Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Entingen ivm ardennen
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Entingen ivm ardennen
Q heeft 3x een complete cocktail-enting gehad. Volgens DA is hij allang weer aan de beurt voor een 3e. + een zooi ontworming-middel.
Queen heeft vorig jaar juli een cocktail gehad. Ik heb dit niet zwart op wit.
O.a. Ivm met bezoek aan de de ardennen wil ik ze beiden laten enten voor parvo, weil en rabieës.
Queen heeft niet eens een entingboekje, daar gaat dus alleen in staan dat ze geënt is tegen parvo, weil en rabieës. Is dit afdoende?
Queen heeft vorig jaar juli een cocktail gehad. Ik heb dit niet zwart op wit.
O.a. Ivm met bezoek aan de de ardennen wil ik ze beiden laten enten voor parvo, weil en rabieës.
Queen heeft niet eens een entingboekje, daar gaat dus alleen in staan dat ze geënt is tegen parvo, weil en rabieës. Is dit afdoende?
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
volgens mij is dat idd voldoende, je bent alleen de rabiës verplicht
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
chrico
- Zeer actief
Dat is genoeg, het enige waar je op moet letten is dat de rabbiespenning aan de halsbanden zit, anders kan er wel eens moeilijk gedaan worden.
Onze honden hebben zelden een band om en vorig jaar moest ik daardoor de paspoorten te voorschijn halen die helemaal uitgespit werden. Even opletten dat de DA wel het klinisch onderzoek afstempeld en tekend.
Onze honden hebben zelden een band om en vorig jaar moest ik daardoor de paspoorten te voorschijn halen die helemaal uitgespit werden. Even opletten dat de DA wel het klinisch onderzoek afstempeld en tekend.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Ik laat ze alleen Rabies enten als we naar de Ardennen gaan. Nu gaan we eind September een weekend en in Oktober een week, en ze zijn 2 jaar geleden geent. De Rabies is 2 jaar geldig. Ik zou idd wel de penningen aan de halsbanden doen.
Maar dat onwormen snap ik niet, ik ontworm alleen als ik daadwerkelijk wormen zie, dus eigenlijk nooit. Krijg jij een oproep van je dierenarts daarvoor?
Maar dat onwormen snap ik niet, ik ontworm alleen als ik daadwerkelijk wormen zie, dus eigenlijk nooit. Krijg jij een oproep van je dierenarts daarvoor?
- Asterix
- Zeer actief
Ok, duidelijkastrid schreef:Ik laat ze alleen Rabies enten als we naar de Ardennen gaan. Nu gaan we eind September een weekend en in Oktober een week, en ze zijn 2 jaar geleden geent. De Rabies is 2 jaar geldig. Ik zou idd wel de penningen aan de halsbanden doen.
Ik krijg geen oproep. Q heeft 2 cocktailentingen gehad en krijgt daarbij staandaard een ontwormingskuur
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Dat is ook nog zo jaranetje schreef:Zorg dat die Rabiës enting er ingezet wordt ruim voordat je naar de Ardennen gaat (ik meen een maand of 6 weken?)
Anders is hij nog niet "geldig".
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
21 dagen moet de rabiësenting oud zijn
groetjes Annemie
- Asterix
- Zeer actief
Ben vanavond geweest. 7 Juli gaan we weg. DA gaf de dubbele dosering ivm met het gewicht van de honden
Is dat normaal?
Ik vroeg ook duidelijk om parvo,weil en rabiës, jast hij er een hele cocktail in
En dat 2x. Wel alles met Nobivac. Over 3 jaar zie ik hem wel weer ivm entingen
2e enting voor 2e hond was 28,00, voor de 1e hond 42,50
Rabiës voor beiden 15,00
Ik vroeg ook duidelijk om parvo,weil en rabiës, jast hij er een hele cocktail in
2e enting voor 2e hond was 28,00, voor de 1e hond 42,50
Rabiës voor beiden 15,00
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
-
Eef
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk, elk jaar een cocktail, lekker incasserenCleo schreef:Ok, duidelijkastrid schreef:Ik laat ze alleen Rabies enten als we naar de Ardennen gaan. Nu gaan we eind September een weekend en in Oktober een week, en ze zijn 2 jaar geleden geent. De Rabies is 2 jaar geldig. Ik zou idd wel de penningen aan de halsbanden doen.
Maar dat onwormen snap ik niet, ik ontworm alleen als ik daadwerkelijk wormen zie, dus eigenlijk nooit. Krijg jij een oproep van je dierenarts daarvoor?![]()
Ik krijg geen oproep. Q heeft 2 cocktailentingen gehad en krijgt daarbij staandaard een ontwormingskuurDe 1e cocktail als pup zijnde en de 2e ongeveer 2 jaar geleden. Hij is nu bijna 4,5. DA was hevig verbaasd dat ik zo laat voor de 2e kwam. Ik weet dat ze daar standaard ieder jaar een cocktail geven.
Gelukkig weten steeds meer mensen dat ze tegenwoordig nog maar 1x in de drie jaar voor de cocktail hoeven
-
Marion.
Blijft moeilijk. Wij gingen naar Duitsland, dus Rabies hebben ze gekregen. Gewoon boekjes meegenomen, geen penningen (want we hebben geen halsbanden).
Ik wilde voor nu Weil erbij (vorig jaar hebben ze beiden de cocktail gehad), maar die hadden ze alleen in combi met Parvo. Dat maar gedaan dus. Ze worden hier zeker niet over-ent, maar misschien wel meer geënt dan echt nodig. Voor titers was er geen tijd meer. Dan maar prikken (Miep, 5, was nog nooit voor rabiës geënt)
Waren we toch naar Denemarken gegaan, dan hadden ze overigens geen enkele enting gekregen. Maar naar de Ardennen zou ik het wel doen, denk ik
Ik wilde voor nu Weil erbij (vorig jaar hebben ze beiden de cocktail gehad), maar die hadden ze alleen in combi met Parvo. Dat maar gedaan dus. Ze worden hier zeker niet over-ent, maar misschien wel meer geënt dan echt nodig. Voor titers was er geen tijd meer. Dan maar prikken (Miep, 5, was nog nooit voor rabiës geënt)
Waren we toch naar Denemarken gegaan, dan hadden ze overigens geen enkele enting gekregen. Maar naar de Ardennen zou ik het wel doen, denk ik
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
- Jeannettebo
- Zeer actief
niet als hij los zonder halsband looptCleo schreef:Niet verplicht. Wel zo handig lijkt mij.JEANNETTEBO schreef:is een penning nou verplicht in het buitenland of volstaat het entingsboekje
Moet je tijdens wandeltochten de papieren van je honden bij je hebben? Zoja, volstaat een kopie van de laatste entingen ook?

- Asterix
- Zeer actief
Dat begrijp ik, vandaar mijn verdere vragen.JEANNETTEBO schreef:niet als hij los zonder halsband looptCleo schreef:Niet verplicht. Wel zo handig lijkt mij.JEANNETTEBO schreef:is een penning nou verplicht in het buitenland of volstaat het entingsboekje
Moet je tijdens wandeltochten de papieren van je honden bij je hebben? Zoja, volstaat een kopie van de laatste entingen ook?
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
In Belgie mogen de honden nergens los lopen.JEANNETTEBO schreef:niet als hij los zonder halsband looptCleo schreef:Niet verplicht. Wel zo handig lijkt mij.JEANNETTEBO schreef:is een penning nou verplicht in het buitenland of volstaat het entingsboekje
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'