Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hevige oorontsteking en schilvertjes???

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Quince
Vaste gebruiker
Contacteer:

Hevige oorontsteking en schilvertjes???

Ongelezen bericht door Quince »

Hoi,

Onze quince zit nu al 3 weken met een kap op :80: . In eerste instantie omdat ie last kreeg van zijn pollen allergie, dachten we. Maar nu bleek een week later dat ie hevige oorontseking had en daarom zoveel krabte.

Ik vind het zo zielig hij kan niet spelen of wat dan ook. Zonder kan kan alleen met uitlaten omdat ie dan afgelijd is van de jeuk. Verder is het een ramp zodra het af gaat hagt ie met zijn voorpoten in zijn snor tot bloedens toe. :80:

Nu heeft ie ook schilvers rondom zijn mond en ogen weet iemand wat dit kan zijn? orum_banned2.gif

x
Pootje van Quince!

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Je zou haast denken dat het toch een alergische reactie is.
Heb je al hypoallergeen voer voor hem?
Bijv. Carnibest eend/rijst
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Hoe weet je dat het geen pollenallergie is?
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

wat voer je hem nu op dit moment oor ontstekingen houden vaak verband met de voedng(niet altijd, maar het kan)
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Tja het oor is gewoon een onderdeel van de huid. Dus heeft hij nog meer huidklachten (jeuk, hotspots e.d.?) Wat doe je in de oren momenteel? Zo'n onsteking mag niet al te lang duren.
Ooit had ik ook zo'n kap, maar ik vond het onverdraaglijk dat hij moest krabben en niet kon.................werd er nog ongelukkiger van dan toen hij wel flink zat te krabben!
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Quince
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Quince »

Hij heeft vanwegen zijn pollenallergie al appart voer...dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen :denken:

Hij gebrijkt nu ruim een week druppels voor zijn oor en ontstekingsremmers in vorm van pillen.

In de beschrijving van de medicijnen staat dat een hond gaat schudden en krabben bij een ooronsteking, dus ik/DA verwacht dat het daarmee te maken heeft. Hij krijgt namelijk ook gewoon zijn pillen voor de pollenallergie. Ook hebben we ivm de erge jeuk een prednison spuit laten zetten op de hoop dat de kap af kon, maar helaas. Het is wel minder maar zodra de kap af gaat is het ''feest'' :boos:

Volgens de DA waren het ''gewoon'' huidschilvers :denken: maar die wat moet ik me daar bij voorstellen?
Is het niet erg om hem zolang zo rond te laten lopen? Volgens de DA mag hij pas af als alles over is. Maar kunnen die schilvers er niks mee te maken hebben?

alvast bedankt!
Pootje van Quince!

Afbeelding
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Wat vervelend dat hij al zo lang met die kap moet rondlopen.

Ik zou er niet vanuit gaan dat het 'gewoon' schilfers zijn, ik denk dat ie ergens allergisch voor is.

Daarom zou ik ten eerste overgaan op Carnibest eend/rijst. Verder kun je tegen de pollenallergie homeopatische druppels geven, Puur Pollen. Ik zou proberen zo weinig mogelijk chemicalien te gebruiken. Voor de oren kun je prodier oordruppels gebruiken. Misschien is het ook verstandig om te ontgiften met drainage compositum van groene os.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Hoe weet je dat van die pollenallergie? Is er een allergietest gedaan? Als de ooronsteking zo lang duurt, helpt de medicatie blijkbaar niet!

@ Eef, bij zo een heftige ooronsteking kun je het vaak echt niet af met homeopatische middelen, dan moet je meestal wel aan de Surolan of Aurisan...... :denken:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

yuki schreef:
@ Eef, bij zo een heftige ooronsteking kun je het vaak echt niet af met homeopatische middelen, dan moet je meestal wel aan de Surolan of Aurisan...... :denken:
Ik hoor veel positieve reacties over prodier oordruppels bij oorontsteking. Ik zou dit daarom eerst proberen, voordat (of in plaats van dat) er allerlei chemische middelen worden gebruikt. Ook omdat hij blijkbaar behoorlijk last heeft van allergie en zijn lichaam naar mijn idee moet worden ontdaan van alle chemische zooi. Maar ik noem het ook in combinatie met ander voer en ontgiften :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”