Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overstappen naar FF
Moderator: moderatorteam
-
Reini
- Zeer actief
Overstappen naar FF
Als een hond van 'supermarkt'brokken overstapt naar Farmfood dan wordt er geadviseerd om eerst 5 dagen KVV (op basis van vuile pens) te geven, welke KVV kan je daar het beste voor gebruiken? Ik zag dat Rodi iets heeft met pens maar wordt dat dan bedoeld?
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
-
Reini
- Zeer actief
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
-
Reini
- Zeer actief
Ik las op de site van Farmfood dat je 5 dagen KVV op basis van vuile pens moet geven maar dat mag dan dus alleen maar pens zijn en hoeft geen complete variant te zijn, dat was mijn vraag eigenlijkRoelfien schreef:Ja, dat wordt zelfs aangeraden, 5 dagen pens en dan de andere brok geven.
Dan wordt het gewoon pens van Smuldier denk ik

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou inderdaad de pensvariant van Smuldier nemen.
Het gaat erom dat de darmen stabiel gemaakt worden. Pens is, doordat het goed verteerbaar is, zeer geschikt voor. Door alleen pens te geven schonen de darmen op een rustige manier op en als je dan de andere voeding gaat geven hoef je niet bang te zijn dat je hond doodziek wordt. (als het goed is
)
Bij een complete variant met pens zou het wellicht ook kunnen, maar dan zitten er toch weer andere zaken bij die de darmen alsnog kunnen prikkelen en dan is het hele idee van het voorkomen van darmproblemen middels de pens niet gelukt.
Het gaat erom dat de darmen stabiel gemaakt worden. Pens is, doordat het goed verteerbaar is, zeer geschikt voor. Door alleen pens te geven schonen de darmen op een rustige manier op en als je dan de andere voeding gaat geven hoef je niet bang te zijn dat je hond doodziek wordt. (als het goed is
Bij een complete variant met pens zou het wellicht ook kunnen, maar dan zitten er toch weer andere zaken bij die de darmen alsnog kunnen prikkelen en dan is het hele idee van het voorkomen van darmproblemen middels de pens niet gelukt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
-
Mauyak
-
Reini
- Zeer actief
De honden zijn al gewent aan pens van Smuldier want dat krijgen ze regelmatig tussendoor, dus daar verwacht ik geen problemen mee. Het is even de vraag of ze de Farmfoodbrokken gaan eten want dat is toch wel heel iets anders dan wat ze tot nu toe krijgen
De bedoeling is dat ze straks als hoofdmoot Farmfood krijgen met af en toe KVV tussendoor
De bedoeling is dat ze straks als hoofdmoot Farmfood krijgen met af en toe KVV tussendoor

-
Yunyah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
-
Ari@ne
-
Reini
- Zeer actief
-
Ari@ne
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
-
Reini
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ja maar dan nogReini schreef:Er staat een tabel op de zak, die houdt ze in het begin aan en dan kan ze op het oog gaan voerencloris schreef:Laat ze niet net zoveel FF geven als de andere brok... vaak hebben ze minder FF nodig

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Reini
- Zeer actief
Ze kan dus gerust minder aanhouden in het begin? Ik zal het doorgevencloris schreef:Ja maar dan nogReini schreef:Er staat een tabel op de zak, die houdt ze in het begin aan en dan kan ze op het oog gaan voerencloris schreef:Laat ze niet net zoveel FF geven als de andere brok... vaak hebben ze minder FF nodig

-
Gos
- Zeer actief
Toen wij Noeska kregen, was zij gewend dat de brokken de hele dag bleven staan, met als gevolg dat ze altijd vreselijk met haar brokken aan het rotzooien was (uit de bak gooien) en je niet wist wanneer ze precies gegeten had. We zijn abrupt overgegaan op 2x per dag brokken, en was het na 10 minuten niet op, dan haalden we de bak weg. Binnen twee dagen was ze veranderd van een miezemauw in een goede eter, en van een dagje wat minder eten gaan ze heus niet dood hoor.Reini schreef:Ik heb trouwens nog een vraag:
De honden zijn tot nu toe gewent altijd eten tot hun beschikking te hebben. De farmfood zal straks tweemaaldaags worden gevoerd, is het verstandig om dat eerst bijvoorbeeld viermaaldaags te doen en dan afbouwen?
Hier krijgen ze zowel brokken als kvv. Ze hebben beiden een gezonde eetlust en eten zowel de brokken als de kvv prima op (ok, de kvv kun je amper neerzetten of het is op, maar toch).
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Neem maar gerust een gewichtscategorie lagerReini schreef:Ze kan dus gerust minder aanhouden in het begin? Ik zal het doorgevencloris schreef:Ja maar dan nogReini schreef:Er staat een tabel op de zak, die houdt ze in het begin aan en dan kan ze op het oog gaan voerencloris schreef:Laat ze niet net zoveel FF geven als de andere brok... vaak hebben ze minder FF nodig
Ik heb nog nooit een hond volgens de tabel gevoerd. En gezien hun (gode) maat was dat maar goed ook
-
Reini
- Zeer actief