Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

tuigje tegen trekken?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

tineke schreef:
alma2 schreef:
Pak-de-bal schreef:
een slipketting is ouderwets, en wordt alleen nog gebruikt met herders
O, dat wist ik niet :denken:
:idea: ga ze meteen omdoen :ok:
Heb jij daar nog wel tijd voor dan na het wassen van je wasgoed op de hand ,het koken op een ouderwets vuur,en het kloppen van je kleden want ons is nu geleerd dat jij ,ouderwets als je bent,dat vast allemaal nog op de oude manier doet :mrgreen: :mrgreen: :wink: :wink:
Ik houd juist tijd over, ik hoef ze niks meer te leren immers. Eén ruk aan de slipketting is dan voldoende :mrgreen: :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

alma2 schreef: Een halti lijkt mij zowiezo een slecht hulpmiddel voor een klein formaat hondje, maar misschien zie ik dat verkeerd?
Daar vraag je wat. Ik zie wel wat jij als probleem ziet, maar weet eigenlijk niet of dat een probleem is bij juist gebruik. Op zich moet hij hetzelfde werken, wordt de kop van de hond niet omhoog getrokken, maar misschien zie ik het verkeerd ?? :denken: Ik heb er zowel kleine als grote honden mee gezien, maar zelf nooit gebruikt. Hier werkten de "normale" dingen.

Anne
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

starfleet schreef:
alma2 schreef: Een halti lijkt mij zowiezo een slecht hulpmiddel voor een klein formaat hondje, maar misschien zie ik dat verkeerd?
Daar vraag je wat. Ik zie wel wat jij als probleem ziet, maar weet eigenlijk niet of dat een probleem is bij juist gebruik. Op zich moet hij hetzelfde werken, wordt de kop van de hond niet omhoog getrokken, maar misschien zie ik het verkeerd ?? :denken: Ik heb er zowel kleine als grote honden mee gezien, maar zelf nooit gebruikt. Hier werkten de "normale" dingen.

Anne
Dat vraag ik me dus af of een halti bij een klein hondje niet opzij en omhoog getrokken wordt :denken: Maar ik heb er nog nooit een klein hondje mee zien lopen.
Afbeelding
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

Vanaf Zaterdag woont Yuma bij mij , en waren mijn armen al een paar centimeter langer aan het worden , vanmorgenvroeg een tuig om gedaan , en hij liep als een zonnetje :ok:
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

plenty schreef:Vanaf Zaterdag woont Yuma bij mij , en waren mijn armen al een paar centimeter langer aan het worden , vanmorgenvroeg een tuig om gedaan , en hij liep als een zonnetje :ok:
Er zijn idd honden die ophouden met trekken zodra er geen halsband maar een gewoon tuigje is :ok:

Worden jouw armen nu weer wat korter @plenty? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
plenty
Zeer actief

Ongelezen bericht door plenty »

ranetje schreef:
plenty schreef:Vanaf Zaterdag woont Yuma bij mij , en waren mijn armen al een paar centimeter langer aan het worden , vanmorgenvroeg een tuig om gedaan , en hij liep als een zonnetje :ok:
Er zijn idd honden die ophouden met trekken zodra er geen halsband maar een gewoon tuigje is :ok:

Worden jouw armen nu weer wat korter @plenty? :wink:
Gelukkig wel Nettie :mrgreen:
Groetjes Jet Winny en dove Cathy en Yuma .
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

alma2 schreef:
starfleet schreef:
hercujess schreef:Of een Halti misschien?
Zou ik niet doen zonder begeleiding en zeker niet bij een hondje dat net in huis is en prima kan leren lopen nog aan de riem. Vind ik mee een middel als de simpele dingen niet werken en dat weet de topic starter nog niet.

Anne
Een halti lijkt mij zowiezo een slecht hulpmiddel voor een klein formaat hondje, maar misschien zie ik dat verkeerd?
Ik had laatst een hondje in de trimsalon die er ook een had, een Boomertje. De hond trok ook zo enorm en de DA had hen dat aangeraden. Ik had het ook nog nooit eerder gezien, maar het werkt en problemen brengt het ook niet mee bij zo'n klein hondje.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”