dat kunnen ze ook bij een klein bultjeAimee schreef: Dan kunnen ze een biopt nemen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bezoekje aan de DA * update *
Moderator: moderatorteam
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als het een kwaadaardige tumor zou zijn, dan zouden we het risico nemen om hem weg te halen, als het goedaardig is wss niet. VandaarMoniqueDM schreef:Oké, dan nemen ze een biopt.Aimee schreef:Dan kunnen ze een biopt nemenjip007 schreef:maar waarom zeg je dan dat als hij groot genoeg is ze er wel wat mee kunnen, dat snap ik niet.Aimee schreef: Dat is niet mijn beslissing, maar het is een risicovol gebied, met enorm veel pezen etc. De operatie om de bult weg te halen, kan haar dus al het leven kosten ( een hond van bijna 12, met zwakke heupen laat je niet zo makkelijk lopen op 3 poten )
En wat geeft dat dan voor toegevoegde waarde als de bult toch niet weggehaald kan worden. Ik meen me ook nog te herinneren dat ze mank liep met diezelfde poot.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
wij hebben het de DA zelf gevraagt of hij een biopt wilde nemen , en maar goed ook , bij leggy was het kwaadaardig , was toen ook nog een klein bultje . Hoe groter het wordt hoe lastiger het weg te halen isAimee schreef:jip007 schreef:dat kunnen ze ook bij een klein bultjeAimee schreef: Dan kunnen ze een biopt nemen
Als dat had gekunt, hadden ze het denk ik al wel gedaan...

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Owjip007 schreef:wij hebben het de DA zelf gevraagt of hij een biopt wilde nemen , en maar goed ook , bij leggy was het kwaadaardig , was toen ook nog een klein bultje . Hoe groter het wordt hoe lastiger het weg te halen isAimee schreef:jip007 schreef:dat kunnen ze ook bij een klein bultjeAimee schreef: Dan kunnen ze een biopt nemen
Als dat had gekunt, hadden ze het denk ik al wel gedaan...
Het gekke trouwens aan de bult is, is dat het best zacht is, je zou dus verwachten dat er vocht in zou zitten, maar dat zit er dus niet in.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Gebeld met de DA, die vind dat er voor een biopt nog teveel risico is, en dat we beter kunnen wachten totdat het iets groter is, na onze vakantie gaan we dan ook weer op bezoek
Morgen ook weer opnieuw een stikkie onder de plas houden, zodat we diabetes kunnen checken, maar we verwachten zelf, dat de nieren dus gewoon niet meer helemaal hun werk doen, vanwege ouderdom. Maar diabetes kan het natuurlijk ook zijn 
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Zou je de nieren en eventuele diabetes dan niet even laten checken middels een bloedonderzoek (nog voor je vakantie)?Aimee schreef:Gebeld met de DA, die vind dat er voor een biopt nog teveel risico is, en dat we beter kunnen wachten totdat het iets groter is, na onze vakantie gaan we dan ook weer op bezoekMorgen ook weer opnieuw een stikkie onder de plas houden, zodat we diabetes kunnen checken, maar we verwachten zelf, dat de nieren dus gewoon niet meer helemaal hun werk doen, vanwege ouderdom. Maar diabetes kan het natuurlijk ook zijn
Des te eerder kun je een behandeling en dieet inzetten waardoor de nieren misschien nog een beetje blijven functioneren.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Diabetes gaan we vanavond testenMoniqueDM schreef:Zou je de nieren en eventuele diabetes dan niet even laten checken middels een bloedonderzoek (nog voor je vakantie)?Aimee schreef:Gebeld met de DA, die vind dat er voor een biopt nog teveel risico is, en dat we beter kunnen wachten totdat het iets groter is, na onze vakantie gaan we dan ook weer op bezoekMorgen ook weer opnieuw een stikkie onder de plas houden, zodat we diabetes kunnen checken, maar we verwachten zelf, dat de nieren dus gewoon niet meer helemaal hun werk doen, vanwege ouderdom. Maar diabetes kan het natuurlijk ook zijn
Des te eerder kun je een behandeling en dieet inzetten waardoor de nieren misschien nog een beetje blijven functioneren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Als je een plasje naar de DA brengt kan hij toch daaruit al vermoeden dat/of de nieren niet goed werken?Aimee schreef:Diabetes gaan we vanavond testenMoniqueDM schreef:Zou je de nieren en eventuele diabetes dan niet even laten checken middels een bloedonderzoek (nog voor je vakantie)?Aimee schreef:Gebeld met de DA, die vind dat er voor een biopt nog teveel risico is, en dat we beter kunnen wachten totdat het iets groter is, na onze vakantie gaan we dan ook weer op bezoekMorgen ook weer opnieuw een stikkie onder de plas houden, zodat we diabetes kunnen checken, maar we verwachten zelf, dat de nieren dus gewoon niet meer helemaal hun werk doen, vanwege ouderdom. Maar diabetes kan het natuurlijk ook zijn
Des te eerder kun je een behandeling en dieet inzetten waardoor de nieren misschien nog een beetje blijven functioneren.Als daar Diabetes ( op dat papiertje
) zou uitrollen, zouden we zeker voor de zekerheid ook bloedonderzoek laten doen voor de vakantie etc. Maar alles duidt op slecht functionerende nieren, wss ouderdom, omdat ze hetgeen dat ze drinkt, ook weer uitplast. En er dus de vorige keer wat eiwitten en witte bloedcellen bij de plas zaten. Vanavond even afwachten
Eventueel aangevuld met een bloedonderzoek
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lijkt mij ook verstandig.MoniqueDM schreef:Zou je de nieren en eventuele diabetes dan niet even laten checken middels een bloedonderzoek (nog voor je vakantie)?Aimee schreef:Gebeld met de DA, die vind dat er voor een biopt nog teveel risico is, en dat we beter kunnen wachten totdat het iets groter is, na onze vakantie gaan we dan ook weer op bezoekMorgen ook weer opnieuw een stikkie onder de plas houden, zodat we diabetes kunnen checken, maar we verwachten zelf, dat de nieren dus gewoon niet meer helemaal hun werk doen, vanwege ouderdom. Maar diabetes kan het natuurlijk ook zijn
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Dat de nieren niet goed functioneren, weten wij ookranetje schreef:Als je een plasje naar de DA brengt kan hij toch daaruit al vermoeden dat/of de nieren niet goed werken?Aimee schreef:Diabetes gaan we vanavond testenMoniqueDM schreef:Zou je de nieren en eventuele diabetes dan niet even laten checken middels een bloedonderzoek (nog voor je vakantie)?Aimee schreef:Gebeld met de DA, die vind dat er voor een biopt nog teveel risico is, en dat we beter kunnen wachten totdat het iets groter is, na onze vakantie gaan we dan ook weer op bezoekMorgen ook weer opnieuw een stikkie onder de plas houden, zodat we diabetes kunnen checken, maar we verwachten zelf, dat de nieren dus gewoon niet meer helemaal hun werk doen, vanwege ouderdom. Maar diabetes kan het natuurlijk ook zijn
Des te eerder kun je een behandeling en dieet inzetten waardoor de nieren misschien nog een beetje blijven functioneren.Als daar Diabetes ( op dat papiertje
) zou uitrollen, zouden we zeker voor de zekerheid ook bloedonderzoek laten doen voor de vakantie etc. Maar alles duidt op slecht functionerende nieren, wss ouderdom, omdat ze hetgeen dat ze drinkt, ook weer uitplast. En er dus de vorige keer wat eiwitten en witte bloedcellen bij de plas zaten. Vanavond even afwachten
Eventueel aangevuld met een bloedonderzoek
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik heb begrepen dat jullie de urine testen met zo'n stripje.Aimee schreef:Dat de nieren niet goed functioneren, weten wij ookranetje schreef:Als je een plasje naar de DA brengt kan hij toch daaruit al vermoeden dat/of de nieren niet goed werken?Aimee schreef:Diabetes gaan we vanavond testenMoniqueDM schreef: Zou je de nieren en eventuele diabetes dan niet even laten checken middels een bloedonderzoek (nog voor je vakantie)?
Eventueel aangevuld met een bloedonderzoekdat is dus verder niks nieuws. Als er vanavond uitkomt dat het diabetes is, word daar voor onze vakantie nog wat aan gedaan(natuurlijk), als dat er niet uit komt, gaan we het tegelijk laten testen met de biopt na de vakantie.
Of de nieren goed functioneren is beter te bepalen via het bloed. Op een stripje zie je geen waardes van creatine e.d. terug, in het bloed wel.
Als de nieren dan al wat minder fuctioneren, dan kan er toch een nierdieet ingezet worden en misschien wat medicijnen. Hoe eerder hoe beter, lijkt mij.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Golden Stanley
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Op een stripje kan je wel de hoeveelheden zienMoniqueDM schreef:Ik heb begrepen dat jullie de urine testen met zo'n stripje.Aimee schreef:Dat de nieren niet goed functioneren, weten wij ookranetje schreef:Als je een plasje naar de DA brengt kan hij toch daaruit al vermoeden dat/of de nieren niet goed werken?Aimee schreef: Diabetes gaan we vanavond testenAls daar Diabetes ( op dat papiertje
Eventueel aangevuld met een bloedonderzoekdat is dus verder niks nieuws. Als er vanavond uitkomt dat het diabetes is, word daar voor onze vakantie nog wat aan gedaan(natuurlijk), als dat er niet uit komt, gaan we het tegelijk laten testen met de biopt na de vakantie.
Of de nieren goed functioneren is beter te bepalen via het bloed. Op een stripje zie je geen waardes van creatine e.d. terug, in het bloed wel.
Als de nieren dan al wat minder fuctioneren, dan kan er toch een nierdieet ingezet worden en misschien wat medicijnen. Hoe eerder hoe beter, lijkt mij.
een bloedonderzoek is dan toch gewoon dubbelop? ( lijkt mij? )
Als het echt zo was, dat Osa verder ook klachten zou hebben, en zoveel zou drinken dat het er letterlijk zo weer uitloopt, dan was er geen twijfel mogelijk dat het voor de vakantie opgelost zou moeten worden, maar dat is niet het geval. Ik heb verder trouwens ook al het vertrouwen in het vakantie adresje, niet dat ik wil dat zij dingen op dr bordje krijgt, maar ze kan de situatie ook goed inschatten, als Osa achteruit zou gaan, dan heb ik er vertrouwen in dat ze belt, en dat er actie wordt ondernomen, en desnoods rijden we gewoon terug, jammer dan van de vakantie.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Aimee, lees deze site eens door: http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Spec ... urine.html
Wordt daar over waardes als creatine e.d. gesproken? Nee! Een bloedonderzoek is dus zeker niet dubbel op.
Wordt daar over waardes als creatine e.d. gesproken? Nee! Een bloedonderzoek is dus zeker niet dubbel op.

-
jidde