echt niet pieleren met allerlei smeerseltjes er doorheen...
Zo af en toe krijgen ze er allemaal wat doorheen, maar zeker niet wanneer het hun uitkomt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Amber
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo denk ik er ook over.malinois schreef:Niet eten? geen eten...heel simpel hier. M'n oudste dober was ook zo'n type... een hele moeilijke eter... ik heb er nooit aan meegewerkt, niet eten... dan maar niet... 's avonds weer niet... jammer dan krijgt vanzelf weer honger en dat klopte ook wel. Tot ik m'n mechelaarteef erbij kreeg toen ging hij ineens wel eten, anders was 't op want dan vrat zij het erbij op, nu heeft hij het als 1 van de eersten op hoor, van alle honden....
Ik laat het een half uurtje staan, eten ze niet.
Dan haal ik het weg,, maar ook geen koekjes of kluifjes, niet eten is niet eten.
Dan maar weer de volgende dag.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dat mag. Maar iemand die dat niet doet, is niet zwak of verwennerig naar z'n honden zoals vaak gezegd wordt. Ik heb geprobeerd Bram toen hij pup was ook brokken te laten eten, naast KVV. Dat leek me zo handig voor op vakantie enzo.Amber schreef: Zo denk ik er ook over.
Dan haal ik het weg,, maar ook geen koekjes of kluifjes, niet eten is niet eten.
Dan maar weer de volgende dag.![]()
Hij at het zo slecht dat ik er vanaf gestapt ben en full time KVV ben gaan voeren. Nu krijgt hij een zelf samengesteld menu en ook nu heeft hij zo z'n voorkeuren. Eend eet hij bijv. niet, en fazant ook niet. Nou, dan krijgt hij dat toch niet. Er blijven genoeg vleessoorten over die hij wel eet.
Bram is er nooit slechter van gaan eten of kieskeuriger geworden dat ik rekening houd met zijn voorkeuren. Hij lust het ene wel en het andere niet. Net zoals ik

Linda, Izzie en Bram
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
oh nee hoor, dat hoor je mij niet zeggen, maar ik wil dat gepruttel niet dus dan maar niet eten....Zoek stok! schreef:Dat mag. Maar iemand die dat niet doet, is niet zwak of verwennerig naar z'n honden zoals vaak gezegd wordt.Amber schreef: Zo denk ik er ook over.
Dan maar weer de volgende dag.![]()
Ze krijgen hier ook niet exact op tijd eten... wanneer het mij en de training uitkomt... moeten ze speuren kan het best zijn dat ze pas tegen 20.00 uur hun 2e maaltijd te eten krijgen... moeten ze 's avonds trainen kan dit ook pas 2.00 uur 's nachts zijn of ze slaan een maaltijdje over als dit te dicht op de volgende ligt... ze hebben dan wel met trainen al wat brokjes gehad maar bij lange na geen maaltijd....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi