Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

aanlegspiraal met lijn..

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

aanlegspiraal met lijn..

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Wij gaan binnekort een weekje kamperen en nu wilde ik zo'n aanlegspiraal met lijn kopen. Je weet wel, zo'n ding wat je in de grond schroeft...Heeft de hond tenminste wat ruimte bij de tent. Maar ik vraag me af of die dingen en lijnen wel sterk genoeg zijn ?? Max is nl loeisterk en trekt ook een flex in tweeen... Ik weet dat je ook een cariant met een ketting hebt maar weet eigenlijk niet hoe sterk dat ding is. Iemand ervaringen ???
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Ligt er denk ik ook aan wat voor grond je hem in zet. Onze vorige Westie kon hem er uit trekken als hij echt heel graag ergens achteraan wilde, want die spiraal stond in zanderige bodem (geen los zand, maar wel zandgrond). En dat is maar een klein hondje.

Misschien is het anders een optie om een grote pin te nemen met ketting? Zo eentje die je met een rubberen hamer in de grond moet slaan.
Het is even werk, maar dan zit 'ie wel veel beter vast.
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
SuzieC1970
Zeer actief

Hmm, wat voor grondsoort hebben ze in de provincie Zeeland ?? :mrgreen:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

mijn hond is ook loeisterk en op de honden sport moeten ze af gaan liggen en ik moet dan weg lopen ik leg hem dan ook aan zon spiraal hij trekt hem dan een stukje uit de grond als hij een paar keer weg is gelopen maar dat is zeker wel; sterk genoeg :ok:
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik gebruik zo'n spiraal met de vakantie. Sita (20 kg) trekt het er niet uit, zelfs niet als ze een kat ziet waar ze achterna wil. De spiraal zit dan wel in een stevige bodem. In een zandbodem zou ik het niet vertrouwen. Denk dat er maar weinig dingen zijn die dan stevig in de grond zullen blijven zitten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Agnetha
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russells!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Agnetha »

SuzieC1970 schreef:Hmm, wat voor grondsoort hebben ze in de provincie Zeeland ?? :mrgreen:
ligt eraan waar je zit, maar het is meeste is klei en als je echt aan de kust zit is het zand

Mijn honden liggen aan het strand ook aan van die vastlegpinnen en die trekken ze er niet uit, nou doen m'n honden ook geen poging.
Afbeelding
Pootjes van Yentle, Spikey, Tygo, Harrie en Breeze!!
SuzieC1970
Zeer actief

Agnetha schreef:
SuzieC1970 schreef:Hmm, wat voor grondsoort hebben ze in de provincie Zeeland ?? :mrgreen:
ligt eraan waar je zit, maar het is meeste is klei en als je echt aan de kust zit is het zand

Zeeuws Vlaanderen...

Mijn honden liggen aan het strand ook aan van die vastlegpinnen en die trekken ze er niet uit, nou doen m'n honden ook geen poging.
Nou zijn jouw honden ook wel een beetje minder lomp dan die staff van mij.... :mrgreen: [/b][/i]
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Marouck (nog geen 20 kilo) trekt zo'n spiraal wel uit de grond :N:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

ik heb Storm aan een lijntje van 6 meter gelegd en aan zo'n spiraal vastgelegd. Ging prima.
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lomp of niet aan zo'n pin leer je ze aan, of niet :mrgreen:

mijn 2 staffies trekken hem niet uit de grond, mijn teef moet wel aan een ketting anders komt ze naar je toe met een restantje koord aan haar tuigje :roll: die bijt het gewoon door..

mijun reu is loeisterk maar gedraagd zich aan dat ding.

ondertussen de caravan verkocht omdat we het niet leuk meer vinden voor de honden, nu een huisje gehuurd met een hoog hek eromheen zodat ze gewoon kunnen lopen in de tuin.
Afbeelding
SuzieC1970
Zeer actief

@ massam.....Max IS gewoon lomp :mrgreen:
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Re: aanlegspiraal met lijn..

Ongelezen bericht door Eef »

SuzieC1970 schreef:Wij gaan binnekort een weekje kamperen en nu wilde ik zo'n aanlegspiraal met lijn kopen. Je weet wel, zo'n ding wat je in de grond schroeft...Heeft de hond tenminste wat ruimte bij de tent. Maar ik vraag me af of die dingen en lijnen wel sterk genoeg zijn ?? Max is nl loeisterk en trekt ook een flex in tweeen... Ik weet dat je ook een cariant met een ketting hebt maar weet eigenlijk niet hoe sterk dat ding is. Iemand ervaringen ???
Je zou een aanleglijn kunnen nemen die metaal van binnen heeft, dus die trekt ie niet zomaar door. De lijn die wij in de shop hebben kan een gewicht tot 50 kg aan, dus dat moet wel goed gaan lijkt mij :mrgreen: . Ik denk dat het meer de vraag zal zijn of de spiraal of pin in de grond blijft zitten als hij erg hard trekt... Dat weet je denk ik pas als je het probeert...
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”