Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goedkopere brokken maar wel zo gezond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Roelfien schreef:Maar ook hier is gelukkig heel veel informatie te halen in de voedingsrubriek. :ok:
klopt :mrgreen:
als info site is www.barf-natuurlijk.nl [is geen forum maar al sinds 9 jaar een verzamelplaats van info over rauwe voeding een prachtig archief voor hondenliefhebbers die meer willen weten over rauwe voeding..
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Over voer valt heel wat te discusieren
De ene vindt het ene merk goed de andere het andere merk
Er zijn mensen die zweren bij bijvoorbeeld Eukanuba, een heel duur merk.
Maar er zij ook mensen die vinden een goedkoop supermarkt merk goed

ik haal dit even uit een berichtje.
hier gaat het dus om, dicuseren over merken hoort gewoon niet.

Niet omdat merk X beter is dan merk A, dat maakt allemaal niet uit..een hond hoort dat gewoon niet te eten want een hondenlijf is daar niet voor gemaakt..

Waarom heeft dat beest zijn tanden en kiezen gekregen en maagdarmstelsel wat gemaakt is voor rauw voer in hemelsnaam nog nodig als je ze alleen maar hapslikvoer geeft.
Op lange termijn krijg je van alles ,gebit, organen degeneratie en houd je straks alleen nog maar een beesie met vachtje en een trechtertje van slokdarm naar anus over waar het voer gewoon in gegeoten kan worden

zo'n fabriekstesthond
:pffff:

zo..ik had er even zin in..
:evil:
fijne dag allemaal :cheer: :mrgreen:

o als toegift is dit artikel wel leuk om t elezen
http://www.barf-natuurlijk.nl/html/voeding_wolven.php
Afbeelding
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

ien schreef:*****

Niet omdat merk X beter is dan merk A, dat maakt allemaal niet uit..een hond hoort dat gewoon niet te eten want een hondenlijf is daar niet voor gemaakt..

Waarom heeft dat beest zijn tanden en kiezen gekregen en maagdarmstelsel wat gemaakt is voor rauw voer in hemelsnaam nog nodig als je ze alleen maar hapslikvoer geeft.
Op lange termijn krijg je van alles ,gebit, organen degeneratie en houd je straks alleen nog maar een beesie met vachtje en een trechtertje van slokdarm naar anus over waar het voer gewoon in gegeoten kan worden

zo'n fabriekstesthond

Wat een onzin.Je weet zelf ook toch wel ook al is jou mening anders dat er miljoenen honden een prima gezond leven leiden op brokjes?Overdrijven is ook een kunst hoor. :boos:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik had een hond die lui was..altijd allerlei rare allergien had..ik heb nu een levendige hond die nooit meer ergens last van heeft (al 3 jaar)..en dat door vers te geven...shaggy deed het dus echt niet op brok..allerlei geprobeerd...ik dacht dus dat het een luie hond was..het is tenslotte een bulldog..maar heb nu al 3 jaar een hond hou ouder hoe gekker..hij is nu 6 jaar en gedraagd zich als een pup..(met spelen)
maar daarintegen heb ik nina..waarbij ik geen verschil zie wat betrefd brok of vers..ja ze poept minder en eet met meer smaak...maar lichamelijk geen verschil..het ligt dus heel erg aan de hond..maar ik ben ondertussen zo gewend aan het vers dat ik nooit meer brok zal geven.

ow ik gaf (na vanalles geprobeerd te hebben) proplan lam en rijst..ik kocht dit via een fokker en betaalde 32 euro voor 18 kilo....wat betrefd de brok was ik daar het meest tevreden over.
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Mauyak schreef:

zo'n fabriekstesthond

Wat een onzin.Je weet zelf ook toch wel ook al is jou mening anders dat er miljoenen honden een prima gezond leven leiden op brokjes?Overdrijven is ook een kunst hoor. :boos:
tja ik sta best open voor info over vers of barf, door dit forum ben ik ook een paar keer per week vers gaan geven maar helemaal 100% doe ik niet... maar door dergelijke teksten als bovenstaand heb ik al zoiets van... laat maar... :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

malinois schreef:
Mauyak schreef:

zo'n fabriekstesthond

tja ik sta best open voor info over vers of barf, door dit forum ben ik ook een paar keer per week vers gaan geven maar helemaal 100% doe ik niet... maar door dergelijke teksten als bovenstaand heb ik al zoiets van... laat maar... :roll:
Dus door de stelligheid van de teksten van een andere laat je bepalen hoe je je hond voert? Lijkt me niet, toch?
De discussie over brok en vers wordt al jaren behoorlijk pittig gevoerd en toch ben je al over gegaan op een aantal versdagen. Dus dat zal wel meevallen. Ineke reageert juist zo lekker overdone stellig omdat er ook heel overdone stellige reacties over brokken worden gegeven.
Zou je het ook zeggen tegen iemand die beweert: je moet alleen brokken geven hoor, want de rest is gif voor je hond. Stop je dan accuut met brokken geven? Nee, want brok is zo bij ons ingeprogrammeerd dat we het logisch vinden dat daar heel stellig positief over gesproken wordt. Maar als iemand het tegenovergestelde roept, laten we het versvoeren lekker gauw voor wat het is, want we laten ons niet toevallig mooi niet de wet voorschrijven. :pffff: Nee, dat is te makkelijk. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
ien
Erelid
Contacteer:

Roelfien schreef:[ Nee, want brok is zo bij ons ingeprogrammeerd dat we het logisch vinden dat daar heel stellig positief over gesproken wordt. Maar als iemand het tegenovergestelde roept, laten we het versvoeren lekker gauw voor wat het is, want we laten ons niet toevallig mooi niet de wet voorschrijven. :pffff: Nee, dat is te makkelijk. :mrgreen:
:smile:
juist.

ik laat het omgekeerde zien [tuurlijk overdone]omdat ik van een generatie ben waar de stelligheid toen ingeprogrameerd is maar daar toch de wrange vruchten van heb moeten plukken.
Ik geloof allang niet meer in stelligheden.
Je moet zelf je weg vinden..zoals Roelfien ook beschrijft.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Roelfien schreef:
malinois schreef:
Mauyak schreef:

zo'n fabriekstesthond

Dus door de stelligheid van de teksten van een andere laat je bepalen hoe je je hond voert? Lijkt me niet, toch?
De discussie over brok en vers wordt al jaren behoorlijk pittig gevoerd en toch ben je al over gegaan op een aantal versdagen. Dus dat zal wel meevallen. Ineke reageert juist zo lekker overdone stellig omdat er ook heel overdone stellige reacties over brokken worden gegeven.
Zou je het ook zeggen tegen iemand die beweert: je moet alleen brokken geven hoor, want de rest is gif voor je hond. Stop je dan accuut met brokken geven? Nee, want brok is zo bij ons ingeprogrammeerd dat we het logisch vinden dat daar heel stellig positief over gesproken wordt. Maar als iemand het tegenovergestelde roept, laten we het versvoeren lekker gauw voor wat het is, want we laten ons niet toevallig mooi niet de wet voorschrijven. :pffff: Nee, dat is te makkelijk. :mrgreen:
nee niet met geven/voeren, maar met lezen.... :mrgreen: Dan lees ik vaak niet verder meer en heb zoiets van ... laat maar...
Kijk als je van 2 jaar geleden posts van mij leest over dit onderwerp zul je lezen dat ik nooit vers zal voeren... nu doe ik dit wel een paar keer per week zelfs... dus het is dus goed bevallen dankzij dit forum want hier heb ik het alleen van... alleen van die opmerkingen van gif etc. daarmee jaag je mensen die het eventueel zouden willen proberen wel in het harnas denk ik... zo 'ervaarde' ik het destijds ook... leek wel of je je hond zwaar mishandelde als je hem brokken gaf... dit kun je ook anders vertellen met meer inhoudt ik denk dat dat meer en sneller mensen doet lezen dan dergelijke teksten... maar het kan persoonlijk zijn natuurlijk... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
ien
Erelid
Contacteer:

malinois schreef:[. alleen van die opmerkingen van gif etc. daarmee jaag je mensen die het eventueel zouden willen proberen wel in het harnas denk ik... :
dat zal je van mij dus nooit horen.

:wink:
daarom gaf ik er ook een draai aan en liet het zien vanuit de hond, wat die hoort te eten :wink:
en net zoals jij zijn er hier veel die toch zijn gaan nadenken..niet over de brok alleen maar juist meer naar de hond toe..hoe heeft hij ook meer plezier aan zijn voeding. :ok:

en ja..daarom is dit forum :ok: , veel hondeneigenaren komen de discussies hier tegen en belangstellenden blijven hangen :mrgreen:
Afbeelding
Pinkki
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pinkki »

Ik zou de hele goedkope merken niet geven wegens de ingredienten, in goedkopere hondenvoeders zit gewoon spul wat van destructie komt (dus katten/honden die bij een Da ingeslapen zijn).
Ik heb altijd brok gevoerd totdat we begin dit jaar over zijn gegaan op volledig Barf. Mijn honden kregen Fokker, Smolke en Nutro, maar nu op volledig vers merk ik een aantal voordelen.
Bij een hond is de stank uit haar bek verdwenen. bij andere is de anaalklierprobleem geschiedenis, bij een derde ze kwam eindelijk op gewicht, bij vierde de huid is beter en gedrag anders (speelser/actiever etc) en alle onze honden sporten en ik merk dat ze beter presteren, sneller herstellen van een belasting.
Nog een paar voordelen zijn de hoeveelheid poep (en de geur er van) en dat ik nu de helft goedkoper uit ben! Ze zijn dus nooit zo goed geweest en daarbij is het erg fijn om te zien hoe graag dat ze eten.
Voor ons geen brok meer. Waar ik wel op zou letten als ik dat zou willen voeren is dat er zo min mogelijk kleur- geur en smaakstoffen en allerlei chemische toevoegingen zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”