Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe krijgt een Kit een Ozzy in de douche?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

hoe krijgt een Kit een Ozzy in de douche?

Ongelezen bericht door Kit »

ik wil Oz gaan douchen want hij heeft een heel goor luchtje en hij voelt vettig aan, hij is zolang we hem hebben nog nooit gewassen en daar is ie nu toch echt wel aantoe, hij is nu anderhalf en heeft zn gewicht dus niet mee, traplopen vind ie doodeng en halverwege verstijft ie en is ie niet meer voor rede vatbaar, dat hebben we al eens geprobeert, wat nu? :19:
Marion.

Re: hoe krijgt een Kit een Ozzy in de douche?

Ongelezen bericht door Marion. »

kitty2 schreef:traplopen vind ie doodeng en halverwege verstijft ie en is ie niet meer voor rede vatbaar, dat hebben we al eens geprobeert, wat nu? :19:
Zelf op de trap gaan zitten (gewoon met je hoofd richting beneden zeg maar). Oz op schoot nemen, en steeds een treetje hoger gaan zitten.

(en ik zal niet slapjanussen zeggen, maar als ik in mijn eentje Saar met haar 40 kilo naar boven kan tillen moeten jullie dat toch helemaal kunnen met Oz :pffff: )
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Jenny durft in huis ook de trap niet op, buiten wel :oeps: . Ik heb met haar ook alles al geprobeerd, aan de lijn, met snoepjes en gedroogde penslapjes (waar ze helemaal verzot op is).........., ze durft gewoon niet :19: .

Ik was Donna meestal in de rivier :mrgreen: . Gewoon een flesje shampoo mee, balletje in het water zodat ze nat is, insoppen en flink wat ballen erachter aan om schoon te spoelen. Werkt perfect!

Gisteren had ik wel een probleem, want door een blessure aan Donna's pootje moeten we het effe rustig aan doen en die gleuf vond het dus nodig om door een vis op de kant langs de sloot te gaan liggen rollen :boos: :M: . Stinken, stinken, echt niet normaal zeg, wat een lucht!
Ik heb toen washandjes genomen met warm water en shampoo en geprobeerd om daar de damp mee weg te krijgen. Dat is deels gelukt. Gisteren was het nog niet helemaal weg en stonk ze nog redelijk een uur in de wind :N: , maar vandaag is het al stukken minder.

Je zou ook een warm-waterkraan voor buiten aan kunnen laten leggen. Dan kun je hem in de tuin wassen :mrgreen: .
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Ik sleep mijn tientonners echt niet naar boven, hoor. :roll:
Als ze al gewassen worden, dan is het een enkele keer mee naar de trimsalon of als ze door de koeienvlaai hebben gerold in de tuin met een paar gieters. Duurt hooguit een kwartier, manlief vult de warme gieters en ik sop in en spoel ze af.
Muis..
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder, een X-Windhond en een Galgo
Contacteer:

Ongelezen bericht door Muis.. »

Koop een klein opblaasbaar badje.. hups in de tuin/balkon en wassen maar :wink:
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Xena past in de gootsteen :pffff:

Maar ik zou inderdaad kijken of je Ozzy buiten kan wassen. Dan vul je, idd zoals Golden Standley zei,een paar gieters met warm water een geef je Oz gewoon een douche! :mrgreen:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Rana gaat gewoon onder de tuinslang :ok:
En dat hoeft overigens maar zelden. :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Als Buffy heel vies is, dan spoelen we haar af in de schelp in de tuin. Je kan hem toch ook in de tuin wassen met een tuinslang met lauw water? Ik zou niet gaan stressen om hem naar boven te zeulen.

Anne
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ik zou hem ook gewoon in de tuin wassen met de tuinslang. Doe ik hier ook altijd in de zomer, anders is de hele badkamer een ravage.
Kit
Erelid

Eef schreef:Ik zou hem ook gewoon in de tuin wassen met de tuinslang. Doe ik hier ook altijd in de zomer, anders is de hele badkamer een ravage.

die badkamer maakt niet uit hoor, dat is al een ravage whahahahaah, ik heb geen mogelijkheid om een tuinslang aan te sluiten, maarrrrrrr ik heb al een plannetje, ik ga eens informeren of ik hem hier op het Terracollege kan wassen, daar hebben ze een hele mooie honden wasruimte :mrgreen:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Dan koop je toch een grote gieter :denken:
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

pepie schreef:Dan koop je toch een grote gieter :denken:
Is volgens mij een vrij goedkoop en simpel alternatief.

Dat mijn ouders nog hier woonden gingen ze regelmatig met de honden naar zee. Werden ze erg schoon van.
Dat is na hun verhuizing naar Drenthe een stuk lastiger geworden. Maar gelukkig is de badkamer op de begane grond en hebben ze een bad.
Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

kitty2 schreef:
Eef schreef:Ik zou hem ook gewoon in de tuin wassen met de tuinslang. Doe ik hier ook altijd in de zomer, anders is de hele badkamer een ravage.
die badkamer maakt niet uit hoor, dat is al een ravage whahahahaah, ik heb geen mogelijkheid om een tuinslang aan te sluiten, maarrrrrrr ik heb al een plannetje, ik ga eens informeren of ik hem hier op het Terracollege kan wassen, daar hebben ze een hele mooie honden wasruimte :mrgreen:
:smile: :smile:

Heb je geen kraan beneden dan? Daar kun je toch gewoon zo'n aansluitstuk op doen voor de tuinslang?

Maar goed, een speciale hondenwasruimte is natuurlijk helemaal handig :wink:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

*is opeens heel blij met douche beneden* :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Hahaha, zijn we nog steeds bij Kit met een Ozzy?

En meis. Ruikt hij inmiddels naar bloemetjes?
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

kitty2 schreef:

Succes :P Ik heb lekker vakantie :ok: dus kan je niet helpen
Kit
Erelid

vosse schreef:
kitty2 schreef:

zou je wel willen he, mij helpen :smile: :smile: :smile:
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

kitty2 schreef:
vosse schreef:
kitty2 schreef:

zou je wel willen he, mij helpen :smile: :smile: :smile:

jou of ozzy
Kit
Erelid

wat jij wilt :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”