Alleen vraag ik me af of dat kwaad kan aangezien ze (al) haar entingen nog niet gehad heeft
Het lijkt me een superervaring voor haar dus ik zou het superleuk vinden
Moderator: moderatorteam

Het enige vervelende van de erste keer zee vond ik voor Buffy het inslikken van zeewater en kotsmisselijk daarvan + spuitpoep. Niks ernstigs verder, maar het schijnt dat vrijwel alle honden de eerste keer zo stom zijn om zeewater te drinken. Het is handig om wat flesjes water mee te nemen. Als pup dorst krijgt, heeft hij toch de neiging zeewater te drinken.Frederique schreef:De kogel is door de kerk.
We gaan naar zee toe![]()
![]()
![]()
Ik ben meer als nieuwsgierig hoe Devlin het weerzien met de zee bevalt (ze heeft um pas 2 keer eerder gezien).
En hoe Vinou erop reageren gaat natuurlijk
Ja natuurlijk. Gewoon doen hoor!Bianca_Storm schreef:dit is fijn te lezen, ik wil zo graag met Storm na het strand en dit had ook ik al als argument om wel te gaan bedachtMarion. schreef:...
Uiteraard laat je je pup niet crossen door het mulle zand, maar hem dragen tot de branding gaat prima hoor!
Vegas is dan behoorlijk stom want die blijft het drinkenstarfleet schreef: Het enige vervelende van de erste keer zee vond ik voor Buffy het inslikken van zeewater en kotsmisselijk daarvan + spuitpoep. Niks ernstigs verder, maar het schijnt dat vrijwel alle honden de eerste keer zo stom zijn om zeewater te drinken. Het is handig om wat flesjes water mee te nemen. Als pup dorst krijgt, heeft hij toch de neiging zeewater te drinken.
Anne

Mijn russelltje van vijf maandjes mag van mij toch echt wel lekker door het zand heen sjeesen hoor.Kim schreef:wanneer is een jonge hond eigenlijk oud genoeg om door het zand te kunnen banjeren? Ik hoorde dat ik met mijn jack russeltje ook nog niet door het zand mag en die is een half jaar oud nu. Maar haar naar de branding dragen kan altijdhet lijkt me echt heerlijk voor haar
Bij Labradors wordt geadviseerd om het eerste jaar niet door mul zand te laten lopen. Als je in een bos een 'zandbak' tegenkomt mag hij daar best even in, maar ik loop na 5 a 10 minuten weer door.Kim schreef:wanneer is een jonge hond eigenlijk oud genoeg om door het zand te kunnen banjeren? Ik hoorde dat ik met mijn jack russeltje ook nog niet door het zand mag en die is een half jaar oud nu. Maar haar naar de branding dragen kan altijdhet lijkt me echt heerlijk voor haar
ik heb zelfs het advies gekregen dit tot 18 maanden in toom te houden en als je het gaat doen goed voorbereiden, langzaam trainen en opvoeren dus.jilton schreef:...
Bij Labradors wordt geadviseerd om het eerste jaar niet door mul zand te laten lopen. ....
Dat geld voor alle grote rassen, niet alleen voor Labjes. Nou nam ik het ook nooit zo nauw met mijn 2 Herderpuppen. Je moet het gewoon niet te gek maken, beetje rustig aan wandelen kan best.jilton schreef:Bij Labradors wordt geadviseerd om het eerste jaar niet door mul zand te laten lopen. Als je in een bos een 'zandbak' tegenkomt mag hij daar best even in, maar ik loop na 5 a 10 minuten weer door.Kim schreef:wanneer is een jonge hond eigenlijk oud genoeg om door het zand te kunnen banjeren? Ik hoorde dat ik met mijn jack russeltje ook nog niet door het zand mag en die is een half jaar oud nu. Maar haar naar de branding dragen kan altijdhet lijkt me echt heerlijk voor haar
(hetzelfde geldt voor traplopen, gladde vloeren, fietsen, lopen over grind/stenen en uit de auto springen = allemaal slecht voor de heupen en ellebogen)
Neu... keutelkonijn wordt gewoon gedeeltelijk gedragen.Inge O schreef:je hebt ook sjezen en sjezen natuurlijk...
wat heen en weer rennen en dollen door het mulle zand kan natuurlijk geen kwaad - die puppen zijn echt niet van suiker hoor.
maar kilometersver door het mulle zand sjouwen met een pup is natuurlijk wel weer vragen om problemen.
ik denk niet dat dit laatste bij konijnenkeutel het geval was.