Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Halsband voor kaninchen/kleine dwerg teckel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Halsband voor kaninchen/kleine dwerg teckel

Ongelezen bericht door Ianthe »

Aangezien Scence waarschijnlijk een kaninchen blijft of een erg kleine dwerg. Wat is de halsmaat voor zo'n pupje van 8/9 weken. Ik denk namelijk niet dat die Xena's oude tuigje past, Xena pastte die maar net toen ze 8 weken was :N:

*edit* het is inderdaad ook wel makkelijk om te weten waar je die bandjes dan kan halen :wink:
Laatst gewijzigd door Ianthe op 12 jul 2007 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Koop een kattenhalsbandje :wink:
Als ze er eenmaal is, kan je altijd nog naar de dierenwinkel gaan en iets anders uitzoeken.

Een vriendin van mij maakte het eerste halsbandje zelf.
Een bandje maken van wat ruimgeweven stof en daar een gespje aanzetten. Die kan je op elke plek door de stof heen prikken :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

ranetje schreef:Koop een kattenhalsbandje :wink:
Als ze er eenmaal is, kan je altijd nog naar de dierenwinkel gaan en iets anders uitzoeken.

Een vriendin van mij maakte het eerste halsbandje zelf.
Een bandje maken van wat ruimgeweven stof en daar een gespje aanzetten. Die kan je op elke plek door de stof heen prikken :ok:
Aan een kattenhalsbandje hebben we ook al eens gedacht, maar diegene die we eerst voor Xena hadden (na lang zoeken eentje zonder rek) was binnen een paar weken kapot, het ringetje waar de riem aan moest zat alleen maar vast met een lapje vilt :mrgreen:

We hadden eigenlijk al een bandje gevonden die van halsmaat 13 t/m 20 kan en die besteld met een bijpassend politielijntje maar helaas. Die winkel bleek later bekend te staan om hun niet al te beste bestelserivice. Dat is inmiddels al 3 weken geleden en ze moeten ons nogsteeds bellen als de bestelling binnen is. De volgende keer dat we de fokker zijn gaan we meteen langs bij die dierenwinkel om het te vragen. :19:
Afbeelding
loti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door loti »

IK gebruikte een nylon showlijntje kleinste maat. Ze zijn licht en de halsband kan d.m.v. een schuifje versteld worden.
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

rogz for dogz heeft echt minibandjes en hele dunne minilijntjes
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

Ella46 schreef:rogz for dogz heeft echt minibandjes en hele dunne minilijntjes
die halsbandjes passen JRT pups van 4 weken al dus het lijkt mij dat een teckel puppy die zal passen met 9 weken
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Agnetha schreef:
die halsbandjes passen JRT pups van 4 weken al dus het lijkt mij dat een teckel puppy die zal passen met 9 weken
Volgends de R4D website zijn die bandjes toch vanaf halsmaat 20 t/m 32 cm. Passen JR pups van 4 weken die echt, dat is namelijk Xena's maat van halsband :denken: (xena heeft nu halsmaat 27, en als pup van 8 weken had ze 18) Of zijn er nog andere bandjes van R4D die kleiner zijn :denken:

iig bedankt voor alle reacties :ok:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

XenaScence schreef:
Agnetha schreef:
Volgends de R4D website zijn die bandjes toch vanaf halsmaat 20 t/m 32 cm. Passen JR pups van 4 weken die echt, dat is namelijk Xena's maat van halsband :denken: (xena heeft nu halsmaat 27, en als pup van 8 weken had ze 18) Of zijn er nog andere bandjes van R4D die kleiner zijn :denken:

20 t/m 32 is een maat groter. Die hebben Moos en Saar ook allebei. Rogz heeft ze nog een maat kleiner dan die. Alhoewel ik moet zeggen dat Saar die met 8 weken precies paste op bijna de kleinste stand....Ik denk dat JR pupjes bredere nekkies hebben dan, hihi. Ik weet niet hoe het zit met een teckelnekkie.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Moos schreef:
XenaScence schreef:
Agnetha schreef:

20 t/m 32 is een maat groter. Die hebben Moos en Saar ook allebei. Rogz heeft ze nog een maat kleiner dan die. Alhoewel ik moet zeggen dat Saar die met 8 weken precies paste op bijna de kleinste stand....Ik denk dat JR pupjes bredere nekkies hebben dan, hihi. Ik weet niet hoe het zit met een teckelnekkie.
Die schijnen heel erg dun te zijn... De dwergjes van de fokker lopen meestal aan een kaninchen bandje of een dwerg op de kleinste stand.
Maar er is dus nog een maatje kleiner, jammer dat ik die niet op de site kan vinden. Het zou ook makkelijker zijn als ik gewoon via google kon zoeken naar kleine bandjes. Maar wat zou dan de zoekvraag moeten zijn :19: Meestal kom ik namelijk op het aantal mm uit (ik tik in: "halsband 18 cm" er komt uit "halsband 18 mm")
Ik ga maar weer eens het internet afstropen :wink:
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Wilma schreef:http://www.hondenshop.nl/shop/product_i ... ts_id=1489

Hier heb je er gelijk 6.
Ze zijn wel de goede maat! Helaas staat er niet bij of dit met gewone click of met release click is. Maar ik zal het even vragen bij de webshop. :wink:
*edit* ik heb ze net ook op een andere webshop gevonden (zelfde plaatje, zelfde bandjes) en ze hebben een release sluiting, dus helaas.
Afbeelding
Agnetha
Actief
Contacteer:

XenaScence schreef:
Agnetha schreef:

ja, die paste ze echt, op z'n kleinst konden die net om. Het was trouwens maatje Jellybean, ik weet hoe groot die precies zijn.
Afbeelding
Agnetha
Actief
Contacteer:

bij de allroundshop hebben ze nylon bandjes vanaf 16 cm!
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Bedankt voor jullie reacties! Ik heb ook van iemand van het forum een PB gehad, die persoon had in zijn webshop precies hetzelfde bandje als dat wij besteld hadden 4 weken geleden bij die dierenwinkel die niet leverde. Dus we hebben het bandje besteld bij de webshop en hopen het volgende week binnen te krijgen. Het is nekmaat 13 t/m 20, dus die past Scence nu waarschijnlijk ook al. :wink:
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Het setje is binnen!

Afbeelding

:wink:
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Agnetha schreef:
XenaScence schreef:
Agnetha schreef:

ja, die paste ze echt, op z'n kleinst konden die net om. Het was trouwens maatje Jellybean, ik weet hoe groot die precies zijn.

ja het zijn echt minibandjes, op de grootste stand paste hij mijn amstaffpupje (minimannetje) tot 9 weken :mrgreen:
Senta
Zeer actief

Ongelezen bericht door Senta »

XenaScence schreef:Het setje is binnen!

Afbeelding

:wink:
Pastie???
Groetjes,
Hanneke

www.kwispelbiznizz.nl
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

De kleinste rog for dogz past normaal een tibbie pupje van 9 weken niet.
Ik denk dat een kanichen normaal iets kleiner is dan een tibbie.

Ik koop altijd de goedkope intratuin bandjes, die kleintje met een kliksluiting. De knip ik dan door en haal er een stuk van 6 cm uit, schroei het nylon dan weer dicht en naai het weer aan elkaar met ijzergaren.

Zo weet ik altijd zeker dat onze puppie kopers de eerste weken een veilig halsbandje gebruiken die goed past.

gr Maria.
Ianthe
Zeer actief
Contacteer:

Het bandje past hoor! En nog lang ook zo te zien :wink: Bij teckelfluppies is hun hoofd breder dan hun nek dus ze had nog 3 vingers ove toen die ongeveer op 15 cm afgesteld stond. 20 cm is bij Scence gelijk aan een hoepel waar ze doorheen zouden moeten springen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”