Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jeuk, krabben... snelvraagje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

jidde

Jeuk, krabben... snelvraagje

Ongelezen bericht door jidde »

Nu is nanni weer gigantisch aan het krabben en jeuken. Ze hijgt ook gigantisch veel. oorzaak, ze heeft gezwommen, dan heeft ze het vaak.
ik heb haar temperatuur gemeten, die is excat 39 graden. Moet ik me nu heel druk maken/
Woensdag moet ik toch naar de DA voor rabies enting, dan zal ik maar meteen een prikje vragen tegen de jeuk, want dit is voor die oude doos ook niet leuk
jidde

Ik heb haar 1x laten zwemmen, daar was ze snel van herstelt, Alleen heeft mijn zus haar daarna 2x laten zwemmen.
Ze verhaart GIGANTISCH! hele plukken in het huis! Ik borstel haar meerdere keren, want de haren blijven rondvliegen. Ik heb haar ook ingesmeerd met een zalfje voor kale plekken, tegen irritatie onder der oksels, Siindsdien krabt ze daar gelukkig niet meer.
Owja, ze ligt ook constant op de mat en in de mand, dus dat zal ook wel een beetje verklaren waarom ze hijgt,d at ze het zo warm heeft
jidde

Er komt dus geen haar van der buik af, waar ze zoveel krabt. Het is ook logisch dat het jeukt met deze hitte en de duitse herder staat er helaas ( :jank: ) bekent mee dat ze het snel hebben. Ik denk dat ze gewoon erg geirriteerd is door de jeuk.
En ik weet dat zo een prikje niet goed is, maar jeuk voor haar is nog minder leuk! Haar nachtrust word verstoort door de jeuk
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Snel een furminator aanschaffen. Ik verkoop ze niet overigens, maar ik heb nog geen borstel gevonden waarmee je zo gemakkelijk zoveel onderwol verwijdert.

(ik ga er even vanuit dat het vanuit een teveel aan onderwol komt :wink: )
:pop:
jidde

De jeuk is een stuk minder, alleen heeft ze nu een knaagwondje op der heup. Der temperatuur is weer gezakt, rond de 38,7 graden. Ze is ook een stuk ontspannender.
ik zal morgen een borstel van mijn werk meenemen, daar haal je alle haren eruit :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”