Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Oorreiniging; welk middel?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Yunyah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Oorreiniging; welk middel?

Ongelezen bericht door Yunyah »

Suus heeft al sinds ik haar heb snel last van vieze oortjes (geen mijt). Ze is net geopereerd aan een wratje in het oor en dat gaat nu heel goed, maar ik wil nu gewoon de oortjes schoon gaan houden zodat er minder kans is op vieze oortjes. Dat wratje had verder niets met de vieze oortjes te maken, maar ik wil gewoon voorkomen dat er wel iets van komt.
Nu zijn er verschillende producten op de markt, van echte geneesmiddelen tot homeopathische middelen, zalfjes of drupjes, voor elke dag of voor eens per week... Ik vind het moeilijk om te bepalen wat het meest geschikt is.

Heeft misschien iemand ervaring met zulke producten?
Afbeelding
Rust zacht mijn lieve bolletje!
Suusje 30.12.1994 - † 26.10.2009
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik gebruik de oorcleaner van de DA :wink:
Maar alleen als de oren vies zijn of een beetje gaan ruiken.
Anders haal ik alleen het beetje smeer en vuil uit de oorschelp weg.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Áls hier wat schoon te maken valt, neem ik een vochtig wattenschijfje met een druppeltje slaolie (héél weinig olie want het moet geen vette laag achterlaten waar rommel van buiten in gaat vastkoeken). Volgens mij werkt dat even goed als al die dure middeltjes.
Ik heb het dan wel over oren wat wat oorsmeer inzit, dat is verder onschuldig, bij twijfel zou ik even langs de da gaan.
Afbeelding
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Ik maak ze alleen maar schoon met een vochtig wattenschijfje en gebruik geen cleaners omdat mijn honden daar heel heftig op reageren.
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Yunyah
Zeer actief

alma2 schreef:Ik heb het dan wel over oren wat wat oorsmeer inzit, dat is verder onschuldig, bij twijfel zou ik even langs de da gaan.
Ik ben al bij de dierenarts geweest en die zegt dat het onschuldig is, maar wel irriterend kan zijn voor Suus. Als ik er niets aan doe kán het gaan ontsteken en dat kan pijn en/of jeuk veroorzaken. Tot twee keer toe heeft ze drupjes meegekregen, maar dat is echt medicatie. Ik zou het liever voorkomen i.p.v. genezen, de dierenarts raadde dat ook aan.
Wattenstaafjes vind ik een beetje link omdat ze natuurlijk erg kleine oortjes heeft, je zit er al gauw te diep in en rond de ingang schoonmaken heeft niet zoveel zin, omdat het van iets dieper komt. Dan bestrijd je dus eigenlijk het symptoom en niet de oorzaak.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Baco heeft best gevoelig oren, en ik gebruik altijd otoclean,
even buiten doen, in het oor, flink soppen. voor een minuutje, en laat dan maar schudden dat alles eruit komt :19:

het werkt hier perfect
voordeel is dat het geen fles je of zo is, het zijn een soort ampullen, en bij een klein hondje, gebruik je er eentje- dus geen open verpakingen die je evt. in de koelkast moet bewaren :idea:
alm@
moderator

Yunyah schreef:
alma2 schreef:Ik heb het dan wel over oren wat wat oorsmeer inzit, dat is verder onschuldig, bij twijfel zou ik even langs de da gaan.
Ik ben al bij de dierenarts geweest en die zegt dat het onschuldig is, maar wel irriterend kan zijn voor Suus. Als ik er niets aan doe kán het gaan ontsteken en dat kan pijn en/of jeuk veroorzaken. Tot twee keer toe heeft ze drupjes meegekregen, maar dat is echt medicatie. Ik zou het liever voorkomen i.p.v. genezen, de dierenarts raadde dat ook aan.
Wattenstaafjes vind ik een beetje link omdat ze natuurlijk erg kleine oortjes heeft, je zit er al gauw te diep in en rond de ingang schoonmaken heeft niet zoveel zin, omdat het van iets dieper komt. Dan bestrijd je dus eigenlijk het symptoom en niet de oorzaak.
Mijn honden hebben natuurlijk wel behoorlijk grotere fleppers, dat is wat gemakkelijker :wink: Maar heeft je dierenarts dan niet verteld hoe je Suus d'r oortjes het best kunt schoonmaken?
Ik zou toch een vochtig (stukje) wattenschijf nemen en bijvoorbeeld om een stokje wikkelen zodat het dus groter is dan een wattenstaafje want met een wattenstaafje heb idd kans dat je de rommel verder de gehoorgang induwd.
Afbeelding
Ianthe
Zeer actief
Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ianthe »

Hier gebruiken we de oorcleaner van prodier en we zijn er erg tevreden over :ok:
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief

alma2 schreef:Maar heeft je dierenarts dan niet verteld hoe je Suus d'r oortjes het best kunt schoonmaken?
Jawel, ze zei dat er verschillende druppels voor op de markt zijn, dat ik er zelf eentje kon uitkiezen. Zo ver was ik dus zelf ook al gekomen :mrgreen: Ik vind het alleen moeilijk om te kiezen, want er is zo veel aanbod. Ik dacht dat er vast wel mensen zouden zijn hier die zoiets gebruiken, dus beetje gebruikservaring inwinnen, dan wordt het misschien iets makkelijker kiezen.

Oorschelp reinigen doe ik verder wel, meestal met een vochtig watje of stukje vochtig keukenrol (wij hebben van die keukenrol die niet scheurt, papieren vaatdoekje heet dat). Dat doe ik dan aan mijn vinger, dat past precies zonder dat ik iets de gehoorgang in duw, want daar past mijn vinger weer niet in.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Verder dan de oorschelp moet je ook niet gaan :wink:
Voor de rest is oorcleaner er in spuiten en even masseren en dan lekker laten schudden genoeg om vuil uit de gehoorgang naar buiten te laten komen.
Je hebt al een paar merken langs zien komen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Yunyah
Zeer actief

ranetje schreef:en dan lekker laten schudden
Suus optillen en als een cocktailshaker heen en weer rossen :smile:

Sorry, ik zag het echt zo voor me... :mrgreen:
Afbeelding
Timo jr
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Timo jr »

Ik heb daarstraks nog ergens gelezen dat het handig kan zijn om na het gebruiken van zo'n product een prop watten in het oor te doen en het oor wat masseren zodat het vuil er met de prop mee uitkomt (ipv door het schudden...) Watten van goeie kwaliteit nemen, die niet te hard pluizen en niet te diep steken natuurlijk...
Afbeelding
alm@
moderator

Yunyah schreef:
alma2 schreef:Maar heeft je dierenarts dan niet verteld hoe je Suus d'r oortjes het best kunt schoonmaken?
Jawel, ze zei dat er verschillende druppels voor op de markt zijn, dat ik er zelf eentje kon uitkiezen. Zo ver was ik dus zelf ook al gekomen :mrgreen: Ik vind het alleen moeilijk om te kiezen, want er is zo veel aanbod. Ik dacht dat er vast wel mensen zouden zijn hier die zoiets gebruiken, dus beetje gebruikservaring inwinnen, dan wordt het misschien iets makkelijker kiezen.

Oorschelp reinigen doe ik verder wel, meestal met een vochtig watje of stukje vochtig keukenrol (wij hebben van die keukenrol die niet scheurt, papieren vaatdoekje heet dat). Dat doe ik dan aan mijn vinger, dat past precies zonder dat ik iets de gehoorgang in duw, want daar past mijn vinger weer niet in.
O, dan heb ik het verkeerd begrepen :wink: ik heb geen ervaring met druppels ofzo, nooit hoeven gebruiken.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

Yunyah schreef:
ranetje schreef:en dan lekker laten schudden
Suus optillen en als een cocktailshaker heen en weer rossen :smile:

Sorry, ik zag het echt zo voor me... :mrgreen:
:smile: :smile: :smile:
Als je het zo leest is het idd wat dubbelzinnig :mrgreen:
Laat haar zelf maar met haar kop schudden :smile:
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Ik heb oorcleaner van Virbac. Jip heeft best gevoelige oren en deze werkt goed :ok: Otoclean vond ik niet zo fijn omdat het rond haar oren heel vettig werd wat dan weer vuil aan trekt.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
S-je
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door S-je »

Wij hebben sire oorcleaner, deze helpt ook gelijk tegen oormijt.
Daf heeft nu geen vieze oortjes meer maar een tijdje terug wel en toen gebruikten we dit, het hielp goed.

Wanneer zijn oren nu vies zijn, gebruik ik babydoekjes, werkt ook erg goed! In de trimsalon gebruiken we dit ook.
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief

Lysette schreef:Ik heb oorcleaner van Virbac.
Is dat deze?
Afbeelding
Afbeelding
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Yunyah schreef:
Lysette schreef:Ik heb oorcleaner van Virbac.
Is dat deze?
Afbeelding
Is gras groen? :mrgreen:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Wij maken de oren schoon met baby olie billendoekjes (alléén die van babyolie dus!!!) daarmee glibbert het vuil er zo uit. Alleen als het nodig is een oorcleaner, die van Espree is prima b.v.

Bij een onsteking gebruiken we kort Surlan, maar meestal komt het zo ver niet (meer)
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Ik gebruik Otisept van CEVA te koop bij de DA.
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
chyta
Actief

Ongelezen bericht door chyta »

Wij gebruiken Diagnos van Beaphar .Chyta heeft veel vuil in één oortje .
Toevallig gisteren nog gedaan
Afbeelding
Yunyah
Zeer actief

Marco# schreef:Is gras groen? :mrgreen:
Dat van ons is geel :pffff:

Het kan toch zijn dat er van 1 merk meerdere producten zijn?
Lassie heeft ook meerdere soorten rijst...
Afbeelding
kaya en monique
nieuw lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door kaya en monique »

Wij gebruiken altijd als ze gaan stinken Otisept bij de dierenarts te halen. Kaya ( boxer) heeft hele gevoelige oren en dit spul is geweldig en stink niet . Ik gebruik deze milde oorreiniger al jaren en ze heeft altijd schonen oren als ik bij de dierenarts kom. Je kan het vaak gebruiken maar dan moet je debijsluiter lezen.

Ik hoop dat je er wat aan heb.
OTISEPT®
Gehalte aan werkzame en overige bestanddelen

Acidum lacticum – kamille-extract – dioctylnatriumsulfosuccinaat – hydrofiele basis met propyleenglycool q.s.

Registratiehouder / Fabrikant

Gefabriceerd in Nederland voor CEVA Santé Animale
Doeldieren
Honden en katten
Indicaties
Als voorbehandeling bij oorspoelen (2 x daags) en ter ondersteuning bij de therapie voorafgaand aan elke behandeling.
Voor de routinematige reiniging van het oor (bij voorkeur 1 – 2 x per week).
Toedieningswijze en toedieningsweg
Houdt de oorschelp voorzichtig omhoog en vul de gehoorgang met Otisept. Laat 30 - 60 seconden inwerken. Het dier schudt hierna zelf het oor schon.

Speciale voorzorgsmaatregelen bij bewaren

Bij kamertemperatuur (15 - 25°C) bewaren.
Buiten bereik van kinderen bewaren.

Speciale waarschuwingen

Uitwendig gebruik. Schudden voor gebruik.
De vloeistof niet in contact met de ogen laten komen.
overige informatie

Otisept bevat geen irriterende of uitdrogende stoffen en is daarom geschikt voor toepassing in het ontstoken oor.
Ocusept bevat verzachtende kamille.

[/img]
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”