Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Atopica

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Vegas krijgt nog geen Atopica. Ik ben gestopt met de immuuntherapie en wil nu aan gaan kijken hoe het verder gaat verlopen. De erge jeuk is gelukkig weer over bij Vegas :ok: Wel is zijn borst helemaal kapot, heeft hij kale plekken op zijn benen en zijn kont is kaal met bultjes. Dit alles behandel ik nu met Huidhersteller.

Ik denk dat ik helemaal afzie van Atopica, met name omdat dat middel het immuunsysteem 'plat' legt en Vegas al zo'n slecht afweersysteem heeft :wink: Ik ga kijken of ik met een minimale dosis prednison de jeuk kan tegenhouden. Momenteel heeft hij dus geen jeuk en behandel ik niet. Zijn kapotte huid vind ik erg maar hij heeft er weinig last van dus daar ga ik geen prednison voor geven, alleen als hij weer zo'n erge jeukanvallen krijgt en het wassen met teatreeshampoo werkt niet, dan gaan we aan de prednison.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Reini schreef:Vegas krijgt nog geen Atopica. Ik ben gestopt met de immuuntherapie en wil nu aan gaan kijken hoe het verder gaat verlopen. De erge jeuk is gelukkig weer over bij Vegas :ok: Wel is zijn borst helemaal kapot, heeft hij kale plekken op zijn benen en zijn kont is kaal met bultjes. Dit alles behandel ik nu met Huidhersteller.

Ik denk dat ik helemaal afzie van Atopica, met name omdat dat middel het immuunsysteem 'plat' legt en Vegas al zo'n slecht afweersysteem heeft :wink: Ik ga kijken of ik met een minimale dosis prednison de jeuk kan tegenhouden. Momenteel heeft hij dus geen jeuk en behandel ik niet. Zijn kapotte huid vind ik erg maar hij heeft er weinig last van dus daar ga ik geen prednison voor geven, alleen als hij weer zo'n erge jeukanvallen krijgt en het wassen met teatreeshampoo werkt niet, dan gaan we aan de prednison.
Hier staan we er ongeveer gelijk voor..........met enige verschil dat Yuki momenteel ontzettend krabt en schurkt maar ook veel haren verliest.
We douchen hem nu en dan met Zwavelberkenteer shampoo maar de zomer is een klotentijd voor hem............

Op het peiforum weet ik een aantal die Atopica hebben gegeven of nog geven. Eentje is net begonnen, de rest al weer gestopt met nagenoeg geen resultaat.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”