Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vanavond naar de dierenarts:(
Moderator: moderatorteam
-
Spikey_Canecorso
- Vaste gebruiker
vanavond naar de dierenarts:(
gisteren zijn we voor spikey een nieuwe bodyriem gaan halen, ontdenkten we met de riem omdoen dat hij een teek had|!
met onze pech, toevallig ook nog een witte teek, helemaal volgezogen:(, de teek zat bovenaan zijn linkervoorpoot, in de dierenwinkel hebben ze hem eruitgehaald, gelukkig helemaal meegekomen, bah wat een vieze gore beesten,
vanavond naar de dierenarts voor te ontsmetten en een antibiotica kuur:(
ik had altijd gedacht dat mij dit niet zou overkomen, maar zo zie je maar weer, hoop dat mensen dit aanspreekt en honden nog meer controleren op teken, voor mij was het echt schrikken toen ik het zag, vooral omdat hij pas 5 maanden is, zweet brak me uit, maja, hopelijk komt alles goed en heeft hij geen ziekte van lyme overgehouden.
met onze pech, toevallig ook nog een witte teek, helemaal volgezogen:(, de teek zat bovenaan zijn linkervoorpoot, in de dierenwinkel hebben ze hem eruitgehaald, gelukkig helemaal meegekomen, bah wat een vieze gore beesten,
vanavond naar de dierenarts voor te ontsmetten en een antibiotica kuur:(
ik had altijd gedacht dat mij dit niet zou overkomen, maar zo zie je maar weer, hoop dat mensen dit aanspreekt en honden nog meer controleren op teken, voor mij was het echt schrikken toen ik het zag, vooral omdat hij pas 5 maanden is, zweet brak me uit, maja, hopelijk komt alles goed en heeft hij geen ziekte van lyme overgehouden.
Spikey,
Golden Retriever X Cane Corso
11 Maanden, en lief
11 Maanden, en lief
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
-
Leane
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
-
Leane
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik doe altijd een drupje betadine op de plek waar ik de teek heb verwijderd, meer niet.
Maar om er nou gelijk AB in te schuiven vind ik lichtelijk overdreven. Als die teek al lime bij zich droeg en je hond besmet heeft, dan komt dat volgens mij pas na enkele weken tot uiting.
Maar om er nou gelijk AB in te schuiven vind ik lichtelijk overdreven. Als die teek al lime bij zich droeg en je hond besmet heeft, dan komt dat volgens mij pas na enkele weken tot uiting.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ben je echt naar de dierenarts geweest vanwege een tekenbeet? Nou, dan adviseer ik je om nooit in een bos of op de hei te gaan wandelen, want dan blijf je op en neer rijden naar de dierenarts. En dan ook gelijk een anti-bioticakuut?!
Hier hebben ze zo vaak teken, als je een beetje in een bosrijk gebied woont, ontkom je er gewoon niet aan en dat is ook helemaal geen reden om zo in paniek te raken.
Ik snap ook niet zo goed met wat je bedoelt met: 'ik had nooit gedacht dat dat mij zou overkomen'. Elke hond kan een teek krijgen (ieder mens ook trouwens), daar kun je als baas helemaal niets aan voorkomen.
Bij de volgende teek; gewoon de teek er uitdraaien en lekker verder leven. Het is niet goed voor je hart om van één teek al zo in paniek te raken, hoor.
Ik snap ook niet zo goed met wat je bedoelt met: 'ik had nooit gedacht dat dat mij zou overkomen'. Elke hond kan een teek krijgen (ieder mens ook trouwens), daar kun je als baas helemaal niets aan voorkomen.
Bij de volgende teek; gewoon de teek er uitdraaien en lekker verder leven. Het is niet goed voor je hart om van één teek al zo in paniek te raken, hoor.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
-
Spikey_Canecorso
- Vaste gebruiker
ja dit is wat ik gelezen heb op internet, maar we hebben zelf geen spullen voor dit te behandelen. vandaar dat we even langsgaan, hij moet zowiezo ter controlle langs volgende maand en ontworming, dus kan netzogoed eeven nu:P
maar ik ben blij dat jullie er niet wakker van liggen, die mensen in de dierenzaak bij petsplace zeiden dat je beter 20 zwarte teken kon hebben, dan 1 witte teek, dat liet me zo schrikken
maar bedankt voor de reacties, en ja, de plek is wel ontstoken waar hij is gebeten, is een dikke bult onder de huid.
maar ik ben blij dat jullie er niet wakker van liggen, die mensen in de dierenzaak bij petsplace zeiden dat je beter 20 zwarte teken kon hebben, dan 1 witte teek, dat liet me zo schrikken
maar bedankt voor de reacties, en ja, de plek is wel ontstoken waar hij is gebeten, is een dikke bult onder de huid.
Spikey,
11 Maanden, en lief
11 Maanden, en lief
-
Melanie 74
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
een tekentang heb je al voor een paar euro en die bult trekt vanzelf weg. bo heeft ook altijd een bultje waar een teek heeft gezeten, dat trekt vanzelf weg.Spikey_Canecorso schreef:ja dit is wat ik gelezen heb op internet, maar we hebben zelf geen spullen voor dit te behandelen. vandaar dat we even langsgaan, hij moet zowiezo ter controlle langs volgende maand en ontworming, dus kan netzogoed eeven nu:P
ik doe er verder niks mee

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
massam schreef:niets onaardigs over de petsplace, maar de kaasmevrouw bij de albert heijn weet net zoveel van dieren af als de petsplace medewerkers....
Als ik hier bij iedere teek naar de dierenarts moest rennen zou ik afgelopen maand heel wat te doen hebben gehad. Antibiotica is sowieso niet iets wat ik graag in m'n honden laat stoppen. Gewoon even voor een paar euro een fatsoenlijke tekentang kopen en daarmee de teek eruit draaien. Je kunt de datum dat je de teek ontdekt hebt wel op de kalender zetten voor het geval je hond na een tijd rare symptomen vertoont die je nergens anders aan kunt koppelen, maar als je er snel bij bent is er over het algemeen niks aan de hand. Een bultje op de plaats waar de teek zat is ook niets abnormaals, zolang dat maar vanzelf wegtrekt.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Het enige wat je nodig hebt om een teek te verwijderen, is eventueel een tekentang. Die kun je voor een paar Euro bij de dierenwinkel halen. Ik ontsmet nooit ergens mee als ik een teek heb verwijderd. Honden zijn, volgens onze dierenarts, veel minder bevattelijk voor Lyme dan mensen.Spikey_Canecorso schreef:ja dit is wat ik gelezen heb op internet, maar we hebben zelf geen spullen voor dit te behandelen. vandaar dat we even langsgaan.
Groetjes, Karen
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
De mevrouw van de dierenwinkel moet zich maar heel snel hier aanmelden zodat wij haar wat meer kunnen vertellen over teken en tekenbeten
Als ik voor elke beet naar de dierenarts had gerend was ik al lang failliet geweest

Als ik voor elke beet naar de dierenarts had gerend was ik al lang failliet geweest

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
:N: is dat een ander soort dan die donkere? Het lijkt wel of deze veel grotere pootjes heeft.Angelique25 schreef:Astualma2 schreef:Domme vraagbestaat dat uberhaupt een witte teek? Ik heb er nog nooit van gehoord
laat staan een gezien.
Edit. Vind het wel schandalig van die dierenwinkel om mensen zo te laten schrikken.![]()

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is het gewoon een volgezogen teek?alma2 schreef::N: is dat een ander soort dan die donkere? Het lijkt wel of deze veel grotere pootjes heeft.Angelique25 schreef:Astualma2 schreef:Domme vraagbestaat dat uberhaupt een witte teek? Ik heb er nog nooit van gehoord
laat staan een gezien.
Edit. Vind het wel schandalig van die dierenwinkel om mensen zo te laten schrikken.![]()
Groetjes, Karen
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Welke donkerealma2 schreef::N: is dat een ander soort dan die donkere? Het lijkt wel of deze veel grotere pootjes heeft.Angelique25 schreef:Astualma2 schreef:Domme vraagbestaat dat uberhaupt een witte teek? Ik heb er nog nooit van gehoord
laat staan een gezien.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
- Aantal honden: 2
- Liesbeth
- Zeer actief
Die bult is een normale reaktie op de stof die de teek inspuit om het bloed dun te houden. Vergelijk het met een muggenbult, die spuit ook een bloedverdunnende stof in zodat die het bloed op kan zuigen. Dáár reageert het lichaam op, is heel natuurlijk.Spikey_Canecorso schreef:ja dit is wat ik gelezen heb op internet, maar we hebben zelf geen spullen voor dit te behandelen. vandaar dat we even langsgaan, hij moet zowiezo ter controlle langs volgende maand en ontworming, dus kan netzogoed eeven nu:P
Als je je hond dagelijks controleerd dan is er geen probleem. De parasiet die de ziekte van Lyme veroorzaakt heeft geruime tijd (24 uur ofzo) nodig om vanuit de darmen van de teek naar de bek van de teek ie het wondje van jouw hond te komen.
Vind je een teek verwijder hem dan en hou de plek in de gaten (niet per uur en ook niet dagelijks, dan wordt je gek). Zie je na verloop van tijd een kring om de plek en/of vertoont je hond ziekteverschijnselen die je niet goed kan duiden, dan is het tijd om naar een DA te gaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarbij heeft en teek eerst ook ongeveer nog 24 uur nodig om door de opperhuid heen te komen, voordat de teek uberhaupt iets in de bloedbaan kan krijgen.Liesbeth schreef:De parasiet die de ziekte van Lyme veroorzaakt heeft geruime tijd (24 uur ofzo) nodig om vanuit de darmen van de teek naar de bek van de teek ie het wondje van jouw hond te komen.
Groetjes, Karen