heeft iemand bruikbare tips voor mij om ze dit af te leren? n of wellicht valkeniershandschoenen die ik over mag nemen?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pups en BARF
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
pups en BARF
solars pups zijn nu ruim 5 weken en doen het super, ze zitten al volledig op KVV maar sinds anderhalve week introduceer ik ook wat BARF bij ze, mama Solar doet dit zelf ook door kippepoten , eendennekken e.d. bij dr pups te leggen..... dit vinden ze helemaal te gek en ze worden dan helemaal wild :N: toen ik ermee begon leerde ik ze het uit mn hand te eten, dit was een succes, maar nu vreten ze mn vingers er haast bij op, ik wil ze graag leren dat ze het rustig aanpakken want dit is niet normaal gewoon, maar met 11 pups is dat ook zo eenvoudig niet en allemaal apart nemen zou kunnen maar dan vreten ze per stuk mn handen nog op
heeft iemand bruikbare tips voor mij om ze dit af te leren? n of wellicht valkeniershandschoenen die ik over mag nemen?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- jenny*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cockertje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
als ze zo doorgaan heb ik geen vingers over om een camera vast te houdenjenny* schreef:ha ha ha ha, ik zou ze wel willen zien genieten.
Heb je geen foto,s
volgende nest maar gewoon op brok zetten geloof ik
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
jaSuperTyson schreef:eten in voerbakjes doen![]()
als je au gilt of het voedsel wegneemt blijven ze dan nog doorgaan?
en dus alleen met BARF he, met kleine brokjes of dergelijke kunnen ze het wel rustig aanpakken, dus dan beloon ik ze ook heeel erg, en oefen ik daar mee, maar daar krijg ik bij BARF de kans gewoon niet voor
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: pups en BARF
Halve kippen neerleggen en gezamelijk laten eten - en zelf de tijd nemen om te genieten van wat zich voor je ogen afspeelt. Als mijn pups (Mechelaars) vijf weken oud zijn, leren ze vooral dat er voldoende eten is voor iedereen en dat ze dat samen uit elkaar trekken en eten. Eerst doen ze alles samen en is er geen concurrentie. Als ze zes weken oud zijn, weet ik precies welke pups uiteindelijk overblijven met de restanten en deze bewaken. Dan begin je om die pups te leren uit je hand te eten - apart van de rest en je geeft ze dan ook apart eten. Na een dag of tien eten ze allemaal keurig uit de hand of uit hun bakje.Podenji schreef: toen ik ermee begon leerde ik ze het uit mn hand te eten, dit was een succes, maar nu vreten ze mn vingers er haast bij op, ik wil ze graag leren dat ze het rustig aanpakken want dit is niet normaal gewoon, maar met 11 pups is dat ook zo eenvoudig niet en allemaal apart nemen zou kunnen maar dan vreten ze per stuk mn handen nog op![]()
Wel veel werk met 11 pups, maar goed te doen - als je steeds de 'hierrieschoppers' uit de groep haalt en apart neemt.
Succes en veel plezier!
Ignit Bekken
* verwijderd door moderator *
- amiwoods
- Zeer actief
- Contacteer:
tot een week of 5 aten ze nog uit 1 grote schaal en daarna deed ik met de 6 sabueso pups 6 stukken of meer in de ren gooien en ze namen dan allemaal een duik op het vlees of botten net wat erin gegooid werd, soms ontstond er een schermutseling om het beste stukkie maar alle keren hadden ze uiteindelijk allemaal een eigen stuk en zochten een plekje op om het rustig op te eten.
ik nam ze ook wel eens 1 voor 1 en liet ze een bakje leeg eten meestal met organen want dat werd anders zo'n smeerboel.
maar hier aten ze ook je vingers erbij, heb er flink wat gaten van in mijn handen gehad.
Spaans temperament zal ik maar zeggen
ik nam ze ook wel eens 1 voor 1 en liet ze een bakje leeg eten meestal met organen want dat werd anders zo'n smeerboel.
maar hier aten ze ook je vingers erbij, heb er flink wat gaten van in mijn handen gehad.
Spaans temperament zal ik maar zeggen
-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
ik doe 1 grote bak met meerdere stukken, puppen pakken zelf, snauwen en dauwen wat en uiteindelijke eten ze allemaal ieder op een eigen plekje hun stuk op 
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl