Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

in de auto

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

romda40
Vaste gebruiker

in de auto

Ongelezen bericht door romda40 »

hoe leer ik de hond in de auto te springen. Hoe hebben jullie dat gedaan?. Nu wordt ze de auto ingetild. Tips en aanwijzingen zijn meer dan welkom.
leef bij de dag van vandaag!Gisteren is voorbij; morgen komt nog.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ds sprong er zo in.
Vroeger met FLoyd heb ik een pakwerker in de auto gestoken (floyd had om de één of andere reden schrik van auto's :19: ). na een paar keer gebeten te hebben, kon de koffer niet vlug genoeg open zijn :mrgreen:

Fez til ik er meestal ook in, al springt ie soms eens zelf na een 'hop'
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Tja, die van ons willen altijd zo graag mee, die springen vanzelf. Maar misschien kun je het gewoon met een voertje, balletje of zoiets proberen, wat je dan duidelijk laat zien en vervolgens in de auto legt?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

voertje, balletje, eten in de auto geven etc. Ligt eraan waar ze een 'moord' voor doet :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Selena
Zeer actief
Mijn ras(sen): x HH
Aantal honden: 9

Ongelezen bericht door Selena »

als pup er in tillen en voertje geven,met comm "erin", auto wordt dan vanaf begin leuk. Als ze zelf groot genoeg zijn, springen ze erin op commando :wink:
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!

http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
CheyAnya
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door CheyAnya »

ik hoef hier maar te zeggen HOOG en ze springen er in.
ze weten dat als we met de auto weg gaan naar wat leuks gaan.. dus die willen niet eens achterblijven hahaha :D
Afbeelding
grtz Anya
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Voertje er in gooien terwijl de hond kijkt kan goed werken. :ok:
Als hij er in springt zeg ik dan "auto".

Dit gaat heel goed, tenzij de hond een enorme angst of afkeer heeft van auto's.
Een van mijn honden had dat. Die begon al te kotsen als ik de achterklep open deed. Dan werkt een voertje niet. :wink:
Die heb ik er in getild, 5 minuutjes rijden naar een speelveld en lekker spelen. Daarna weer naar huis.
Op een gegeven moment beloofde de auto dus leuke dingen.
Daarna sprong hij vanzelf :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Seven6
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Seven6 »

wij hebben een honden kar maar ze springer er alleemaal zo in omdat ze weten dat ze gaan trainen
zodra ze comanda hoog horen zitten ze al
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

ranetje schreef: Een van mijn honden had dat. Die begon al te kotsen als ik de achterklep open deed. Dan werkt een voertje niet. :wink:
Die heb ik er in getild, 5 minuutjes rijden naar een speelveld en lekker spelen. Daarna weer naar huis.
Op een gegeven moment beloofde de auto dus leuke dingen.
Daarna sprong hij vanzelf :ok:
Same here- ik heb eens een Sheltie gehad die van ellende begon te kweilen als hij de auto maar zag of hoorde. In de auto meteen kotsen. Hij zou bij mij gaan wonen en iedere dag in de auto moeten. Dat was voor de vorige eigenaars bijna een reden om hem niet aan mij te willen verkopen want de hond kon niet tegen autorijden.
De eerste keer bij mij de in auto heb ik hem eerst een flink afgeleid (een voor hem onbekende hond erbij). Vervolgens het eerste weekend iets van 15 keer naar het park gereden (400 meter verderop :wink: ) en steeds lekker 1 rondje gewandeld (de andere hond snapte er niets van, haha). Meteen na dat weekend was het kweilen en kotsen over, en na nog een week sprong hij vrijwillig in de auto.
Dat was overigens een al volwassen hond van ca. 2,5 jaar oud.

Ga een zielige hond in de auto alsjeblieft niet lopen troosten! De redenen dat hij zielig is zijn 100% supra-orbitaal dus daar hoeft/mag juist geen aandacht aan gegeven worden (versterk je het alleen maar).

Kees
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”