Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vlooienband

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Ireen
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
Aantal honden: 3

vlooienband

Ongelezen bericht door Ireen »

ik heb begin deze week een vlooienband gekocht bij de action voor Flo. Blijkbaar had ik een voorzienige blik, want hij had toen nog geen vlooien, maar nu wel :roll: .

Op de verpakking staat dat de band na 2/3 dagen gaat werken. Dat zou dus allang het geval moeten zijn, maar ik zie nog steeds vlooien kruipen over Flo..

heeft iemand enig idee wanneer zo'n band wel gaat werken, en of ie uberhaupt gaat werken? En wat ik verder nog kan doen om van die krengen af te komen.

Ik las al wat over ecostyle, maar ook over tea tree en knoflook? Hoe werkt dat?
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:Een vlooienband heeft, zéker op een grotere hond, eigenlijk geen effect.
Veel beter is het om een flacon Defendog of Frontline te kopen en de hond daarmee in te sprayen.
Vergeet niet om ook de omgeving te behandelen want 3 vlooien op de hond betekent vaak al een huis vol vlooieneitjes... :jank:
Flo is een klein hondje :mrgreen: :mrgreen:

Ik zou ook voor iets anders kiezen dan een vlooienband zeker met een kleintje in huis :wink:
Ook weet ik niet hoe het nu gaat met zijn allergie en of dat beperkingen geeft tav vlooienmiddelen.
Gaat verder alles wel goed met Flo?
Ireen
Zeer actief

Hoi,

Flo hoort een klein hondje te zijn, ja...maar hij zit in het verkeerde lijf(je) :mrgreen:

ik heb zonet even alles ingesprayd met Frontline (katten, Richard en Flo) en hoop dat het werkt. Maar daar ben ik gezien Flo zijn allergie nogal huiverig voor eigenlijk om dat te vaak te gebruiken (hij is zelfs allergisch voor hechtdraad).

De omgeving insprayen kan ik denk ik het beste doen voor ik op vakantie ga? Ik ga over 3 weken weg, tot die tijd heb ik hier een jong katje en 2 honden altijd binnen lopen (en soms nog wat meer katten), plus een kind. Ik weet niet of het handig is dan te gaan sprayen? Heb nog wel Exil staan.

Op de verpakking stond niet dat de band gevaarlijk was voor kinderen (hij was ook maar 2 euro trouwens), maar dat is dus blijkbaar wel zo? Ik vind er wel een walgelijk chemische geur vanaf komen.

Het gaat verder hartstikke goed met Flo. Hij is al zindelijk :cheer: :cheer: :cheer: , ik heb er sinds zaterdag een jonge kat bij en die 2 zitten de hele tijd met elkaar te spelen, en hij staat compleet op vers...sterker nog...als ik hem zijn brokjes voorzet laat ie ze staan :roll:

Bedankt voor jullie tips alvast (ik ben helaas niet zo vlooienkundig).
Weet iemand toevallig nog iets over tea tree, knoflook etc. Hoe ik dat moet toepassen? Want dat zou misschien met het oog op zijn allergie een betere optie zijn voor de langere termijn.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Shibby reageert heel erg goed op prac-tic, de dierenarts had dit net binnen gekregen. :ok:
Frontline pipetjes zijn een ramp en spray is een nachtmerrie waar de gevolgen na een week nog te merken waren bij Shibby :jank: :jank:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Ireen
Zeer actief

haha, nee hoor.Kat is ook gedaan. Ik vrees dat ie de vlooien daarvan heeft, maar wel bedankt voor het meedenken :ok:
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Er zijn op dit moment 2 nieuwe merken op de martk die beide erg goed werken. Frontline gaat ook minder werken omdat je resistentie krijgt
Een vlooienband zou zeker niet mijn keuzen zijn. En al helemaal niet van de action, vaak zijn ze dat toch van mindere kwaliteit.

Succes ermee, ik hoop dat je er nu van af bent.
Afbeelding
Ireen
Zeer actief

yep, gelukkig wel na spuiten met Frontline...die in huis weet ik dus niet...ik durf nog niet te sprayen, dat doe ik wel vlak voor ik op vakantie ga...is het huis leeg en geen gevaar dat katten, honden en kinderen er bij gaan zitten..

vlooienband is gelijk afgegaan na de tip van Tineke om op te passen met kinderen (het stond overigens wel op de verpakking, alleen had ik er net weer eentje waar het af was gescheurd :roll: )
Eef
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eef »

Ireen schreef:Hoi,

Weet iemand toevallig nog iets over tea tree, knoflook etc. Hoe ik dat moet toepassen? Want dat zou misschien met het oog op zijn allergie een betere optie zijn voor de langere termijn.
Je kunt hiervoor tea tree olie gebruiken, een paar druppels op je handen doen en dat verdelen over de vacht. Zo'n 1x a 2x per week.

Je kunt ook knoflook geven, vers of anders evt tabletten. Maar niet te veel, daar kan de hond bloedarmoede van krijgen. Ik zou maximaal twee teentjes per week aanhouden.

Ikzelf pureer altijd verse knoflook door de groentemix.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”