Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeding logeerhond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Baily

Voeding logeerhond

Ongelezen bericht door Baily »

Iemand uit de buurt hier heeft het hondje van haar dochter te logeren. Een soort york achtig hondje, ietsje groter.

Maar hij eet al een paar dagen zijn brokjes niet, en toen vroeg ze aan Ed wat wij onze honden gaven. Die begon een verhaal over rauw vlees en botten, het fijne weet hij er ook niet van, maar goed. :smile:

Maar het hondje mag geen vlees van haar dochter, want dan krijgt hij diarree zei ze. Dus het moeten brokjes zijn.

Nou hebben we mergkoekjes geprobeerd, en die nam hij wel aan. Dus we hebben net een heel pak gebracht bij die mevrouw, maar daar kan die hond ook niet op leven natuurlijk.

Zou hij ook pens kunnen eten, of krijgen ze daar ook diarree van als ze alleen brokken gewend zijn. Pens heb ik zat hier in de vriezer, maar ja als dat hondje diarree krijgt is ze ook niet blij me me als ze er 'snachts uit moet. :mrgreen:

Hij drinkt wel goed gelukkig.
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Mijn hond, met chronische darmproblemen, is ook niet aan de diarree gegaan toen ik haar in huis kreeg en meteen Rodi ben gaan voeren. Misschien dénkt de dochter van die mevrouw dat en wil ze uit voorzorg geen vlees voeren? Maar misschien is het hondje ook wel allergisch voor bijvoorbeeld rundvlees en krijgt hij inderdaad diarree... Ik zou het gewoon niet uitproberen als ik die vrouw was.

Ik zou bij de instructies van de dochter blijven, want het is natuurlijk haar hond. Misschien vindt hij het wel lekker als ze er heet water op giet en dat even laat afkoelen? Heeft ze dat al geprobeerd? Dan wordt het wat zachter en ruikt het lekkerder en dan willen ze het vaak liever eten. Bij Suus deed ik dat ook wel eens als ze geen zin had in brokjes en dan wilde ze er ineens wel graag van eten.

Kan ze haar dochter anders nergens bereiken, als echt niets werkt?
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Baily

Yunyah schreef:Mijn hond, met chronische darmproblemen, is ook niet aan de diarree gegaan toen ik haar in huis kreeg en meteen Rodi ben gaan voeren. Misschien dénkt de dochter van die mevrouw dat en wil ze uit voorzorg geen vlees voeren? Maar misschien is het hondje ook wel allergisch voor bijvoorbeeld rundvlees en krijgt hij inderdaad diarree... Ik zou het gewoon niet uitproberen als ik die vrouw was.

Ik zou bij de instructies van de dochter blijven, want het is natuurlijk haar hond. Misschien vindt hij het wel lekker als ze er heet water op giet en dat even laat afkoelen? Heeft ze dat al geprobeerd? Dan wordt het wat zachter en ruikt het lekkerder en dan willen ze het vaak liever eten. Bij Suus deed ik dat ook wel eens als ze geen zin had in brokjes en dan wilde ze er ineens wel graag van eten.

Kan ze haar dochter anders nergens bereiken, als echt niets werkt?
Ja, dat water over de brokjes is ook nog een idee. Ze kan haar dochter wel bereiken denk ik, maar misschien wil ze dat niet te snel doen. Iemand ongerust maken op vakantie is ook weer zoiets. :wink:

Ik zal aan haar vragen of het vanwege allergie is, want die info zal ze dan toch wel krijgen als ze er een tijd voor moet zorgen, neem ik aan.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Misschien kan ze in plaats van water wat bouillon over de brokken doen?Ik zou in elk geval niet zomaar op pens overstappen,want honden die niets gewend zijn kunnen dat vaak slecht verdragen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zou het kunnen dat de dochter met 'vlees' blikvoer bedoelt?
Afbeelding
Baily

Moos schreef:Zou het kunnen dat de dochter met 'vlees' blikvoer bedoelt?
Ik denk het inderdaad. Het is al een oudere vrouw, die oppast,en ze is heel erg netjes. :N:

Niet het type wat ik inschat op rauw vlees en botten. Maar dat is natuurlijk ook weer een vooroordeel. :mrgreen: :wink: Ze is wel heel lief voor het hondje en erg bezorgd.

Ze gaat hem zo een boterham met smeerworst geven, heb ik begrepen, zodat hij toch maar iets eet. Die dochter krijgt straks een heel verpest hondje terug. :N: :wink:

Maar ik ga de tips van water en bouillon over de brokken doorgeven. :wink:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Baily schreef:
Ik denk het inderdaad. Het is al een oudere vrouw, die oppast,en ze is heel erg netjes. :N:

Niet het type wat ik inschat op rauw vlees en botten. Maar dat is natuurlijk ook weer een vooroordeel. :mrgreen: :wink: Ze is wel heel lief voor het hondje en erg bezorgd.

Ze gaat hem zo een boterham met smeerworst geven, heb ik begrepen, zodat hij toch maar iets eet. Die dochter krijgt straks een heel verpest hondje terug. :N: :wink:

Als die mevrouw blikvoer geeft kan ze ook wat (lauw)water in een leeg voerblik doen en dat eroverheen gieten.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Baily schreef:

humm smeerworst :denken: het is maar te hopen dat die dan niet juist aan de diaree gaat.
geef het beest een lekker vers bot met vlees en laat maar sleuren .
ik heb nu ook een logeetje dat altijd alleen maar brokjes krijgt.
nou hier hebben we geen brokjes dus verplicht mee NRV-en geen enkel probleem het beestje eet met veel plezier en heeft geen last gehad van de overgang naar vers.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Baily

amiwoods schreef:
Baily schreef:

humm smeerworst :denken: het is maar te hopen dat die dan niet juist aan de diaree gaat.
geef het beest een lekker vers bot met vlees en laat maar sleuren .
ik heb nu ook een logeetje dat altijd alleen maar brokjes krijgt.
nou hier hebben we geen brokjes dus verplicht mee NRV-en geen enkel probleem het beestje eet met veel plezier en heeft geen last gehad van de overgang naar vers.
Ja, en als hij toch al aan de diarree is na die boterham, dan kan hij met een gerust hart pens krijgen. :mrgreen: :wink:

Ik vind het eigenlijk hartstikke zielig voor het hondje. Ik denk dat hij niet eet omdat hij zijn huis mist ofzo of zijn baasjes.
Mauyak

Ongelezen bericht door Mauyak »

Beetje bouillon met wat gekookte kip door de brokjes eten mijn honden ook graag.
Baily

Mauyak schreef:Beetje bouillon met wat gekookte kip door de brokjes eten mijn honden ook graag.
Dat is inderdaad ook een goede tip. Hij heeft nog steeds niet gegeten, dus als ik haar straks zie lopen zal ik dit nog even doorgeven.
amiwoods
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door amiwoods »

Baily schreef:
Mauyak schreef:Beetje bouillon met wat gekookte kip door de brokjes eten mijn honden ook graag.
Dat is inderdaad ook een goede tip. Hij heeft nog steeds niet gegeten, dus als ik haar straks zie lopen zal ik dit nog even doorgeven.
ik denk dat het ook heimwee is . en dan eten ze pas weer als de baas er is. teminste dat deed mijn eerste hond, die at ook nooit als ik er niet was.
kan ze hem niet met de pot laten meeeten??? dat is altijd dan nog beter dan maar wat expirimenteren.
groetjes Karen en de doggies
Afbeelding
www.nudos.nl
Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door Yunyah »

Toch sneu voor 't hondje...en voor die mevrouw want die wil er natuurlijk heel graag goed voor zorgen. Hopelijk lust hij het wel met bouillon. Kan me voorstellen dat hij van verdriet niet eet, maar na een paar dagen krijgen ze dan vaak toch wel genoeg trek om iets aantrekkelijks te eten...hopen dat één van de gegeven tips werkt!
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”