Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bono heeft weer pijn... Update 13 juli, pagina 2
Moderator: moderatorteam
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Vanmiddag moest ik om 13:00 uur met Bono bij de dierenarts zijn. De dierenarts houdt het op een fikse ontsteking. Bono had ook verhoging; 39,6 C en het bovenbeen voelde warm, hard en gezwollen aan. Hij heeft nu weer anti-biotica voor tien dagen en moet ook weer aan de pijnstilling. Vrijdag wil de dierenarts hem weer terug zien.
De dierenarts verwacht niet dat de kruisband weer (af)gescheurd zal zijn, omdat Bono daar echt heel erg gek voor zou moeten hebben gedaan en dat is zeker niet het geval. Van onbenullig opstaan, zou de kruisband nu niet meer moeten kunnen afscheuren, volgens hem. Wel zou de ontsteking een reactie op de kunstkruisband kunnen zijn, maar ook daar gaat de dierenarts in eerste instantie niet van uit. Ik ga er dus maar van uit dat hij gelijk heeft en ben al lang blij dat de boel waarschijnlijk dus nog helemaal heel is in die knie!
Vanmiddag moest ik om 13:00 uur met Bono bij de dierenarts zijn. De dierenarts houdt het op een fikse ontsteking. Bono had ook verhoging; 39,6 C en het bovenbeen voelde warm, hard en gezwollen aan. Hij heeft nu weer anti-biotica voor tien dagen en moet ook weer aan de pijnstilling. Vrijdag wil de dierenarts hem weer terug zien.
De dierenarts verwacht niet dat de kruisband weer (af)gescheurd zal zijn, omdat Bono daar echt heel erg gek voor zou moeten hebben gedaan en dat is zeker niet het geval. Van onbenullig opstaan, zou de kruisband nu niet meer moeten kunnen afscheuren, volgens hem. Wel zou de ontsteking een reactie op de kunstkruisband kunnen zijn, maar ook daar gaat de dierenarts in eerste instantie niet van uit. Ik ga er dus maar van uit dat hij gelijk heeft en ben al lang blij dat de boel waarschijnlijk dus nog helemaal heel is in die knie!
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
- gizmo
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik ben blij om te lezen dat er verder niks kapot is. Goed dat de dierenarts Bono zo nauwlettend in de gaten houdt, dat moet toch voor jou ook een beetje geruststelling geven.
Moet je verder nog met bepaalde zaken rekening houden wat betreft de revalidatie (na die misstap)?
Moet je verder nog met bepaalde zaken rekening houden wat betreft de revalidatie (na die misstap)?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Monique,MoniqueDM schreef:Ik ben blij om te lezen dat er verder niks kapot is. Goed dat de dierenarts Bono zo nauwlettend in de gaten houdt, dat moet toch voor jou ook een beetje geruststelling geven.
Nou, dat stelt me zeker gerust, maar nu heb ik zowiezo heel erg veel vertrouwen in deze dierenarts.
Ik hoef voor wat betreft de revalidatie niet met extra dingen rekening te ouden. Volgens de dierenarts moet Bono echt heel erg gek doen (echt gaan racen of springen, ofzo), wil de kruisband afscheuren, maar door onbenullig opstaan zou dat niet moeten kunnen gebeuren, volgens hem. Natuurlijk moet hij zo rustig mogelijk doen, maar zó snel is die kruisband dus blijkbaar niet weer kapot.
Groetjes, Karen
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Hoi Karen,
Dat had ik al in één van m'n eerdere berichtjes geschreven hè, dat die nieuwe band niet zo snel zal scheuren.
Ik heb een keer zo'n operatie op televisie gezien. Dat was toen op zaterdagmiddag bij dat dierenprogramma van Mike Starink. Hij ging iedere week een kijkje nemen bij Atjo Westerhuis, ken je dat programma (is een paar jaar geleden)?
Atjo Westerhuis vertelde toen ook dat die kunstbanden enorm sterk zijn, maar dat alles valt en staat met de manier van het bevestigen. Als ie eenmaal goed zit, dan kan dat ding enorm veel hebben.
Dat had ik al in één van m'n eerdere berichtjes geschreven hè, dat die nieuwe band niet zo snel zal scheuren.
Ik heb een keer zo'n operatie op televisie gezien. Dat was toen op zaterdagmiddag bij dat dierenprogramma van Mike Starink. Hij ging iedere week een kijkje nemen bij Atjo Westerhuis, ken je dat programma (is een paar jaar geleden)?
Atjo Westerhuis vertelde toen ook dat die kunstbanden enorm sterk zijn, maar dat alles valt en staat met de manier van het bevestigen. Als ie eenmaal goed zit, dan kan dat ding enorm veel hebben.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat zegt Kees de Leeuw dus ook.MoniqueDM schreef: Atjo Westerhuis vertelde toen ook dat die kunstbanden enorm sterk zijn, maar dat alles valt en staat met de manier van het bevestigen. Als ie eenmaal goed zit, dan kan dat ding enorm veel hebben.
Groetjes, Karen
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- donna
- Zeer actief
Dat zeiden ze bij Donna ook(kunstband sinds februari vorig jaar)!Scooby schreef:Ja, dat zegt Kees de Leeuw dus ook.MoniqueDM schreef: Atjo Westerhuis vertelde toen ook dat die kunstbanden enorm sterk zijn, maar dat alles valt en staat met de manier van het bevestigen. Als ie eenmaal goed zit, dan kan dat ding enorm veel hebben.
Daar zou ik me dus niet echt ongerust over maken...de poot is natuurlijk wel open geweest en alles is nog erg gevoelig.
Daar komt bij dat zo'n poot erg verzwakt door de ontlasting voor en na de operatie.
Hierdoor kan een spier snel overbelast worden bij een gekke snelle beweging.
Sterkte met je kerel!
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klinkt inderdaad ook heel aannemelijk!donna schreef:Daar komt bij dat zo'n poot erg verzwakt door de ontlasting voor en na de operatie.
Hierdoor kan een spier snel overbelast worden bij een gekke snelle beweging.
Groetjes, Karen
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi allemaal,
Vanmiddag ben ik met Bono naar de dierenarts geweest. De dierenarts was tevreden met de mate waarin Bono zijn been nu weer belast. Hij had ook geen verhoging meer en zijn bovenbeen lijkt ook weer wat geslonken.
Ik moet nu nog een week doorgaan met de pijnstilling en kleine stukjes lopen, zodat hij zijn been weer goed gaat belasten en weer spieren op gaat bouwen. Eind volgende week wil hij Bono dan wel nog een keer terug zien.
Vanmiddag ben ik met Bono naar de dierenarts geweest. De dierenarts was tevreden met de mate waarin Bono zijn been nu weer belast. Hij had ook geen verhoging meer en zijn bovenbeen lijkt ook weer wat geslonken.
Ik moet nu nog een week doorgaan met de pijnstilling en kleine stukjes lopen, zodat hij zijn been weer goed gaat belasten en weer spieren op gaat bouwen. Eind volgende week wil hij Bono dan wel nog een keer terug zien.
Groetjes, Karen
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
-
MoniqueDM
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- donna
- Zeer actief
- Hughy
- Zeer actief
-
chrico
- Zeer actief
- Moniek B.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
- Contacteer:
Gelukkig dat het er goed uitziet voor Bono!
Heb je trouwens wel eens gedacht aan hydrotherapie om zijn herstel te bevorderen? In Aalten (Achterhoek) zit een hydrotherapiecentrum Momodogs, waar Charly nu ook in behandeling gaat voor zijn ED, spondylose en lumbo-sacrale instabiliteit. Hij doet het goed op de goud-acupunctuur die hij heeft, maar we merken dat we aan een grens zitten en dus zijn spieren niet verder kunnen opbouwen. Dat gaan we nu bij Momodogs doen.
De intake gebeurt samen met een dierfysiotherapeute die je ook oefeningen geeft (ben druk met Charly aan het werk
) Ik weet dat er ook veel honden komen voor revalidatie na een kruisband-operatie. Oh ja, Monique (de eigenaresse) communiceert alles met de dierenarts..
Misschien is het iets voor Bono?
Heb je trouwens wel eens gedacht aan hydrotherapie om zijn herstel te bevorderen? In Aalten (Achterhoek) zit een hydrotherapiecentrum Momodogs, waar Charly nu ook in behandeling gaat voor zijn ED, spondylose en lumbo-sacrale instabiliteit. Hij doet het goed op de goud-acupunctuur die hij heeft, maar we merken dat we aan een grens zitten en dus zijn spieren niet verder kunnen opbouwen. Dat gaan we nu bij Momodogs doen.
De intake gebeurt samen met een dierfysiotherapeute die je ook oefeningen geeft (ben druk met Charly aan het werk
Misschien is het iets voor Bono?
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoi Monique,
Ja, daar heb ik zeker al aan gedacht. Ik heb ook al contact gehad met de fysiotherapeut waar ik met Lana altijd heen ging voor haar ellebogen over Bono. In eerste instantie ga ik de revalidatie zelf proberen. Lana heeft ook haar kruisband gescheurd gehad, dus ik weet wat me te wachten staat en hoe het zou moeten verlopen. Wanneer de revalidatie niet naar wens verloopt, neem ik in elk geval op met de fysiotherapeut van Lana en daarna zie ik wel weer verder wat ik doe.[/url]
Ja, daar heb ik zeker al aan gedacht. Ik heb ook al contact gehad met de fysiotherapeut waar ik met Lana altijd heen ging voor haar ellebogen over Bono. In eerste instantie ga ik de revalidatie zelf proberen. Lana heeft ook haar kruisband gescheurd gehad, dus ik weet wat me te wachten staat en hoe het zou moeten verlopen. Wanneer de revalidatie niet naar wens verloopt, neem ik in elk geval op met de fysiotherapeut van Lana en daarna zie ik wel weer verder wat ik doe.[/url]
Groetjes, Karen
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer: