Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

goedkopere brokken maar wel zo gezond

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Brenda2
nieuw lid
Contacteer:

goedkopere brokken maar wel zo gezond

Ongelezen bericht door Brenda2 »

:cheer: hallo ff opnieuw vooerstellen .
ben dus alie en mijn hond heet brenda .
:smile: zij is een hele slimme hond hoor hoef maar een keer wat voor te doen en ze doet het gewoon .goed he :ok:
ze is de 25 juni een jaar geworden .
vraagje :denken: wie kan mij vertellen wat het beste en goedkoopste brokken zijn ? .
heb nu vrij dure brokken omdat je toch het beste wil voor zetten maar mischien heb je het ook wel goed koper en is het net zo goed .
hoop dat iemand mij kan helpen.
groetjes van alie en een poot van brenda
Hond naam: Brenda
Leeftijd: 1 jaar
Geslacht: Teefje
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

welkom!

je moet bij brokken kijken naar wat ze dagelijks nodig hebben.

heeeel goedkope brokken (de zakprijs) moet je vaak zoveel van geven dat de dagportie vaak erg duur is.

een brok als farmfood of cavom vind ik erg goed en je hoeft er niet veel van te geven waardoor het een relatief goedkoop voer is.

tel dus eerst uit wat het per dag kost.. als een kilo 10 euro kost en je hondje heeft 100 gram nodig kost dat dus 1 euro per dag..

heb je een zak van 1 kilo die 20 euro kost maar de hond heeft maar 40 gram nodig dan is de zak netto duurder maar de daghoeveelheid is maar 80 cent. dan is de zak wel 2x zo duur maar uiteindelijk is het voer toch goedkoper.
Afbeelding
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

hallo en welkom
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Re: goedkopere brokken maar wel zo gezond

Ongelezen bericht door Ianthe »

Welkom Alie!
Brenda2 schreef::cheer: hallo ff opnieuw vooerstellen .
:smile: zij is een hele slimme hond hoor hoef maar een keer wat voor te doen en ze doet het gewoon .goed he :ok:
vraagje :denken: wie kan mij vertellen wat het beste en goedkoopste brokken zijn ? .
heb nu vrij dure brokken omdat je toch het beste wil voor zetten maar mischien heb je het ook wel goed koper en is het net zo goed .
Kijk eens bij de voedingssectie van het forum. Ik ben nogal anti brok dus het enige wat ik wil zeggen is dat brokken per definitie niet erg gezond zijn. Als je al brok wilt blijven geven zou ik FarmFood geven. Maar anders zou ik lekker naar KVV gaan of zelf samenstellen. :wink:
Afbeelding
Asha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Asha »

Hallo Brenda en Alie
Welkom opnieuw op het forum.

Over voer valt heel wat te discusieren
De ene vindt het ene merk goed de andere het andere merk
Er zijn mensen die zweren bij bijvoorbeeld Eukanuba, een heel duur merk.
Maar er zij ook mensen die vinden een goedkoop supermarkt merk goed genoeg

Het is ook per hond verschillend.
Wat voor mijn hond heel goed werk kan voor jouw hond minder goed zijn.
Ik weet niet welk merk je nu geeft en wat de prijs daarvan is??

Zo is er ook weer verschil tussen geexpandeerd en geperst voer.

Ik zoek altijd wat prijs betreft een middeweg en die heb ik gevonden in Fokker.
Een zak van 15 kilo kost rond de 25 euro en Asha doet het er heel goed op.
Ze heeft een mooie glanzende vacht en de ontlasting ziet er goed uit.
Je hoeft er ook niet zo veel van te geven zodat je net wat Massam zegt goedkoper uit bent dan goedkopere merken waar je meer van moet geven.

Als je meer moet geven betekend dat vaak dat er stoffen inzitten die alleen maar vullen en niet voedzaam zijn.
Daardoor gaat je hond veel meer poepen en dat is ook weer weggegooid geld.
Ik zag laatst ergens op een site de kreet "Voer met Uw ogen!! Want geen enkele hond is gelijk aan de andere"

Als je hond er goed uitziet, niet te zwaar of te licht is, als de ontlasting er goed uitziet en hij heeft geen darm of maag klachten dan is naar mijn idee het voer goed.

Ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb
:zwaai Groetjes Asha en Pieter :zwaai

Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Asha schreef: Over voer valt heel wat te discusieren
er zijn ook mensen die helemaal geen zooi aan hun honden voeren :roll: En die dus kiezen voor KVV of helemaal geen merk dus zelf samengesteld. Wanneer dringt het nou eens tot mensen door dat brok ronduit SLECHT is voor de meeste honden :boos:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

XenaScence schreef:
er zijn ook mensen die helemaal geen zooi aan hun honden voeren :roll: En die dus kiezen voor KVV of helemaal geen merk dus zelf samengesteld. Wanneer dringt het nou eens tot mensen door dat brok ronduit SLECHT is voor de meeste honden :boos:
Ik voer ook zelf samengesteld en vind dat ook beter. Maar je kunt ook overdrijven. Natuurlijk is een brok niet slecht. Ik denk dat 95% van alle honden in Nl brok gevoerd krijgt en die doen het daar prima op. Vers is beter denk ik maar dat wil niet zeggen dat je hond daarmee gevrijwaard blijft van allerlei vervelende kwaaltjes en ernstigere aandoeningen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

XenaScence schreef:
Stel je niet aan :roll:
M@scha
Zeer actief

XenaScence schreef:
onzin. dat jij en ik vinden (en het waarschijnlijk zo is) dat KVV/vlees beter is voor honden is een feit. maar dar brokken slecht zijn is bullshit.
Afbeelding
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

wij geven onze honden bonzo daar doen zij het heel goed op maar kan best zijn dat jouw hond er niet tegen kan dat moet je echt dan gaan proberen met bijv proefzakjes van verschillende merken aan te vragen via internet
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

XenaScence schreef:
voordat kvv en barf dus maatschappelijk zo geaccepteerd zijn heb je nog een heel lange weg te gaan
Het begint bij het uitzoeken van een erg goede brok :ok:

door jouw waarheid als de waarheid te lopen verkondigen strijk je mensen alleen maar tegen de haren in :wink:
Afbeelding
CheyAnya
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door CheyAnya »

hoi en welkom hoor :D
Afbeelding
grtz Anya
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wij hadden hier voor Royal Canin Selection (grote gele zak), dat is ook niet verschrikkelijk duur en het merk op zich is goed...het is alleen de goedkope variant ervan zeg maar :D.
Mijn honden deden het er helaas niet bijzonder goed op (ze lustten het ook niet meer op het laatst) dus nu voer ik (voorlopig) Denkadog. Dat is weer íetsje duurder.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Asha schreef:Maar er zij ook mensen die vinden een goedkoop supermarkt merk goed genoeg
welkom, en voordat je hier mee begint,:

ik heb mijn hond wel eens Bonzo moeten voeren van een supermarkt:
gevolg: gele poep ! ( veel kleurstof)

Toen aan de Frolic, ook zo'n leuk supermarkt-merk
gevolg: rode poep ( ook teveel kleurstof)

Waarom zou je het bij die goedkopere merken houden , als wat duurdre beter zijn?
Lemuria

Pak-de-bal schreef:Waarom zou je het bij die goedkopere merken houden , als wat duurdre beter zijn?
Omdat niet iedereen zich een dure brok kan veroorloven :19:? Ik heb ze ook wel eens een goedkoper merk gevoerd tot ik het geld had om ze over te zetten.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Brenda2 schreef::cheer: hallo ff opnieuw vooerstellen .
Wat voer je dan nu voor brok Alie? Een tussenin merk iqua prijs bijvoorbeeld Fokker en zo zijn er wel meer. Ik vind Cavom en Farmfood ook niet duur, alleen niet zo gemakkelijk verkrijgbaar.

Bij een brok zou ik in ieder geval kijken of er niet erg veel granen inzitten. Bij veel goedkope brokkken zoals Pedigree, Beneful en Bonzo e.d. is dat het eerste ingrediënt. De rest weet ik niet zo van buiten, ik voer zelf geen brok.

Als je ze het beste wil voorzetten, dan zou ik beslist geen brok geven, maar inderdaad vers vlees gaan geven ;-) Maar de duurste brok hoeft in ieder geval niet de brok te zijn waar jouw hond het het beste op doet.

Die echt goedkope brokken van de Supermarkt daty is meestal wel granentroep hoor, dat zou ik zelf absoluut niet geven.

Anne
starfleet
Erelid

crazyjanita schreef:wij geven onze honden bonzo daar doen zij het heel goed op maar kan best zijn dat jouw hond er niet tegen kan dat moet je echt dan gaan proberen met bijv proefzakjes van verschillende merken aan te vragen via internet
Hee, heb je een nieuw hondje erbij?? Heb ik dat gemist?

Anne
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

een mens kan ook niet 7 dagen in de week op bv pizza leven.
net zoals met een hond, die heeft ook een goede basis nodig.
je kan best een betere brok uitzoeken , die prijs kwaliteits verhouding beter is als supermarkt spul.
Frolic en bonzo volstaat prima als snoepje tussendoor, maar niet als maaltijd, simple is that.

lemuria..... als ik het met minder geld moest doen zou ik geen hond nemen.
Wat ik mezelf geef, wil ik een hond ook geven.
Je geeft je kind toch ook niet iedere dag pizza.
Als je het financieel zo moet behappen moet je eens verder gaan kijken.
je hoeft niet rijk te zijn om een hond te hebben, maar wel prioriteiten stellen.
en dan is er nog een heel breed veld tussen goedkope kwalitatief minder goede brok en kvv/barf
Afbeelding
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Pak-de-bal schreef:
Asha schreef:Maar er zij ook mensen die vinden een goedkoop supermarkt merk goed genoeg

Waarom zou je het bij die goedkopere merken houden , als wat duurdre beter zijn?
Had vorige week een baas in de winkel, de hond had een darmontsteking gekregen van de Bonzo en had 24 uur aan het infuus gelegen. Kantje boord. Ik had zo'n zin om 'Ik zei het toch...' te zeggen, maar heb me ingehouden :mrgreen: gelukkig zijn ze overgestapt. En wat is duur en wat is goedkoop? Ik weet zeker dat die mensen zich doodschrikken als ze de rekening van de DA krijgen!

Ik vind €30,- voor een goede brok echt niet duur, maar blijkbaar zijn er nog genoeg mensen die daar anders over denken. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die €90,- per maand alleen al aan Kvv uitgeven.
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

starfleet schreef:
crazyjanita schreef:wij geven onze honden bonzo daar doen zij het heel goed op maar kan best zijn dat jouw hond er niet tegen kan dat moet je echt dan gaan proberen met bijv proefzakjes van verschillende merken aan te vragen via internet
Hee, heb je een nieuw hondje erbij?? Heb ik dat gemist?

Anne
nee ik wil wel maar me vriend niet haha maar de hond van me ouders en die van me zusje bedoelde ik er eigenlijk mee :wink:
Afbeelding
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Wat is in jouw ogen een goedkoop en een duur merk?
Wat voer je nu?
Lemuria

jenny* schreef:lemuria..... als ik het met minder geld moest doen zou ik geen hond nemen.
Wat ik mezelf geef, wil ik een hond ook geven.
Je geeft je kind toch ook niet iedere dag pizza.
Als je het financieel zo moet behappen moet je eens verder gaan kijken.
je hoeft niet rijk te zijn om een hond te hebben, maar wel prioriteiten stellen.
:?
Als ik geen geld had dan zou ik ook geen pup kopen, maar het kwam even net een paar maanden zo uit dat we erg krap zaten (om privé-redenen). Om dan maar gelijk m'n hond de deur uit te doen omdat er vast mensen zijn die wél duurdere brokken kunnen kopen voor hem/hun vind ik absoluut onzin :?.

Een hondenleven is niet alleen mooi als hij het beste van het beste qua voer krijgt...
starfleet
Erelid

Lemuria schreef:
:?
Als ik geen geld had dan zou ik ook geen pup kopen, maar het kwam even net een paar maanden zo uit dat we erg krap zaten (om privé-redenen). Om dan maar gelijk m'n hond de deur uit te doen omdat er vast mensen zijn die wél duurdere brokken kunnen kopen voor hem/hun vind ik absoluut onzin :?.

Een hondenleven is niet alleen mooi als hij het beste van het beste qua voer krijgt...
Zolang de halve wereld nog honger lijdt, kan ik me eerlijk gezegd ook niet zo druk maken om het voer van de hond mocht ik eens heel krap zitten. Dan krijgt Buffy brokken van het huismerk van de Super. Ik ga niet ontzettend zitten knibbelen en tegen de kinderen zeggen "Je krijgt nu een Zeemanbroek want Buffy moet Carnibest".

Anne
Asha
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Asha »

Zie je wel Alie,
Over voer valt er heel wat te discusieren :mrgreen:

Iedereen heeft daar zijn eigen mening over, wat heel terecht is natuurlijk.
Je moet kijken wat je zelf kan betalen en waar je hond het goed op doet.
Ik raad je ook de goedkope supermarkt merken af maar zoals ik al zei zijn er mensen genoeg die dat geven en daar zijn de honden ook oud op geworden.

Succes met het zoeken van een goed voer.
Ik weet niet waar je woont maar bij Utrecht in de buurt zit een soort groothandel waar je de meeste voeren kan krijgen en het scheelt een aantal euro's met de dierenwinkels.
Ik denk dat er wel meer van dat soort winkels zijn door heel het land dus zoek eens op het internet.
Dan kan je misschien hetzelfde voer blijven geven maar dan wat goedkoper.
:zwaai Groetjes Asha en Pieter :zwaai

Afbeelding
shanty

Ongelezen bericht door shanty »

inderdaad heeft over voer ieder zijn menig

alleen even terug te komen op het bonzo frolic verhaal het supermarkt voer is ook niet goedkoop moet ik eerlijk bekennen het zijn maar kleine zakjes die zo op zijn zeker met grotere honden dus ook dat is niet geheel waar dat dat goedkopere merken zijn .

mijn honden krijgen kenner net zoals mijn konijnen en katten
al vanaf het begin af aan en dat bevalt goed is ook niet erg duur maar ik vindt het goed voer ook in overleg met mijn vorige dierenarts die vond dat mazzel het er goed op deed . ik betaal voor een 15 kilo zak 20 euro .

nu krijgen ze ook rodi elke avond rodi zo probeer ik toch wat te minderen met de brok en dan lngazaam over op vers vlees maar ik moet daar zelf heel erg aan wennen zobieso duurt het denk ik wel even voor ik echt zal gaan barfen met ze omdat ik gewoon een dierenvriend ben en ook live kleine konijntjes door de tuin heb huppelen als ik dan zie dat iemand op het forum ze hier voor haar honden fokt steekt dat me wel maar goed ik ben al een stap verder sinds ik hier ben gekomen

liefs sharmayne
Brenda2
nieuw lid
Contacteer:

brokken

hallo nog ff over de hondenbrokken.
jullie vroegen wat voor brokken ze krijgt nou eerst had ze eukanuba en nu krijgt ze royal cainin ,omdat ze die eukanuba niet meer wilde eten :smile: groetjes van alie en een blaff van brenda
Contacteer:

brokken

hallo nog ff over de hondenbrokken.
jullie vroegen wat voor brokken ze krijgt nou eerst had ze eukanuba en nu krijgt ze royal cainin ,omdat ze die eukanuba niet meer wilde eten :smile: groetjes van alie en een blaff van brenda

Ongelezen bericht door shanty »

inderdaad heeft over voer ieder zijn menig

alleen even terug te komen op het bonzo frolic verhaal het supermarkt voer is ook niet goedkoop moet ik eerlijk bekennen het zijn maar kleine zakjes die zo op zijn zeker met grotere honden dus ook dat is niet geheel waar dat dat goedkopere merken zijn .

al vanaf het begin af aan en dat bevalt goed is ook niet erg duur maar ik vindt het goed voer ook in overleg met mijn vorige dierenarts die vond dat mazzel het er goed op deed . ik betaal voor een 15 kilo zak 20 euro .

nu krijgen ze ook rodi elke avond rodi zo probeer ik toch wat te minderen met de brok en dan lngazaam over op vers vlees maar ik moet daar zelf heel erg aan wennen zobieso duurt het denk ik wel even voor ik echt zal gaan barfen met ze omdat ik gewoon een dierenvriend ben en ook live kleine konijntjes door de tuin heb huppelen als ik dan zie dat iemand op het forum ze hier voor haar honden fokt steekt dat me wel maar goed ik ben al een stap verder sinds ik hier ben gekomen

liefs sharmayne
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Pak-de-bal schreef:

Leia heeft het jarenlang goed gedaan op de Bonzo en daarna ook jarenlang goed gedaan op het huismerk van de C1000, nooit geen diaree of vreemd gekleurde poepies, nooit gezeur, gekots, of wat dan ook.

Shibby deed het heel slecht op de Royal Canin, terwijl er duizenden honden zijn die het daar wel goed op doen en die er hartstikke gezond uit zien. (en de brokken zeker 2x zo duur waren als bijvoorbeeld de c1000)

Als de hond er gezond uitziet en het goed op bepaalde brokken doet, waarom zou je dan in hemelsnaam andere brokken gaan nemen?

Het hangt van de hond af of de brokken goed zijn en niet van de prijs.... :19:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
M@scha
Zeer actief

shanty schreef:inderdaad heeft over voer ieder zijn menig

liefs sharmayne
mijn honden hebben heel lang kenner gegeten alleen door sams allergie moest hij eraf en lola heeft nu vlees omdat ik dat wil omdat ze zwanger is maar als ik haar niet had laten dekken had lola nog steeds op kenner gestaan met 2 daagjes smuldier hoor :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”