Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rui op gang brengen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Visolie of schapenvet aan de voeding toevoegen en een Vachtminator kopen: www.trim.nl
Ik zweer erbij!
Ik zweer erbij!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- starfleet
- Erelid
- alm@
- moderator
- starfleet
- Erelid
Is dat nou een herderharkje, zo'n kam met lange en korte tanden? Voor Kooikers wordt het aangeraden als kam. Ik denk dat de vacht van een Stabij niet zo heel veel verschilt van die van een Kooiker. Ook langer dekhaar en korter/wolliger onderhaar. Buffy wil niet geborsteld of gekamd worden, daar plukken wij het onderhaar eruit. Maar ja, dat werkt niet als het muurvast zit natuurlijk.alma2 schreef:Wat zijn we eensgezind vandaagstarfleet schreef:Flink kammen met een kam met korte en lange tanden (is dat een herderharkje??) zou ik proberen. Van veel borstelen en kammen gaan ze sowieso meer haren.
Anne
Anne
- alm@
- moderator
Dit is het harkje wat ik gebruik (die blauwe):starfleet schreef:Is dat nou een herderharkje, zo'n kam met lange en korte tanden? Voor Kooikers wordt het aangeraden als kam. Ik denk dat de vacht van een Stabij niet zo heel veel verschilt van die van een Kooiker. Ook langer dekhaar en korter/wolliger onderhaar. Buffy wil niet geborsteld of gekamd worden, daar plukken wij het onderhaar eruit. Maar ja, dat werkt niet als het muurvast zit natuurlijk.alma2 schreef:Wat zijn we eensgezind vandaagstarfleet schreef:Flink kammen met een kam met korte en lange tanden (is dat een herderharkje??) zou ik proberen. Van veel borstelen en kammen gaan ze sowieso meer haren.
Anne
Anne

Volgens mij is zo'n harkje echt bedoeld voor de onderwol. Vooral mijn wolfsgrauwe herdertje is wat dat betreft net een schaap. Ik gebruik het in het voor- en najaar om te 'ontwollen', verder hoef je aan herders weinig te doen. Kooikerhaar is langer en zachter, maar om de ondervacht te verwijderen zou het harkje heel goed kunnen werken.

- Zenda
- Zeer actief
-
- Zeer actief
De onderwol moet loslaten, niet afgesneden worden. De furminator, of dat laatste ding op het plaatje, dat is dus niet de bedoeling

Het beste is toch om gewoon te wachten tot de wol zelf loslaat.
Ik ken geen tips om dit te versnellen en zou dat eerlijk gezegd ook niet doen.
Het is wel warm nu voor ze maar dat komt gewoon door de hoge temperaturen dit jaar.
De 'vachten' zijn dit jaar allemaal meer van slag...