Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

daantje loopt mank

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

daantje loopt mank

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan loopt sinds gisteren een beetje mank links achter. Kon gisteren niks vinden. Vandaag liep hij erger mank dan gisteren, met name aan het begin van de wandeling. Na een stukje ging hij beter lopen en liep helemaal goed toen er een konijn het pad overstak. Ik heb zijn kussentjes helemaal bekeken en kan niks vinden. Net lag hij lekker op de bank te slapen en heb ik nog een keer gekeken. Het lijkt dat er een klein wondje zit tussen de voor kussentjes, de kussentjes zijn ook iets dikker dan de kussentjes aan zijn andere pootje. Hij lijkt er tijdens de muizen jacht totaal geen last van te hebben. Op ongelijkt bodem loopt hij slechter dan op een gladde vloer.

Ik wil hem morgen in de soda zetten. Verbeterd het niet dan maar een ritje naar de dierenarts.
Heeft iemand nog andere tips?
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

Mogelijk heeft hij iets verstuikt? Advies van de fokster van 1 van onze honden is om de hond een paar dagen tot een week lijnrust te geven. Dus rondjes aan de riem en niet te lang. Meestal gaat het dan na een paar dagen al beter.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Vandaag toch maar naar de dierenarts gegaan met Daan. Zijn kussentjes waren heel erg dik en hij had duidelijk pijn. De dierenarts kon niks vinden, geen gaatje waardoor een grasaar heen had kunnen gaan. Hij krijgt nu antibiotica. Het moet nu binnen 3 dagen beter gaan. Er zijn 2 optie's, 1 het trekt vanzelf weg, 2 het barst open. Hij krijgt nu 3 maal daags een soda badje en hopen dat het wegtrekt.

Daan liet zich netjes bekijken, de dierenarts vond het er zeer pijnlijk uitzien.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”