Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
boe z'n hubertusklauw-nageltje gescheurd
Moderator: moderatorteam
-
linlin
boe z'n hubertusklauw-nageltje gescheurd
arme boe, kakaboeboe dus, z'n nageltje van z'n hubertusklauwtje is gescheurd. het staat haaks op z'n pootje, in een hoek van negentig graden.
en het doet pijn. nu weet ik van de vorige keer, een paar jaar geleden, dat de dierenarts de nagel er met een tangetje af heeft getrokken.
vreselijk pijnlijk, arme boe, maar ik meen een gevalletje zachte heelmeesters en stinkende wonden.
zouden wij dat ook niet gewoon zelf kunnen, inclusief desinfecteren, verbinden en rimadyl en hem een zenuwslopend tripje naar de dierenarts besparen of is dat niet verstandig?
ik heb er al wel een flinke rimadyl ingegooid.
en het doet pijn. nu weet ik van de vorige keer, een paar jaar geleden, dat de dierenarts de nagel er met een tangetje af heeft getrokken.
vreselijk pijnlijk, arme boe, maar ik meen een gevalletje zachte heelmeesters en stinkende wonden.
zouden wij dat ook niet gewoon zelf kunnen, inclusief desinfecteren, verbinden en rimadyl en hem een zenuwslopend tripje naar de dierenarts besparen of is dat niet verstandig?
ik heb er al wel een flinke rimadyl ingegooid.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
-
Marion.
Rymadil? Voor een afgescheurde teennagel? Ehm ok, zou ik dus nooit doen. Saar heeft een paar weken terug in het bad van de trimster omgedraaid, en toen bleef ook haar teennagel ergens hangen. Compleet ervan af. Het bloeden was toen ik d'r kwam halen al opgehouden, en ik heb er verder niets mee gedan. Ook geen desinfecteren ofzo, sterker nog... een uurtje later lag ze weer in de modder en de plassen 
-
linlin
het nageltje ligt duidelijk half van het teentje af. het staat er dus haaks op en ik zie een heel keurig teentje met niks raars.Inge O schreef:weet je zeker dat er alleen een nageltje zit, en niet ook nog een (stukje) teentje?
als het echt alleen het nageltje is, en het zit behoorlijk los zou ik het er ook wel even *wip*afhalen, maar het ligt eraan hoe stoer je bent in die dingen.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Als je alles in huis hebt (ook iets om te desinfecteren) en het is idd alleen een loszittend nageltje zou ik het wel zelf doen.
Maar omdat je zegt dat hij er veel pijn aan heeft, twijfel ik een beetje. Een loszittend nageltje doet toch - meestal - niet zo heel veel pijn? (Dacht ik...)
Maar omdat je zegt dat hij er veel pijn aan heeft, twijfel ik een beetje. Een loszittend nageltje doet toch - meestal - niet zo heel veel pijn? (Dacht ik...)
Laatst gewijzigd door Rami op 29 jun 2007 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
-
linlin
goed dat je dat zegt, want man paul dacht hardop dat het misschien beter was een dagje te wachten 'totdat het minder pijn zou doen'. dat laatste trok ik in twijfel, want zo half eraf doet dacht ik meer pijn en nu weet ik het zeker want jij zegt het.Inge O schreef:zolang het eraan hangt doet het hem meer pijn dan dat het weg islinlin schreef:het nageltje ligt duidelijk half van het teentje af. het staat er dus haaks op en ik zie een heel keurig teentje met niks raars.Inge O schreef:weet je zeker dat er alleen een nageltje zit, en niet ook nog een (stukje) teentje?
als het echt alleen het nageltje is, en het zit behoorlijk los zou ik het er ook wel even *wip*afhalen, maar het ligt eraan hoe stoer je bent in die dingen.
.....
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Het kan zijn dat 't klauwtje ook een opduveltje heeft gehad en dat zal wel zeer doen een soort van verstuiking zeg maarRami schreef:Als je alles in huis hebt (ook iets om te desinfecteren) en het is idd alleen een loszittend nageltje zou ik het wel zelf doen.
Hier een herder die het een paar maanden geleden ook had. Ik heb het nageltje ook eraf gehaald, paar dagen beetje betadinezalf, klaar
Ik zou wel proberen het nageltje er heel snel in één beweging af te halen.

-
Suuz
- Zeer actief
Als je echt zeker bent dat het z'n nageltje is, gewoon zsm er af halen.
Ontsmetten en even verbinden zoals je zei.
Verbandje ong. 24 uur erop laten, daarna kan je eventueel nog een keer spoelen en dan is het goed.
Hoef je echt niet voor naar de dierenarts.
(als je het zeker weet, dus
)
En ja, dat doet doorgaans erg veel pijn, vooral als ie er nog aan zit
dus die rimadyl is prima.
Ontsmetten en even verbinden zoals je zei.
Verbandje ong. 24 uur erop laten, daarna kan je eventueel nog een keer spoelen en dan is het goed.
Hoef je echt niet voor naar de dierenarts.
(als je het zeker weet, dus
En ja, dat doet doorgaans erg veel pijn, vooral als ie er nog aan zit
-
linlin
ik heb hem net telefonisch gemeld dat 'inge uit belgie zehegt dat het eraf moet want erge pijn mits teentje heel'.Inge O schreef:mannen.
nee, nog mooier : na een dagje kan het weer een beetje geheeld zijn, waardoor het weer ietsje vaster zit, en je weer meer moet stukmaken.
zijn reactie: 'okee, het gaat eraf'. moet je zien wat een blind vertrouwen ook hij in je heeft.
hij mag de tang hanteren. dat dan weer wel.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Aja, dat klinkt wel logisch!alma2 schreef:Het kan zijn dat 't klauwtje ook een opduveltje heeft gehad en dat zal wel zeer doen een soort van verstuiking zeg maarRami schreef:Als je alles in huis hebt (ook iets om te desinfecteren) en het is idd alleen een loszittend nageltje zou ik het wel zelf doen.
Maar omdat je zegt dat hij er veel pijn aan heeft, twijfel ik een beetje. Een loszittend nageltje doet toch - meestal - niet zo heel veel pijn? (Dacht ik...)![]()
Hier een herder die het een paar maanden geleden ook had. Ik heb het nageltje ook eraf gehaald, paar dagen beetje betadinezalf, klaar![]()
Ik zou wel proberen het nageltje er heel snel in één beweging af te halen.
Enne... Lin en man Paul: succes er mee! Komt vast goed.
-
linlin
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
-
Marion.
Ah, ok. Ik heb/had het idee dat het bij Saar niet pijnlijk was. Het is één van de middelste tenen van haar achterpoot, en ze liep er heel normaal op. Maar goed, die nagel was er wel met één beweging helemaal aflinlin schreef:het doet hem flink pijn.Marion. schreef:Rymadil? Voor een afgescheurde teennagel?
Knap van man Paul, sterkte voor Boe!
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- MJ
- Zeer actief