Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aanlegspiraal met lijn..
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
aanlegspiraal met lijn..
Wij gaan binnekort een weekje kamperen en nu wilde ik zo'n aanlegspiraal met lijn kopen. Je weet wel, zo'n ding wat je in de grond schroeft...Heeft de hond tenminste wat ruimte bij de tent. Maar ik vraag me af of die dingen en lijnen wel sterk genoeg zijn ?? Max is nl loeisterk en trekt ook een flex in tweeen... Ik weet dat je ook een cariant met een ketting hebt maar weet eigenlijk niet hoe sterk dat ding is. Iemand ervaringen ???
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ligt er denk ik ook aan wat voor grond je hem in zet. Onze vorige Westie kon hem er uit trekken als hij echt heel graag ergens achteraan wilde, want die spiraal stond in zanderige bodem (geen los zand, maar wel zandgrond). En dat is maar een klein hondje.
Misschien is het anders een optie om een grote pin te nemen met ketting? Zo eentje die je met een rubberen hamer in de grond moet slaan.
Het is even werk, maar dan zit 'ie wel veel beter vast.
Misschien is het anders een optie om een grote pin te nemen met ketting? Zo eentje die je met een rubberen hamer in de grond moet slaan.
Het is even werk, maar dan zit 'ie wel veel beter vast.

Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
-
- Zeer actief
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Ik gebruik zo'n spiraal met de vakantie. Sita (20 kg) trekt het er niet uit, zelfs niet als ze een kat ziet waar ze achterna wil. De spiraal zit dan wel in een stevige bodem. In een zandbodem zou ik het niet vertrouwen. Denk dat er maar weinig dingen zijn die dan stevig in de grond zullen blijven zitten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
ligt eraan waar je zit, maar het is meeste is klei en als je echt aan de kust zit is het zandSuzieC1970 schreef:Hmm, wat voor grondsoort hebben ze in de provincie Zeeland ??
Mijn honden liggen aan het strand ook aan van die vastlegpinnen en die trekken ze er niet uit, nou doen m'n honden ook geen poging.
-
- Zeer actief
Nou zijn jouw honden ook wel een beetje minder lomp dan die staff van mij....Agnetha schreef:ligt eraan waar je zit, maar het is meeste is klei en als je echt aan de kust zit is het zandSuzieC1970 schreef:Hmm, wat voor grondsoort hebben ze in de provincie Zeeland ??
Zeeuws Vlaanderen...
Mijn honden liggen aan het strand ook aan van die vastlegpinnen en die trekken ze er niet uit, nou doen m'n honden ook geen poging.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
lomp of niet aan zo'n pin leer je ze aan, of niet
mijn 2 staffies trekken hem niet uit de grond, mijn teef moet wel aan een ketting anders komt ze naar je toe met een restantje koord aan haar tuigje
die bijt het gewoon door..
mijun reu is loeisterk maar gedraagd zich aan dat ding.
ondertussen de caravan verkocht omdat we het niet leuk meer vinden voor de honden, nu een huisje gehuurd met een hoog hek eromheen zodat ze gewoon kunnen lopen in de tuin.

mijn 2 staffies trekken hem niet uit de grond, mijn teef moet wel aan een ketting anders komt ze naar je toe met een restantje koord aan haar tuigje

mijun reu is loeisterk maar gedraagd zich aan dat ding.
ondertussen de caravan verkocht omdat we het niet leuk meer vinden voor de honden, nu een huisje gehuurd met een hoog hek eromheen zodat ze gewoon kunnen lopen in de tuin.

-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: aanlegspiraal met lijn..
Je zou een aanleglijn kunnen nemen die metaal van binnen heeft, dus die trekt ie niet zomaar door. De lijn die wij in de shop hebben kan een gewicht tot 50 kg aan, dus dat moet wel goed gaan lijkt mijSuzieC1970 schreef:Wij gaan binnekort een weekje kamperen en nu wilde ik zo'n aanlegspiraal met lijn kopen. Je weet wel, zo'n ding wat je in de grond schroeft...Heeft de hond tenminste wat ruimte bij de tent. Maar ik vraag me af of die dingen en lijnen wel sterk genoeg zijn ?? Max is nl loeisterk en trekt ook een flex in tweeen... Ik weet dat je ook een cariant met een ketting hebt maar weet eigenlijk niet hoe sterk dat ding is. Iemand ervaringen ???