Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
stinkend achterste
Moderator: moderatorteam
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
stinkend achterste
Ok dit is een beetje een vies probleem maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen.
Anubis heeft namelijk een enorm stinkend achterste.
Als hij poept zie ik wel dat hij zn anaalklieren behoorlijk leeg duwd dus kan het daar dan nog aan liggen? Het vocht is helder voor zover ik dat kan beoordelen.
Anubis heeft namelijk een enorm stinkend achterste.
Als hij poept zie ik wel dat hij zn anaalklieren behoorlijk leeg duwd dus kan het daar dan nog aan liggen? Het vocht is helder voor zover ik dat kan beoordelen.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Morgaine
- Zeer actief
- alm@
- moderator
Oww sorryMorgaine schreef:Als je eens goed kijkt, kun je zien hoe oud mn hond isalma2 schreef:Ik weet niet hoe oud je hond is, maar dit lijkt me een bezoekje aan de da waard.

- Morgaine
- Zeer actief
ja weet je wat hij wel heeft, ook weer heel goor maar hij heeft dus redelijk lang haar aan de achterkant (voel je hem al aankomen?
) en daar kleeft altijd een heel klein beetje poep aan. Ik maak hem dan wel eens schoon met babydoekjes oid maar die aangekoekte zooi krijg ik dan niet weg. Denk dat ik dan wat grover geschut moet inzetten maar shampoo aan zn billen lijkt me ook niet zo gezond?
Ik heb nou werkelijk nog nooit gehoord dat mensen de kont van hun hond moesten schoonmaken maar hier moet ik dat dus echt af en toe doen. Zijn ontlasting is overigs ook meestal gewoon vrij hard.
Ik heb nou werkelijk nog nooit gehoord dat mensen de kont van hun hond moesten schoonmaken maar hier moet ik dat dus echt af en toe doen. Zijn ontlasting is overigs ook meestal gewoon vrij hard.
- alm@
- moderator
Het is dus gewoon een slordige poeper
Aangekoekte ontlasting wat lang blijft zitten gaat inderdaad stinken. Ik zou gewoon een beetje baby-shampo gebruiken met warm water en de bibs eens flink soppen. Als je dat geregeld doet kan het ook niet aankoeken en ruikt het weer fris. Probeer het even, naar de da kan altijd nog. Succes 

- Gremlin
- Vaste gebruiker
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Met collies moet je nog wel eens de kont wassen
, vooral als ze diarree hebben :N: .
Bij kleine stukjes poep of verse diarree gebruik ik gewoon babydoekjes, bij grote hoeveelheden gewoon de douchekop erop. En bij stukjes vastgekoekte poep, húp de schaar erin. Mooi of niet, ik vind het erg vies en ongezond om het te laten zitten. Vooral in de zomer trekt het ook nog eens vliegen aan.
Bij kleine stukjes poep of verse diarree gebruik ik gewoon babydoekjes, bij grote hoeveelheden gewoon de douchekop erop. En bij stukjes vastgekoekte poep, húp de schaar erin. Mooi of niet, ik vind het erg vies en ongezond om het te laten zitten. Vooral in de zomer trekt het ook nog eens vliegen aan.

- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Jacan
- Zeer actief
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh, stom ik had niet aan het haar van de hond zélf gedacht. Dacht meer aan een soort broekje. Handig om te weten. Harrie heeft het niet nodig, maar je weet maar nooit in de toekomst.Jacan schreef:Je knipt het haar rond de anus weg en dan knip je in laagjes de haren weg zodat er een gootje ontstaat ( van de anus naar beneden)

- Jacan
- Zeer actief
Het is een handige oplossing en het scheelt een hoop wassenFemia schreef:Oh, stom ik had niet aan het haar van de hond zélf gedacht. Dacht meer aan een soort broekje. Handig om te weten. Harrie heeft het niet nodig, maar je weet maar nooit in de toekomst.Jacan schreef:Je knipt het haar rond de anus weg en dan knip je in laagjes de haren weg zodat er een gootje ontstaat ( van de anus naar beneden)

Luna 25-11-2011 27-12-2017