Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wie van jullie "barft" ?
Moderator: moderatorteam
-
bri
- Zeer actief
wie van jullie "barft" ?
ik hoor en lees de laatste tijd steeds meer over vers vlees.
nu geef ik mijn hond dus een combinatie van farmfood en kvv. over stappen op alleen vers vlees is geen optie ivm ruimte gebrek, (nog) te weinig kennis en het feit dat ik hier in de buurt nog nooit iemand over vers vlees heb horen spreken. maar ik blijf informatie zoeken en lezen, wie weet dat ik in de toekomst ook ga barfen
ik heb hier in de buurt wel eens geinformeerd bij slagerijen naar overgebleven slachtvlees, maar dan wordt ik me toch raar aangekeken!! het lijkt wel alsof niemand hier in de buurt vers vlees geeft.
de dierenspeciaalzaak waar ik mijn voer koop is er heilig van overtuigd dat brokken het beste zijn en dat vlees altijd moet worden voorgekookt ivm ziektes, en al helemaal geen botten geven, want dat is pas slecht...
pff, ik kan het niet helemaal geloven, want wat ik lees komt me zo logisch over en er zijn zoveel mensen die vers geven.
ik weet dat er op een half uurtje rijden een goede slachterij zit die bij veel "barfende" mensen goed bekend staat,
maar waarom is dat dan toch nog zo onbekend..
mijn vraag dus ook:
wie van jullie geeft de honden vers vlees: barfen dus, en krijg je daar dan ook van die scheve gezichten van?
nu geef ik mijn hond dus een combinatie van farmfood en kvv. over stappen op alleen vers vlees is geen optie ivm ruimte gebrek, (nog) te weinig kennis en het feit dat ik hier in de buurt nog nooit iemand over vers vlees heb horen spreken. maar ik blijf informatie zoeken en lezen, wie weet dat ik in de toekomst ook ga barfen
ik heb hier in de buurt wel eens geinformeerd bij slagerijen naar overgebleven slachtvlees, maar dan wordt ik me toch raar aangekeken!! het lijkt wel alsof niemand hier in de buurt vers vlees geeft.
de dierenspeciaalzaak waar ik mijn voer koop is er heilig van overtuigd dat brokken het beste zijn en dat vlees altijd moet worden voorgekookt ivm ziektes, en al helemaal geen botten geven, want dat is pas slecht...
pff, ik kan het niet helemaal geloven, want wat ik lees komt me zo logisch over en er zijn zoveel mensen die vers geven.
ik weet dat er op een half uurtje rijden een goede slachterij zit die bij veel "barfende" mensen goed bekend staat,
maar waarom is dat dan toch nog zo onbekend..
mijn vraag dus ook:
wie van jullie geeft de honden vers vlees: barfen dus, en krijg je daar dan ook van die scheve gezichten van?
De weg is lang als je blijft struikelen
http://www.mijnalbum.nl/Album=WR3VNSHU
pootjes van Femke en Toby
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Soms vinden mensen het wel raar.
Maar als het uitleg vinden ze het meestal wel ok en anders hebben ze gewoon pech
Moet zeggen dat mijn collega's laatst wel raar keken.
Had het met Linda over de telefoon namelijk over konijnen, het gewicht en of ik de koppen er voor haar af zou halen.
Ze wisten niet wat ze hoorde
Maar als het uitleg vinden ze het meestal wel ok en anders hebben ze gewoon pech
Moet zeggen dat mijn collega's laatst wel raar keken.
Had het met Linda over de telefoon namelijk over konijnen, het gewicht en of ik de koppen er voor haar af zou halen.
Ze wisten niet wat ze hoorde

-
bri
- Zeer actief
hahaha, ja veel mensen zijn al vies van een dode muis die door katten is gevangen, zit jij daar doodleuk te praten over het snijden van konijnen koppen..
toch is het wel gek dat het nog niet veel gebeurt, terwijl een hele wereld actief is als je barf intoetst op google bv.
hoe zou dat komen?is het nog niet zo lang bekend of zijn de meningen nog steeds verdeeld?
toch is het wel gek dat het nog niet veel gebeurt, terwijl een hele wereld actief is als je barf intoetst op google bv.
hoe zou dat komen?is het nog niet zo lang bekend of zijn de meningen nog steeds verdeeld?
-
Leane
Schijt aan wat andere mensen vinden.
Barf vindt ik teveel gedoe ben ik wel achter gekomen. beetje van dit beetje van dat. Ik vindt het veel makkelijker om hele prooidieren te geven weet ik ook zeker dat ze compleet eten. En in de weekende heb ik weinig tijd zijn we altijd veel weg met de honden. Trainen,showen enz dus dan krijgen ze gewoon KVV.
Op mijn menu voor de honden staat meestal
Een hele kip, Zalmkop met rugdeel, Hele eend, heel konijn, Pens, Schapenkop, Parelhoen
Van dat soort dingen allemaal. Het is soms ook maar net wat ik kan krijgen. bovenstaande kan ik allemaal makkelijk aankomen
Barf vindt ik teveel gedoe ben ik wel achter gekomen. beetje van dit beetje van dat. Ik vindt het veel makkelijker om hele prooidieren te geven weet ik ook zeker dat ze compleet eten. En in de weekende heb ik weinig tijd zijn we altijd veel weg met de honden. Trainen,showen enz dus dan krijgen ze gewoon KVV.
Een hele kip, Zalmkop met rugdeel, Hele eend, heel konijn, Pens, Schapenkop, Parelhoen
Van dat soort dingen allemaal. Het is soms ook maar net wat ik kan krijgen. bovenstaande kan ik allemaal makkelijk aankomen
- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
- Aantal honden: 2
Ik werd in het begin ook wel eens raar aangekeken als ik het erover had. Maar gewoon stug doorvragen en info vergaren, en zo kwam ik aan mijn adresjes.
Poosje geleden haalde ik een doos kvv bij een dierenspeciaalzaak. De verkoper drukte mij op het hart om dat toch vooral niet te vaak te geven.
Ik heb braaf "nee hoor, ik zal het niet doen"gemompeld en ben naar buiten gegaan. Ik wilde hem eerst nog vertellen dat het uit nood was, omdat de geitenribben en vuile pens op waren, maar dat heb ik maar niet gedaan, want ik had geen zin in een belerend vingertje vanachter de toonbank vandaan. Die man wist duidelijk niet waar hij het over had, en dan ga ik de discussie niet aan.
Poosje geleden haalde ik een doos kvv bij een dierenspeciaalzaak. De verkoper drukte mij op het hart om dat toch vooral niet te vaak te geven.
Ik heb braaf "nee hoor, ik zal het niet doen"gemompeld en ben naar buiten gegaan. Ik wilde hem eerst nog vertellen dat het uit nood was, omdat de geitenribben en vuile pens op waren, maar dat heb ik maar niet gedaan, want ik had geen zin in een belerend vingertje vanachter de toonbank vandaan. Die man wist duidelijk niet waar hij het over had, en dan ga ik de discussie niet aan.
-
bri
- Zeer actief
Leane schreef:Schijt aan wat andere mensen vinden.
en wat doe je dan met bv rundervlees?gooi je dan een complete koe voor hun neus?
-
bri
- Zeer actief
astrid schreef:Ik werd in het begin ook wel eens raar aangekeken als ik het erover had. Maar gewoon stug doorvragen en info vergaren, en zo kwam ik aan mijn adresjes.
maar toch is dat gek, die man moet toch wel kenner zijn, evenals verschillende dierenartsen.
kijk en ik ben nog niet zo sterk van mening dat ik kan zeggen: ja maar vers vlees is het beste.
daarvoor weet ik er nog te weining van
-
alani
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
-
ien
- Erelid
- Contacteer:
Re: wie van jullie "barft" ?
mijn honden BARFen al zo'n 8 en 7 jaar.bri schreef:i
mijn vraag dus ook:
Ik kreeg in het begin niet alleen scheve gezichten maar werd op bijna alle hondenforums voor
Mijn honden zouden niet oud worden,dus je begrijpt wel dat onze nog kleine groep barfers voor
In mijn dorp BARFen al heel wat honden maar ook kvv gaat heel goed in onze dierenwinkel,is niet aan te slepen hoor ik regelmatig.
Ik geef geen hele prooidieren, 1 hond vreet dat niet, die wil alleen maar onderdelen, de restanten dus.
Ik geef ze dat dus alle2 op deze manier.
Ingewikkeld is het niet en zelf vind ik dit de meest natuurlijke manier..de restanten,overblijfsels van onze voeding [slachtdieren]
groetjes
Laatst gewijzigd door ien op 24 jun 2007 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik BARF voor driekwart ongeveer. Zelfs op de hondentraining wordt bezorgd gevraagd of ze wel alle voedingsstoffen binnenkrijgen, aan de andere kant krijg ik complimenten over hun uiterlijk en gebit
Naar praatjes van dierenwinkelpersoneel (NEEE geen rauwe botten hoor, daar stikken ze in en ze worden doodziek van de bacteriën, u moet die gerookte hebben!) luister ik maar niet meer en ga ook de discussie niet aan.

-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Dat zou wel moeten, maar een dierenspeciaalzaak weet niks van voeding. Alleen hoe ze zo veel mogelijk winst moeten maken. (is mijn ervaring, er zullen heus wel goede zijn.) Hetzelfde verhaal met dierenartsen. De voedingsleer die ze in hun opleiding krijgen is heel summier.bri schreef:astrid schreef:Ik werd in het begin ook wel eens raar aangekeken als ik het erover had. Maar gewoon stug doorvragen en info vergaren, en zo kwam ik aan mijn adresjes.
maar toch is dat gek, die man moet toch wel kenner zijn, evenals verschillende dierenartsen.
kijk en ik ben nog niet zo sterk van mening dat ik kan zeggen: ja maar vers vlees is het beste.
daarvoor weet ik er nog te weining van
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
Ik ben in ongeveer een jaar tijd overgestapt van brok via kvv naar barf/nrv. Daan doet het er goed op. Ik krijg vaak rare blikken als ik vertel wat Daan eet. Als ik het uitleg vinden veel mensen het veel gedoe en brokken zijn toch goed. Ik krijg de laatste tijd alleen maar complimenten over zijn mooie gebit en zijn goede conditie. Ik ben wel nog op zoek naar goedkope adressen, ik haal nu nog veel vlees bij de makro of supermarkt. Aangezien Daan ongeveer 200 gram per dag krijgt is dat te betalen.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Hutsje
- Zeer actief
-
kiki78
- Zeer actief
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Kijk eens hier:kiki78 schreef:Ik ben in ongeveer een jaar tijd overgestapt van brok via kvv naar barf/nrv. Daan doet het er goed op. Ik krijg vaak rare blikken als ik vertel wat Daan eet. Als ik het uitleg vinden veel mensen het veel gedoe en brokken zijn toch goed. Ik krijg de laatste tijd alleen maar complimenten over zijn mooie gebit en zijn goede conditie. Ik ben wel nog op zoek naar goedkope adressen, ik haal nu nog veel vlees bij de makro of supermarkt. Aangezien Daan ongeveer 200 gram per dag krijgt is dat te betalen.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 595.0.html
Ik woon in Beunigen gld. dus het zou ook nog te doen zijn om samen te bestellen.
Op www.barfplaats.nl kun je trouwens wel meerdere adressen vinden!
-
bri
- Zeer actief
wat koop je dan in de supermarkt?is bv schouderkarbonade ook okeej?dus het vlees wat wij zelf eten? (behalve varken)kiki78 schreef: ik haal nu nog veel vlees bij de makro of supermarkt. Aangezien Daan ongeveer 200 gram per dag krijgt is dat te betalen.
- Hutsje
- Zeer actief
-
kiki78
- Zeer actief
-
bri
- Zeer actief
dit is dus precies waarom ik er nog niet aan begin, heb er nog te weinig verstand van
gaat ooit goed komen
- alm@
- moderator
-
bri
- Zeer actief
dat klopt, ik wil me er ook graag in verdiepen, alleen manlief wil (nog)geen grote vriezer aanschaffen in ons kleine huisje. komt wel, eerst maar blijven orienteren
-
Ireen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
ook ik barf sinds ongeveer 2 jaar (ben tussentijds even nog overgestapt op brok). Mijn hond had heel vaak (lees: 5 a 6 keer per jaar) last van hotspots en een heel slecht gebit...sinds ie op vers staat hooguit eens per jaar een hotspot, die dan ook met 2 dagen weer dicht zit...discussies genoeg: mijn buurvrouw zag eergisteren de hotspot: "ja, dat krijg je met vers vlees geven he" Toen ik zei dat ie het op brok 5 a 6 keer per jaar had was ze stil...
Flo was heel erg allergisch, had er speciale brokken voor...ik heb hem hier in een keer overgezet op vers....'t dier wil zijn brokken nieteens meer en heeft totaal geen last van allergische reacties.
Mijn dierenarts vindt het overigens prima om te barfen, maar die wilde al complete boekwerken voor me opzoeken, zodat ik het "goed"zou doen...dit is waarom ik de 1e keer gestopt ben..teveel gedoe...de 2e keer ben ik even wezen kijken op een forum, en blijkt het hartstikke simpel te zijn. 2 avondjes inlezen en ik snapte het (en af en toe even spieken voor een menuutje).
Gekookte botten is overigens achterhaald.....die gaan juist splinteren...
Flo was heel erg allergisch, had er speciale brokken voor...ik heb hem hier in een keer overgezet op vers....'t dier wil zijn brokken nieteens meer en heeft totaal geen last van allergische reacties.
Mijn dierenarts vindt het overigens prima om te barfen, maar die wilde al complete boekwerken voor me opzoeken, zodat ik het "goed"zou doen...dit is waarom ik de 1e keer gestopt ben..teveel gedoe...de 2e keer ben ik even wezen kijken op een forum, en blijkt het hartstikke simpel te zijn. 2 avondjes inlezen en ik snapte het (en af en toe even spieken voor een menuutje).
Gekookte botten is overigens achterhaald.....die gaan juist splinteren...
-
bri
- Zeer actief
ja, ik heb toevallig van de week een mergbotje gehaald waar femke lekker de hele middag op heeft lopen kwijlen. zo lief
- alm@
- moderator
-
bri
- Zeer actief
ja dat klopt, dat doe ik nu ook met de kvv, gewoon int vriesvakje naast de kipfilets en de ijsjes voor zoonlief, alleen heb ik dus geen idee waar ik hier in de buurt terecht kan voor adresjes. heb gekeken op barf forums, daar staan veel adressen en goede slachterijen, maar die leveren vanaf 150 euro enzo en de slachterijen zitten wel een eindje te ver om elke week ff heen te rijden. dus een grote vrieskast lijkt me dan wel makkelijk.