Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
help! ongecontroleerd in de lucht 'rijden' ?
Moderator: moderatorteam
- corinne
- Actief
- Contacteer:
help! ongecontroleerd in de lucht 'rijden' ?
Vanmorgen met spoed naar de d.a. gegaan met Tykka. Ik kwam 's morgens beneden en ze had meerdere malen slijm overgegeven, had het speekel op haar bek staan en ze was duidelijk zichzelf niet. Ook 'reed' ze in de lucht. (dit deed ze een jaar geleden ook toen ze ziek was, ik dacht een manier om stress te uiten).
Tykka heeft gisteren uit een poel gedronken en ik denk dat dat verkeerd is gevallen. Ze heeft twee prikken van de d.a. gekregen en wat pillen voor thuis om haar maag rustig te laten worden en tegen de misselijkheid.
Het overmatig kwijlen en speekselen is overgegaan, ze is weer meer zichzelf (lees:blaft weer naar alle folderbezorgers enzo), alleen het 'rijden' is erger geworden, en nu ook ongecontroleerd, dus het lijkt of dat Tykka het niet zelf doet (beetje rare omschrijving). Ze kan haar achterpoten er dan vaak niet bijhouden en ziet er dan uit als Bambi op het gladde ijs.
Ze is echt erg moe nu, het irritante is dat ze dat 'rijden' ook tijdens het liggen krijgt, ze krijgt haar rust niet. Alleen als ze echt slaapt wordt het minder.
Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand wat het kan zijn?
Als het morgen nog zo is, ga ik zoiezo weer terug naar de dierenarts.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Corinne.
Tykka heeft gisteren uit een poel gedronken en ik denk dat dat verkeerd is gevallen. Ze heeft twee prikken van de d.a. gekregen en wat pillen voor thuis om haar maag rustig te laten worden en tegen de misselijkheid.
Het overmatig kwijlen en speekselen is overgegaan, ze is weer meer zichzelf (lees:blaft weer naar alle folderbezorgers enzo), alleen het 'rijden' is erger geworden, en nu ook ongecontroleerd, dus het lijkt of dat Tykka het niet zelf doet (beetje rare omschrijving). Ze kan haar achterpoten er dan vaak niet bijhouden en ziet er dan uit als Bambi op het gladde ijs.
Ze is echt erg moe nu, het irritante is dat ze dat 'rijden' ook tijdens het liggen krijgt, ze krijgt haar rust niet. Alleen als ze echt slaapt wordt het minder.
Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand wat het kan zijn?
Als het morgen nog zo is, ga ik zoiezo weer terug naar de dierenarts.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Groetjes Corinne.
Groetjes Corinne.
Geniet van het leven, het duurt maar even!

- corinne
- Actief
- Contacteer:
het is geen verschijnsel van het syndroom, gelukkig, maar wat het dan wel is? geen idee.
Ik heb net mijn ouders maar even gebeld om een lift naar de d.a. te regelen, ga er morgenvroeg toch maar meteen heen.
Vannacht maar een nachtje op de bank doorbrengen.
Ik heb net mijn ouders maar even gebeld om een lift naar de d.a. te regelen, ga er morgenvroeg toch maar meteen heen.
Vannacht maar een nachtje op de bank doorbrengen.
Groetjes Corinne.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Klinkt best naar...
Ik weet van een hond die verf had binnengekregen en waarschijnlijk zo loodvergiftiging opgelopen had, naast braken/kwijlen ook ongecontroleerde bewegingen maakte, maar meer epilepsie-achtig. Dus wel weer anders als wat jij beschrijft.
Lijkt me zinnig dat je terug gaat naar de da en sterkte, goed dat je bij Tykka blijft vannacht.
Ik weet van een hond die verf had binnengekregen en waarschijnlijk zo loodvergiftiging opgelopen had, naast braken/kwijlen ook ongecontroleerde bewegingen maakte, maar meer epilepsie-achtig. Dus wel weer anders als wat jij beschrijft.
Lijkt me zinnig dat je terug gaat naar de da en sterkte, goed dat je bij Tykka blijft vannacht.
- corinne
- Actief
- Contacteer:
zit hier nu te janken, ben de hele nacht opgebleven en er ik niks veranderd, Tykka kan nog niet eens rustig gaan liggen of ze begint al weer, de langste tijd dat ze het niet had was 10 minuten.
Dadelijk als de dierenartsenpraktijk open is er maar meteen heen... ik hoop dat ze er achter komen wat het is, het lijkt op vergiftiging inderdaad...
Dadelijk als de dierenartsenpraktijk open is er maar meteen heen... ik hoop dat ze er achter komen wat het is, het lijkt op vergiftiging inderdaad...
Groetjes Corinne.

-
Bullenmama
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
sterkte
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
- corinne
- Actief
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
- corinne
- Actief
- Contacteer:
We zijn net terug, als het goed is moet het allemaal wel meevallen. De dierenarts heeft haar nogmaals onderzocht en het is zeker niets neurologisch.
Waarschijnlijk reageert ze ook heftig op de prikken die ze gehad heeft gisteren, deze zijn 24 uur werkzaam en we merkte vanmorgen dat het gelukkig al minder werd.
Nog even afwachten als het woensdag/donderdag niet beter is dan moeten we terug voor bloedonderzoek. Maar daar ga ik niet van uit. Ze eet weer goed en loopt weer redelijk normaal rond, dat is al een heel verschil met vannacht.
Waarschijnlijk reageert ze ook heftig op de prikken die ze gehad heeft gisteren, deze zijn 24 uur werkzaam en we merkte vanmorgen dat het gelukkig al minder werd.
Nog even afwachten als het woensdag/donderdag niet beter is dan moeten we terug voor bloedonderzoek. Maar daar ga ik niet van uit. Ze eet weer goed en loopt weer redelijk normaal rond, dat is al een heel verschil met vannacht.
Groetjes Corinne.

- mon doesie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoezen
- Aantal honden: 6
beterschap...
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com
uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik heb steeds zitten meelezencorinne schreef:We zijn net terug, als het goed is moet het allemaal wel meevallen. De dierenarts heeft haar nogmaals onderzocht en het is zeker niets neurologisch.
Zouden het geen partiële toevallen zijn geweest?
(epilepsie dus).
Vooral omdat haar bek vol slijn zat, en ze steeds weer opnieuw die reacties ("fietsen") had.
In zo'n situatie denk je vaak aan vergiftiging, maar epi kent dezelfde verschijnselen dacht ik.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ik ga mee in de gedachte van Nettie (ranetje).ranetje schreef:Ik heb steeds zitten meelezencorinne schreef:We zijn net terug, als het goed is moet het allemaal wel meevallen. De dierenarts heeft haar nogmaals onderzocht en het is zeker niets neurologisch.
Nog even afwachten als het woensdag/donderdag niet beter is dan moeten we terug voor bloedonderzoek. Maar daar ga ik niet van uit. Ze eet weer goed en loopt weer redelijk normaal rond, dat is al een heel verschil met vannacht.![]()
Zouden het geen partiële toevallen zijn geweest?
(epilepsie dus).
Vooral omdat haar bek vol slijn zat, en ze steeds weer opnieuw die reacties ("fietsen") had.
In zo'n situatie denk je vaak aan vergiftiging, maar epi kent dezelfde verschijnselen dacht ik.
Weet je toevallig ook wat voor spuiten je hondje heeft gehad?
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- corinne
- Actief
- Contacteer:
het overmatig kwijlen had ze alleen van zaterdagnacht op zondag. Tijdens het 'rijden' is ze wel aanspreekbaar en niet 'afwezig' zoals bij epileptie.
Het gaat nu weer een stukje beter, ze gaat weer naar buiten om haar behoefte te doen en kwispelt er weer op los.
Wat voor spuiten ze precies heeft gehad weet ik niet meer, ik vergeet die moeilijke namen vaak vrij snel
.
Het gaat nu weer een stukje beter, ze gaat weer naar buiten om haar behoefte te doen en kwispelt er weer op los.
Wat voor spuiten ze precies heeft gehad weet ik niet meer, ik vergeet die moeilijke namen vaak vrij snel
Groetjes Corinne.

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Bij partiële toevallen is een hond niet buiten bewustzijncorinne schreef:Tijdens het 'rijden' is ze wel aanspreekbaar en niet 'afwezig' zoals bij epileptie.
Hou haar maar goed in de gaten en als het nog een keertje gebeurt, kaart dan deze optie eens aan bij de dierenarts.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- corinne
- Actief
- Contacteer: