Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verdorie ze braakt niet
Moderator: moderatorteam
-
Essy
Verdorie ze braakt niet
net op de wei liep Isis met een dode rat. Hij was helemaal gemummificeerd en uitgedroogd. Ik gilde los. Ze liet hem vallen en Gijs greep hem en rende er mee weg.
Die boer gebruikt geen gif, dus zou er eigenlijk geen gif in de rat kunnen zitten. Het stuk waar de darmen en maag zaten was weg. Ik ben gelijk naar huis gegaan en heb Gijs laten braken en heb hem Norit gegeven. Isis heeft een eetlepel zout gehad en braakt dus niet.
Ik durf niet nog meer te geven want ze heeft ooit twee lepels gehad voor ze na lange tijd pas ging braken. Ze drinkt nu weer en ik hoop zo dat ze toch nog gaat braken. Dilemma dus. Hoogstwaarschijnlijk zat er geen gif in de rat en waarschijnlijk heeft ze er niks van opgegeten. Als ze niet braakt kan deze hoeveelheid zout geen kwaad en meer zout misschien wel.
De DA is het met me eens dat het hoogstwaarschijnlijk niks was, dus ik hoef niks bij de DA te laten doen.
Bah, en we gingen even lekker uitrennen op de wei.
Die boer gebruikt geen gif, dus zou er eigenlijk geen gif in de rat kunnen zitten. Het stuk waar de darmen en maag zaten was weg. Ik ben gelijk naar huis gegaan en heb Gijs laten braken en heb hem Norit gegeven. Isis heeft een eetlepel zout gehad en braakt dus niet.
Ik durf niet nog meer te geven want ze heeft ooit twee lepels gehad voor ze na lange tijd pas ging braken. Ze drinkt nu weer en ik hoop zo dat ze toch nog gaat braken. Dilemma dus. Hoogstwaarschijnlijk zat er geen gif in de rat en waarschijnlijk heeft ze er niks van opgegeten. Als ze niet braakt kan deze hoeveelheid zout geen kwaad en meer zout misschien wel.
De DA is het met me eens dat het hoogstwaarschijnlijk niks was, dus ik hoef niks bij de DA te laten doen.
Bah, en we gingen even lekker uitrennen op de wei.
-
Essy
na meer dan een half uur na de eetlepel zout nog steeds niet gebraakt te hebben, heb ik mijn vinger in haar keel gestoken. Helpt ook niet.
Uiteindelijk heb ik 6 capsules Norit opgelost in water in haar bek gespoten.
Dan maar hopen dat als ze toch iets binnen had gekregen (kans is heel erg klein en volgens de DA wordt ook eventueel gif langzaam afgebroken als de rat al zo lang buiten ligt) dat het niet opgenomen wordt in de darm. En dat nu ook niet al het zout opgenomen wordt.
Balen zeg. Bij hoeveel zout braken jullie honden normaal?
Dan maar hopen dat als ze toch iets binnen had gekregen (kans is heel erg klein en volgens de DA wordt ook eventueel gif langzaam afgebroken als de rat al zo lang buiten ligt) dat het niet opgenomen wordt in de darm. En dat nu ook niet al het zout opgenomen wordt.
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hoi Esther,
Wij hebben Bono eens moeten laten braken, omdat hij een stuk verband had opgegeten. Toen moesten we van de dierenarts zeker een opscheplepel zout achterin zijn bek kiepen, waarna Bono echt binnen een paar minuten begon te braken. Ik denk dat een eetlepel veel te weinig is om een dog te laten braken.
Wij hebben Bono eens moeten laten braken, omdat hij een stuk verband had opgegeten. Toen moesten we van de dierenarts zeker een opscheplepel zout achterin zijn bek kiepen, waarna Bono echt binnen een paar minuten begon te braken. Ik denk dat een eetlepel veel te weinig is om een dog te laten braken.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
balen,Essy schreef:na meer dan een half uur na de eetlepel zout nog steeds niet gebraakt te hebben, heb ik mijn vinger in haar keel gestoken. Helpt ook niet.
maar bij hoeveel zout
pak het zoutvaatje en gooi wat achter in de keel, dus weet niet hoeveel, weet dat bv Ace wel redelijk wat zout nodig heeft (ooit eens met wel eetlepels gedaan en toen ging hij pas na 3 eetlepels braken), maar als ze braken komt het er toch ook weer uit, dus maak me over de hoeveelheid niet zo veel zorgen,
eerder over t mogelijke gif, maarja, heb zelf natuurlijk ook een hond aan vergiftiging verloren...
- Moos
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
-
aschra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
-
S@ndr@
- Zeer actief
-
Essy
-
C@rmen
-
omafia
Bowie had vorige keer een dooie muis opgegeten, ik was in alle staten want bij ons zetten ze daar gif voor neer, ik de dierenarts gebeld die assistent zegt geeft hem maar ontbijtkoek, dat overgeven helpt dan ook niet meer, gelukkig had een collega ontbijtkoek bij zich en dat at hij met smaak op, hij is er gelukkig ook niet ziek van geweest
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat is het doel van de ontbijtkoek in deze situatie?omafia schreef:Bowie had vorige keer een dooie muis opgegeten, ik was in alle staten want bij ons zetten ze daar gif voor neer, ik de dierenarts gebeld die assistent zegt geeft hem maar ontbijtkoek, dat overgeven helpt dan ook niet meer, gelukkig had een collega ontbijtkoek bij zich en dat at hij met smaak op, hij is er gelukkig ook niet ziek van geweest
Groetjes, Karen
-
omafia
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2