Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verharen, kan dat aan voeding liggen?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Verharen, kan dat aan voeding liggen?

Ongelezen bericht door Takkie »

De blonde labrador van mijn nicht verhaart zo ontzettend veel. En het hele jaar door. Mijn nicht moet 3 keer per dag stofzuigen. Het is echt niet normaal bij haar.

Kan dit aan voeding liggen? Kan het zijn dat ze ergens allergisch voor is?
Afbeelding
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Toen mijn honden brokken aten, verhaarde ze ook heel erg. En het duurde lang voordat ze door hun verharing heen waren. Nu eten ze rauw, en verharen niet meer zo erg als eerst. En door de verharing zijn ze nu zo heen.
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

Hier kregen ze ook altijd brokken, maar sinds 2 maanden staan ze nu op versvlees en is het al een stuk minder.
GuardianAngel
Zeer actief
Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
Contacteer:

Ongelezen bericht door GuardianAngel »

Mijn honden eten gewoon brokken en verharen er niet meer of minder van
Afbeelding

A Bull Terriër is for life, not just for X-mas
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Of ze nu wel of niet minder verharen door vers vlees, verharen moeten ze toch.
Ze moeten toch hun dode haren en hun wintervacht kwijt.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Mijn ervaring is dat overmatig verharen wel degelijk aan de voeding kan liggen. Het hoeft niet, maar kan dus wel. Op sommige soorten brok verhaart Gizmo hier nl veel meer als anders...maar er zijn natuurlijk nog veel meer factoren die invloed hebben op de verharing zoals luchtvochtigheid, temperatuur, en bijv. de hoeveelheid licht in huis....
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Mijn eerste golden verhaarde heel erg. Als ze uit vacht ging, zat ze zo slecht in haar vacht dat ze bij de verwarming ging liggen. Ze kreeg toen Royal Canin (ze was van 1984). Ik ben toen over gestapt op Cavom, dat een veel hoger vetpercentage heeft. Ze is nooit meer zo kaal geweest. Mijn 2 huidige goldens barfen en zitten allebei goed in vacht.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Mijn hond is opgegroeid op rauw en ze ziet er nu niet uit qua vacht :N:
Vorig jaar rond deze tijd net zo, alleen haar bovenvacht (of hoe je dat ook noemt) heeft ze nog en dat is ook plukkerig.

Als het met brokken nóg erger zou zijn geweest had ik nu een naakthond rondlopen :smile:
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Tamara en Bowie schreef:Mijn hond is opgegroeid op rauw en ze ziet er nu niet uit qua vacht :N:
Vorig jaar rond deze tijd net zo, alleen haar bovenvacht (of hoe je dat ook noemt) heeft ze nog en dat is ook plukkerig.

Als het met brokken nóg erger zou zijn geweest had ik nu een naakthond rondlopen :smile:
Hier ook hoor. Billy wordt al vijf jaar vers gevoerd (eerst kvv nu zelf samengesteld) en is op het moment ook heel erg aan het verharen. Hij ziet er echt ontzettend rommelig uit, met die dorre/doffe plukken en idd nauwelijks ondervacht.
Zijn huid is ook wat onrustig maar dat komt door zijn gevoeligheid voor huisstofmijt (meer 'blote' huid dus meer huidcontact).
Het gekke is dat Silka met haar dikke poolhondenvacht niet of nauwelijks verhaart, maar misschien komt dat nog...
(Fijn, nóg meer stofzuigen :roll: ).
Afbeelding
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Volgens mij is toch dat extreem verharen het hele jaar door, een teken is dat er iets niet in orde is met de hond, volgens mijn da kun je daar het eerste aan zien of de weerstand van de hond goed is!!

Tenminste dat zegt hij, moet zeggen Mack krijgt al zijn hele leven Kvv van Carnibest , de Lam en Rijst afgewisseld met de kip en de natuur.
En hij verhaard echt bijna niet, behalve als het wat warmer is of als ie gezwommen heeft.
Voor de rest glimd zijn vacht als een spiegel en je ruikt het absoluut niet.
Dit was met mijn vorige hond wel anders,, het hele jaar door extreem verharen echt hele dotten,, dof en je rook zijn vacht als je hem had geaaid,, Quest heeft altijd op de brokken gezeten omdat ie na verloop van tijd niets meer kon verdragen.
Dus het zo toch misschien kunnen dat het aan de voeding ligt!
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

toen Baco nog niet de goede brokken had, was hij bijna kaal, nu heeft hij wel vacht, gewoon door andere brokken, die dus wel goed zijn voor hem :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Soms ligt het aan de voeding en soms niet :wink: Bij Buffy is het bijvoorbeeld al zo dat ze toen ze van Rodi op Carnibest overging, ze een veel zachtere vacht kreeg. Op de fokker brokken die ze vroeger kreeg had ze een doffe vacht.

Ik zou dus sowieso eens op andere voeding overstappen om te kijken of dat helpt.

Anne
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Dazzle is een en al uitvallende haarbal als ie voer krijgt met teveel granen.
hercujess

Re: Verharen, kan dat aan voeding liggen?

Ongelezen bericht door hercujess »

Takkie schreef:De blonde labrador van mijn nicht verhaart zo ontzettend veel. En het hele jaar door. Mijn nicht moet 3 keer per dag stofzuigen. Het is echt niet normaal bij haar.

Kan dit aan voeding liggen? Kan het zijn dat ze ergens allergisch voor is?
Ja, dat kan, maar sommige honden knappen al enorm op na een ontwolbeurt bij de trimsalon of toevoeging van schapenvet aan het eten.

Moet er wel bij zeggen dat kortharige rassen over het algemeen het hele jaar door verharen, maar in sommige gevallen is het echt om dol van te worden!
Yvonne & Gizmo
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Yvonne & Gizmo »

Schapenvet wil ook nog wel eens helpen. Ze krijgen het hier ook en het werkt goed.
Groetjes André, Yvonne en een poot van Gizmo en Leo!
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

hier nog zo'n haarbal haha
verhaard verschrikkelijk!
het is ooit erger geweest toen ik nog het goedkoopste van het goedkoopste voer gaf, wist niet beter
daarna overgestapt op farmfood, werd wel iets minder, maar nu verhaart hij weer om niet goed van te worden
maar het is vooral de onderwol die er met plukken uit valt, dus nu na tip van noor een herderharkje besteld om de ondervacht er flink uit te halen, hopelijk werkt dat
verder zit hij niet slecht in z'n vacht hoor, glanst mooi, geen kale plekken, alleen z'n haar laat snel los en groeit snel aan haha
crazyjanita
Actief

Ongelezen bericht door crazyjanita »

omdat max van ons ook vreselijk verhaart heb ik het eens gevraagd bij de dierenarts toen hij moest voor de jaarlijkse controle ..
ze zei dat heel veel honden en katten er momenteel last van hebben omdat we geen harde winter hebben gehad ze heeft max helemaal nagekeken en het lag bij hem niet aan het voer ook het vele krabben komt er weg omdat ze zo verharen .. je kan het altijd eens na vragen bij de dierenarts
Afbeelding
Mabeline
Actief

Ongelezen bericht door Mabeline »

Mijn honden zijn wel degelijk minder gaan verharen sinds ze op kvv en barf staan

betere vacht, minder jeuk en zo zijn er hier wel meer voordelen van op te noemen. ook de katten die barfen zijn het een stuk beter gaan doen
Waar een wil is, is een weg, ook al is hij soms moeilijk
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”