Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voor hondensnacks geven jullie?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Wat voor hondensnacks geven jullie?

Ongelezen bericht door Yunyah »

Gewoon uit interesse en om misschien wat ideetjes op te doen:

Wat geven jullie je hond voor snacks?
En dan bedoel ik niet een stukje brood, kaas of worst tussendoor maar echt de voor honden bedoelde snacks.

Ik geef Suus Dentastix voor haar gebit (heeft erg goed gewerkt, ze had veel tandsteen toen ik haar kreeg en nu erg weinig) en een Markies als ze naar bed gaat. Rokky moet die niet. Voor trainen of een kleine beloning gebruik ik Rodi snoepjes, dat zijn zachte snoepjes die je kunt kneden en dan kneed ik van 1 snoepje ongeveer 6-8 bolletjes. Ook die hoeft Rokky niet. Verder heb ik Suus wel eens een Rawhide 'donut' gegeven, maar die wil ze alleen als ik de naden opvul met Rodi snoepje :roll:

Kluifjes houdt ze dus helaas niet van en dat is nu juist beter voor de tanden. En Rokky die houdt weer niet van Dentastix, terwijl hij juist wel extra gebitsverzorging kan gebruiken. Maar vanmiddag heb ik van die bruine gedroogde staafjes (bullepees volgens mij?) gekocht bij de dierenwinkel en daar ligt Suus nu alweer een halfuur op te kauwen :cheer: Rokky vindt die ook erg lekker want die loopt al een uur ermee rond te zeulen. Voor herhaling vatbaar dus...helaas stinkt het wel vreselijk.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Hier gaat er van alles in aan snacks ! Niet dat ze er zo veel van krijgen maar ik koop wel iedere keer wat anders. Gewone hondekoekjes, mergkoekjes, bullepees, pensstaafje, dentastix, noem maar op..... Alles wat er is heb ik al wel een keertje gahd denk ik, enne...ze lusten het hier allemaal ! Pens is wel favoriet.....
yvette25
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door yvette25 »

SuzieC1970 schreef:Niet dat ze er zo veel van krijgen maar ik koop wel iedere keer wat anders. Gewone hondekoekjes, mergkoekjes, bullepees, pensstaafje, dentastix, noem maar op
Delta krijgt ook elke keer verschillend maar zijn favo is toch wel de varkens oor en pensstaafjes (die eet hij buiten pff wat een lucht :smile: )
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Van de dierenwinkel pens staafjes en af en toe een koekje. Voor de rest eigenlijk niks van de dierenwinkel, wel stukjes fruit, stukjes kip, kippen hartjes en maagjes :wink:
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

1x in de week een Dentastix, iedere dag wel 2/3 kleine hondenkoekjes van de Lidl maar ik heb ook wel eens koekjes van de Bonzo.
Verder om mee te belonen hele kleine stukjes Rodi Worst, maar momenteel zijn de lange kleine ''salamiworstjes'' van Vitakraft ook erg in trek.

Verder heeft ze standaard wel iets liggen om op te kauwen van buffelhuid oid

Rodi snoepjes ken ik nog niet, ga ik zeker eens even kijken of ze dat hier hebben.
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Eigenlijk geen... :oeps:

Kauwspul voor het gebit doe ik niet aan omdat ze met het scheuren, sleuren, kraken en knagen van (vlees)bot al genoeg aan 'tandverzorging' doen en als 'beloninkjes' geef ik gedroogd vlees, lever of vis. Maar ook soms een stukje kaas, korstje brood, stukkie komkommer maar dat telde niet mee... :wink:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

de laatste tijd vaak gewoon wat lam en rijst brokjes bullepezen pensstaafjes oid
tis ook leuk om zelf bv kippenlevertjes te drogen :wink:
Mabeline
Actief

Ongelezen bericht door Mabeline »

Ze hebben meestal wel een recreatie bot liggen, of een kauwstaaf van buffelhuid o.i.d

Als ik train van die kleine zachtjes botjes, die breek ik in tweeen en dat gaat prima

Verder krijgen ze een stukje kaas of appel of komkommer, net wat ik aan het klaarmaken ben
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Gedroogde orgaantjes, en farmfood kluiven :wink:
Afbeelding
S-je
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door S-je »

Daf vindt eigenlijk alles wel lekker

Pensstaafjes zijn zijn favoriet, lekker stinken :mrgreen:
Verder krijgt hij altijd antos tandstaven (soort dentastixs alleen dan zonder vlees erin verwerkt, maar geheel plantaardig) en geperste buffelhuid botten, verder hebben we altijd verschillende soorten koekjes in huis.
Met het trainen krijgt hij rodi lam en rijst worst en van die kleine trainer snoepjes...

Je kunt 'm eigenlijk overal wel mee blij maken :smile1:
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

bijna iedere dag een pensstaafje, penstrainers als beloning buiten die vind hij heerlijk.

En soms een bullepees niet zo'n grote hoor een kleine en daar doet hij 2 of 3 dagen mee
Edirfle
Actief

Ongelezen bericht door Edirfle »

Hier krijgen ze nooit hondenkoekjes, markiesjes o.i.d. Heel maf misschien maar met snoepen ben ik er echt een van de bullepezen, pensstaafjes, gedroogd lamsvlees etc etc. Ik probeer dat allemaal zo natuurlijk mogelijk te geven.

Diep in mijn hart zou ik ook hun gewone eten zo natuurlijk mogelijk willen geven maar daar ben ik nu nog iets te halfslachtig en te weinig geïnformeer voor. Dus leef ik me op dat gebied uit op de snoepjes :wink:
Voordeel hierbij is dat er diverse dierenwinkels behoorlijk goed gesorteerd zijn op dit gebied.
Groetjes van Elf
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Ik droog zelf lever,hart ect..en daar krijgen ze wat van
zit in de vriezer en dan zo'n koud stukje droog vlees vinden ze heerlijk
Afbeelding
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Lamspenstaafjes, runderlongetjes en runderluchtpijp, dat zijn hier eigenlijk de snacks.

Tenminste als het aan mij ligt.

Leo koopt nog wel eens een zakje 'snoepgoed' (begging strip bv) voor de honden of een pakketje 'restje voor de hond' (stomme benaming want er zit dus ook vaak sterk gekruid vlees bij en dat geven we dan weer niet) uit het koelvak van de supermarkt.

De minibones lam zijn de trainingssnoepjes (en die breek ik vaak nog in drieen).
Afbeelding
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Raisa krijgt kleine trainertjes en elke dag 2 pensstaafjes. Soms een runderoor.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hier ook de trainertjes, daar zijn ze echt gek van. En dan krijgen ze twee keer een koekje, zij blij en ze hebben amper wat binnen gekregen, dus ook goed voor hun lijn. :mrgreen: Daarnaast koop ik af en toe rawhides van FF en soms pensstaafjes. Oh ja, smorgens met smeren van mijn eigen brood krijgen ze een stukje kaas. Of een scheut yoghurt of karnemelk in hun bakje.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Gedroogde pensstaafjes en runderlongen.
Als trainers droog ik vaak kipfilet, hartjes of zalmsnippers.
Voor de rest knauwen ze dagelijks verse botten weg.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Gedroogde penslappen (goed voor de tandjes :mrgreen: ), kauwkluiven van Biofood en nog andere runderkluiven, bullenpezen, lam/rijst staven en twee keer in de week een eierkoek. Daar doen ze een moord voor :F: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik droog zelf snackjes, net wat ik kan vinden en wat in de aanbieding is. Ik ga vanmiddag kipfilet drogen.
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

gedroogde lever of vis en kaas en worst en vlees als beloning, als tussendoortje (bijna nooit) pensstaafje.
Ik heb ooit een paar dentasticks gekregen jeetje wat een kleffe zooi, bleef aan de tanden plakken als de gek en is binnen 30 seconden op.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Pinkki schreef: Ik heb ooit een paar dentasticks gekregen jeetje wat een kleffe zooi, bleef aan de tanden plakken als de gek en is binnen 30 seconden op.
heb ze 2 jaar geleden eens gekocht
rook zo chemisch :N:
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Knoeppie krijgt alleen iets tussendoor als ze losloopt, dus maximaal 1x per dag een kruimeltje van een hondenkoekje, wat dat koekje is maakt niet uit.
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Yunyah
Zeer actief

SuperTyson schreef:
Pinkki schreef:Ik heb ooit een paar dentasticks gekregen jeetje wat een kleffe zooi, bleef aan de tanden plakken als de gek en is binnen 30 seconden op.
heb ze 2 jaar geleden eens gekocht
rook zo chemisch :N:
Ik ben er wél tevreden over. Suus had toen ik haar kreeg echt brokken tandsteen op haar tanden. Ik ben ermee naar de DA gegaan en die zei dat ik 2 dingen kon doen: Eerst zelf proberen om met botjes e.d. de schade te beperken of direct operatief verwijderen. Ik heb gekozen voor dat eerste, maar Suus vertikt het om op botjes te kauwen. Dus toen heb ik Dentastix gekocht en ben ik trouw elke dag zo'n ding gaan geven. Na een halfjaar waren we weer eens bij de DA en die stond versteld, haar gebit was super verbeterd en ze heeft nu zelfs heel weinig tandsteen voor haar leeftijd :) Dus voor ons heeft het wel gewerkt.
Afbeelding
sjokoflip
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sjokoflip »

Shelly krijgt wel eens gedroogde pens reepjes (bleeh stinken!)
Ander spul is aan haar niet besteed: kauwstaafjes heeft ze zo " op" en laatst kreeg ik van de diervoederhandel zo'n groen nep tandenborstel groot dentakauwgeval : volgens mij schraapt ze daar haar maagwand mee (was in 10sec weg) :roll:

Verder kreeg ze wel eens frolic maar ik geef nu gewoon haar brok als voertje/trainer
Gr Wilma & Shelly

Afbeelding

~thnx Nien~
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Buffy is net afgevallen en dat wil ik zo houden. Na lange tijd heb ik een paar weken geleden een zakje Schmakos gekocht, daar gaat af en toe een half reepje van mee op de wandeling. Ze krijgt nog steeds veel beloningen voor komen, zitten, aanlijnen, van alles dus.

In huis dtaat een tromel met kattenbrokjes met vissmaak. Die krijgt ze altijd als ze wat komt brnegen (ze brengt alles wat er zo op de grond ligt: aanstelers, pannen, paperclips, plastickjes, een sluiter van een broodzak enz.) en voor braaf stoppen met blaffen als er een vervelende hond langs het hekje loopt enz.

Verder geen kant en klare snacks. Ik vind het troep en te duur. Ik voer KVV en dan ga ik niet een hoop granen dingen tussendoor geven. Van Frolicjes tussendoor is Buffy ook echt dik geworden, ik wil dat allemaal niet meer.

Ik ga wel weer een doos Markiesjes kopen, dat vindt ze echt vreselijk lekker. Daar doe ik dan een hele tijd mee en ook de honden van mijn vriendin eten denk ik dan de helft wel op.

Maar ik geef dus liever wat meer vlees dan al die snacks, ik vind het geen gezonde voeding. Die Dentatsickss vind ik bijvoorbeeld echt niks. Buffy heeft die in drie tellen op. Een lekkere echte kluif is veelbeter denk ik, daar moet wel op geknaagd worden. Als je het tandsteen niet weg hebt laten halen bij je hondje en het is nu wel weg, is het aanslag geweest, geen echte tandsteen.

Anne
Takkie_Teckel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Takkie_Teckel »

starfleet schreef:Een lekkere echte kluif is veelbeter denk ik, daar moet wel op geknaagd worden. Als je het tandsteen niet weg hebt laten halen bij je hondje en het is nu wel weg, is het aanslag geweest, geen echte tandsteen.

Anne
Maar dat is jouw MENING, waar is dan bewezen dat het niet zo kan zijn?
Mijn ouders hebben er hele goede ervaringen mee met hun hond, Nicky is ruim 11 jaar oud en krijgt dagelijks 1 dentastick en heeft prachtig witte tanden en ruikt nooit meer uit haar bek, tandarts dacht zelfs dat haar tanden echt werden gepoetst.
Het huiveringwekkende Nina monster
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Takkie_Teckel schreef:
starfleet schreef:Een lekkere echte kluif is veelbeter denk ik, daar moet wel op geknaagd worden. Als je het tandsteen niet weg hebt laten halen bij je hondje en het is nu wel weg, is het aanslag geweest, geen echte tandsteen.

Anne
Maar dat is jouw MENING, waar is dan bewezen dat het niet zo kan zijn?
Mijn ouders hebben er hele goede ervaringen mee met hun hond, Nicky is ruim 11 jaar oud en krijgt dagelijks 1 dentastick en heeft prachtig witte tanden en ruikt nooit meer uit haar bek, tandarts dacht zelfs dat haar tanden echt werden gepoetst.
Ik ben het wel met Starfleet eens. Echte tandsteen gaat echt niet weg van zo'n dentastick. Ik geef ook liever een lekker bot.

Als snack geef ik zalmsnacks, vinden ze geweldig en is gezond.
Yunyah
Zeer actief

starfleet schreef:Die Dentatsickss vind ik bijvoorbeeld echt niks. Buffy heeft die in drie tellen op. Een lekkere echte kluif is veelbeter denk ik, daar moet wel op geknaagd worden. Als je het tandsteen niet weg hebt laten halen bij je hondje en het is nu wel weg, is het aanslag geweest, geen echte tandsteen.
Suus lust geen kluiven, geen idee waarom niet want ze eet wel vleesvoeding.
Dentastix heeft ze niet zomaar op, daar doet ze wel een kwartiertje mee meestal.

Maar die tandsteen was echt tandsteen hoor, ik heb de dierenarts er toen naar laten kijken en die begon aanvankelijk over narcose en weghalen, maar dat wilde ik niet direct doen dus toen zei ze dat ik ook kon proberen veel kauwproducten te geven. Natuurlijk gaat het niet zomaar *poef* weg en het is ook niet 100% weggegaan hoor, maar het is wel véél minder geworden.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Varkensoor en bullepees zijn hier altijd in huis...stinkdingen zijn favo bij alledrie de honden.
Verder alles wat er in de aanbieding is als ik op jacht ga naar honden snacks en alle proefverpakkingen krijgen ze ook.
Alles eters hier!

Jacqueline
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Hier ook eentje die niet graag kluiven of ander echt hondensnoep heeft. Heel sporadisch eet hij een Schmacko, meneer lust die alleen van pedigree pal of frolic. En met periodes heeft hij zo een bui dat hij alles voor een frolicje doet. Oja en heel sporadisch beggin strips of tbonez of de funtastics. maar dat is nog niet eens 1 keer per maand.
Iets wat er altijd ingaat: bullepees, gedroogde strotten, long, hart, oren en pensstaafjes.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”