Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wisselende kreupelheid...update

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

wisselende kreupelheid...update

Ongelezen bericht door Nono »

Gisteren ben ik met Bowy naar de da geweest. Zij is wisselend kreupel. Soms linksvoor, soms rechtsvoor. Als ik haar lijnrust geef dan gaat het een paar dagen goed. Maar loop ik een ienimienie klein stukje begint ze weer te kreupelen. Bowy is verschikkelijk hard voor zichzelf, wat het geheel dan ook nog weer moeilijker maakt.

Gisteren dus maar een bezoekje aan de dierenarts. Tijdens het onderzoek gilde Bowy van de pijn. Dit is niets voor haar en zegt heel veel over hoe zij zich voelt. Een duidelijke diagnose kan (nog) niet worden gesteld. De da had het over artrose, alleen past wisselende kreupelheid daar niet bij. Wel heeft ze nu pijnstillers gekregen en ik moet het een weekje aanzien. Mocht zij volgende week nog kreupel zijn, dan gaan we een foto maken. Wisselend kreupelheid past volgens de da ook in het beeld van een bottumor. Ik hoop maar dat het zover niet zal komen. En dat mijn meisje gauw weer gewoon gaat lopen.
Duimen jullie met mij mee?
Laatst gewijzigd door Nono op 30 jul 2007 23:10, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik ga in ieder geval voor je duimen :ok: beterschap, en ik hoop dat het niets ernstigs blijkt te zijn
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik ga voor je duimen!

Jacqueline
Afbeelding
Marion.

Re: wisselende kreupelheid

Ongelezen bericht door Marion. »

Nono schreef:Wisselend kreupelheid past volgens de da ook in het beeld van een bottumor. Ik hoop maar dat het zover niet zal komen. En dat mijn meisje gauw weer gewoon gaat lopen.
Duimen jullie met mij mee?
Brrr, zeker duim ik met je mee. Denk je eventueel ook aan Borrelia? Kan ook wisselende kreupelheid veroorzaken.

Ik duim in elk geval heel hard met je mee. Ik was ook vreselijk bang voor een bottumor, dus ik kan me heel goed indenken hoe je je voelt.
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Re: wisselende kreupelheid

Marion. schreef: Brrr, zeker duim ik met je mee. Denk je eventueel ook aan Borrelia? Kan ook wisselende kreupelheid veroorzaken.

Ik duim in elk geval heel hard met je mee. Ik was ook vreselijk bang voor een bottumor, dus ik kan me heel goed indenken hoe je je voelt.

Ja Borrelia heb ik ook aan gedacht. Heb toevallig vanmorgen jouw verhaal nog weer opgezocht. Toch bedankt voor het meedenken!
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Hè gadver Esther, je jaagt me de stuipen op het lijf.
Jenny is ook al een poosje wisselend kreupel....., niet erg, maar ik zie toch iets aan haar linkerachter heup, een soort hupje. Als ze normaal loopt of rent, dan zie je er niets aan. Het is alleen te zien bij versnelde looppas.
Ze is onderzocht, gaf geen krimp en er zijn nergens zwellingen of iets dergelijks te bespeuren. Ik heb haar eerst 3 weken, op voorschrift van WHG Dierenartsen behandeld met "Beweging" van Mac Samuel en ik moest korte rondjes lopen. Op zich is het toen weggegaan, maar dan is de vraag: was dat door die druppels of door de korte rondjes :19: .
Nou hoorde ik ook dat honden kunnen gaan manken door stress. Jenny is natuurlijk angstig voor andere honden, dus ik ben dat uit gaan proberen door haar wat pijnstilling te geven, 2 x daags 1 Rimadyl.
Ze krijgt dat nu vanaf maandagochtend en eigenlijk zie ik weinig verbetering. Vanochtend heb ik naar Atjo Westerhuis gebeld voor een afspraak. We moeten er maandag naar toe en dan zullen er waarschijnlijk wel foto's gemaakt worden. Jenny heeft overigens echte A-heupjes, dus dat vind ik zo vreemd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Hier wordt ook geduimd natuurlijk!

Misschien is het iets in de rug, voorin bijvoorbeeld? En ED of iets aanverwants is uitgesloten? Het kan natuurlijk in theorie bijvoorbeeld aan beide ellebogen (zoals helaas ook bij Charly is.. hij gaat vanaf vrijdag naar de hydrotherapie trouwens..)...
Nou ja.. de duimen draaien in elk geval!
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Nono
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Hè gadver Esther, je jaagt me de stuipen op het lijf.
Jenny is ook al een poosje wisselend kreupel....., niet erg, maar ik zie toch iets aan haar linkerachter heup, een soort hupje. Als ze normaal loopt of rent, dan zie je er niets aan. Het is alleen te zien bij versnelde looppas.
Ze is onderzocht, gaf geen krimp en er zijn nergens zwellingen of iets dergelijks te bespeuren. Ik heb haar eerst 3 weken, op voorschrift van WHG Dierenartsen behandeld met "Beweging" van Mac Samuel en ik moest korte rondjes lopen. Op zich is het toen weggegaan, maar dan is de vraag: was dat door die druppels of door de korte rondjes :19: .
Nou hoorde ik ook dat honden kunnen gaan manken door stress. Jenny is natuurlijk angstig voor andere honden, dus ik ben dat uit gaan proberen door haar wat pijnstilling te geven, 2 x daags 1 Rimadyl.
Ze krijgt dat nu vanaf maandagochtend en eigenlijk zie ik weinig verbetering. Vanochtend heb ik naar Atjo Westerhuis gebeld voor een afspraak. We moeten er maandag naar toe en dan zullen er waarschijnlijk wel foto's gemaakt worden. Jenny heeft overigens echte A-heupjes, dus dat vind ik zo vreemd.
Bowy gilde het echt uit tijdens het onderzoek. Als ik aan de wandel ga met Bowy is het dus echt mis. Houd ik haar hier in en om het huis (zij kan dan zelf bepalen wat en hoeveel ze loopt) dan gaat het dus redelijk goed. Afwachten dus. Jij in ieder geval succes maandag! Ik hoop dat het niets ergs is.
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Moniek B. schreef:Hier wordt ook geduimd natuurlijk!

Misschien is het iets in de rug, voorin bijvoorbeeld? En ED of iets aanverwants is uitgesloten? Het kan natuurlijk in theorie bijvoorbeeld aan beide ellebogen (zoals helaas ook bij Charly is.. hij gaat vanaf vrijdag naar de hydrotherapie trouwens..)...
Nou ja.. de duimen draaien in elk geval!
De rug is ook tijdens het onderzoek bevoeld, maar van daaruit geen enkele pijnreactie. Gisteren was de pijn heel duidelijk aan haar linker voorpoot, (boven het schouder gewricht) terwijl dit afgelopen weekend heel duidelijk haar rechter voorpoot was. ED en of aanverwante afwijkingen heb ik ook naar gevraagd, maar de da denkt niet dat het dat is. Afwachten dus.
MoniqueDM
Zeer actief

Hoe jong is Bowie, Esther?
En jij ook heel veel sterkte hoor meid, dat vergat ik helemaal door de schrik.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Ik ga duimen,Esther !
Nono
Zeer actief
Contacteer:

MoniqueDM schreef:Hoe jong is Bowie, Esther?
En jij ook heel veel sterkte hoor meid, dat vergat ik helemaal door de schrik.
Bowy is 9 jaar.
MoniqueDM
Zeer actief

Nog niet extreem oud dus. Ik hoop van harte dat het allemaal meevalt en dat het manken minder wordt op de pijnstillers :wink: .
Afbeelding
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Ik duim voor haar :ok:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Even een update(je).
Het gaat niet echt geweldig. Ze kreupeld nog steeds en nu niet meer alleen voor maar ook soms achter :(: Ze krijgt drie keer daags een pijnstiller en ze wandeld alleen wat in de tuin. Verder ligt ze voornamelijk veel. In de benen komen gaat moeilijk, maar ook het gaan liggen, doet ze met moeite. Maandag toch maar weer een bezoekje aan de dierenarts en dan toch maar een foto laten maken. Ik hoop maar dat het snel wat beter met haar gaat. Duimen jullie nog even voor mijn meisje.
MJ
Zeer actief

Ongelezen bericht door MJ »

:(:
Sterkte maandag bij de DA, Esther, en tuurlijk draaien de duimen !
Hopelijk knapt je meisje snel op.
diamond
Actief

Ongelezen bericht door diamond »

ik duim met je mee en heel veel sterkte :ok:
Afbeelding
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Sterkte maandag bij de DA.
:pop:
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Ach, sneu hoor dat ze achteruit gegaan is.
Ik duim voor jullie mee. :ok:
Sterkte.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

He, akelig dit.
Ik duim dat er niks gevonden wordt op de foto wat niet oplosbaar is of onder controle te houden met medicijnen.
Sterkte voor maandag alvast!
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

Afbeelding
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik blijf ook nog even duimen :ok: , hoop zo dat het mee gaat vallen, komop Bowy
sjokoflip
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sjokoflip »

Ik duim mee voor een onschuldige kwaal en een spoedige oplossing.

:ok:
Gr Wilma & Shelly

Afbeelding

~thnx Nien~
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

He wat naar om te lezen...Sterkte maandag!
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Bah, bah en nog eens bah Esther.
Welke pijnstillers heeft ze gekregen?
Heel erg veel sterkte morgen en ik hoop dat foto's wat duidelijkheid kunnen geven.
Afbeelding
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Ze heeft Corthapen forte. Ze krijgt 3 x daags een tablet. Vanmorgen lijkt het echter wel iets beter te gaan. Maar ondanks dat laat ik wel een foto maken. Het is toch raar dat ze zomaar uit het niets aan alle kanten gaat kreupelen.

Dank je wel voor jullie duimpjes!
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Hey en hoe gaat het vandaag ? Al bij de DA geweest ?

Goed nieuws hopen we allen natuurlijk :N:

Wij duimen nog verder hoor ! :ok:

Eva
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Hier wordt ook geduimd!
Nono
Zeer actief
Contacteer:

Heb vanmorgen direct gebeld, maar dr Kamp die de foto's moet maken is pas donderdag middag weer op de praktijk. Wel shit, maar dit komt doordat er natuurlijk diverse collega's op vakantie zijn. Ik heb dus een afspraak voor donderdag gemaakt. Om 14.00 uur kunnen we dan terecht.

Er zit nog niet erg verbetering in. Bowy kreupelt nog steeds. Nu is het heel erg duidelijk weer rechtsvoor. Terwijl dat een aantal dagen geleden echt linksvoor was. Ik blijf het vreemd vinden. Ze loopt alleen hier in en rond het huis. Veel lopen doet ze dus niet, ze ligt voornamelijk de hele dag. We wachten het af. Donderdag middag zullen we hopelijk wat meer weten.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

He jakkes wat een akelig iets.
Ik duim mee dat er donderdag niet iets akeligs uit komt wat niet te behandelen is.
Sterkte ermee :ok: , knuf voor Bowy
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”