Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dunne ontlasting met slijm
Moderator: moderatorteam
-
leonie1986
- nieuw lid
Dunne ontlasting met slijm
Hoi,
Onze hond heeft al enkele dagen dunne ontlasting met veel slijm erbij.
Ze had gezwommen, dus ik dacht dat het daar van kwam, maar nu duurt het toch al wel een paar dagen terwijl ik haar niet meer heb laten zwemmen. Ze eet en drinkt matig. Verder is ze met tijden erg actief en dan kan ze weer een paar uur slapen.
Ze moet nu wel elke 3uur uit anders kan ze het niet ophouden (ontlasting). Ze poept wel bijna elke 3 uur (vaak kleine beetjes), en vaak blijft ze nog persen terwijl er niets meer komt. Er komen dan hooguit wat vloeibare druppels uit. De kleur van de ontlasting is niet anders als normaal.
Ook heeft ze 2x gebraakt, dit was geel van kleur. Maagzuur denk ik?
Ze zou eigenlijk donderdag geopereerd worden (sterilisatie), maar dat heb ik al afgebeld.
Ze krijgt hier Frolic te eten en af en toe blikvoer.
Wat moet ik hiermee doen en hebben jullie enig idee wat dit is?
Groetjes Leonie
Onze hond heeft al enkele dagen dunne ontlasting met veel slijm erbij.
Ze had gezwommen, dus ik dacht dat het daar van kwam, maar nu duurt het toch al wel een paar dagen terwijl ik haar niet meer heb laten zwemmen. Ze eet en drinkt matig. Verder is ze met tijden erg actief en dan kan ze weer een paar uur slapen.
Ze moet nu wel elke 3uur uit anders kan ze het niet ophouden (ontlasting). Ze poept wel bijna elke 3 uur (vaak kleine beetjes), en vaak blijft ze nog persen terwijl er niets meer komt. Er komen dan hooguit wat vloeibare druppels uit. De kleur van de ontlasting is niet anders als normaal.
Ook heeft ze 2x gebraakt, dit was geel van kleur. Maagzuur denk ik?
Ze zou eigenlijk donderdag geopereerd worden (sterilisatie), maar dat heb ik al afgebeld.
Ze krijgt hier Frolic te eten en af en toe blikvoer.
Wat moet ik hiermee doen en hebben jullie enig idee wat dit is?
Groetjes Leonie
TARA
-
S@ndr@
- Zeer actief
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Zenda
- Zeer actief
-
leonie1986
- nieuw lid
Hier moet ik wel even bij vermelden dat Tara erg gevoelig is wat betreft voeding. We hebben al verschillende merken geprobeerd, maar van veel soorten voer ging Tara overgeven. Op Frolic reageerde ze beter en daarom hebben we dit doorgezet. Maar als we bij de DA zijn zal ik het nog wel eens bespreekbaar maken, bedankt voor de tip!alma2 schreef:Als de bij de da bent geweest is het misschien een idee om eens naar andere voeding te kijken. Er is hier op het forum genoeg over te vindenFrolic en blikvoer is niet je van het. Voor dezelfde prijs kan je kwalitatief veel betere voeding kopen.
Als het vanavond niet beter gaat met Tara, gaan we even naar het inloopspreekuur, dat is elke werkdag bij onze DA, erg handig.
TARA
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Frolic zit zoveel kleurstof in, kan me niet voorstellen dat dit goed voor een hond is... ze poepen er bijna neon-oranje van...
Ik zou sowieso naar de DA gaan, met de warme weer hebben ze heel veel vocht nodig.
Ik zou sowieso naar de DA gaan, met de warme weer hebben ze heel veel vocht nodig.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
leonie1986
- nieuw lid
Tara bleek een virale darminfectie te hebben. Met antibiotica en pilletjes tegen de diarree ging het na een paar dagen al beter. Toen ze echt ziek was, wilde ze helemaal niets eten, zelfs geen ham waar ze normaal helemaal gek op is..
Nu is ze gelukkig weer helemaal opgeknapt en weer lekker aan het spelen. Ze heeft nog wel de dieetbrokken die ze ook heeft gekregen, en we gaan nu ook op zoek naar een beter soort voer voor onze lieverd, zodat we kunnen gaan afbouwen met deze brokken.
Bedankt voor de tips
Nu is ze gelukkig weer helemaal opgeknapt en weer lekker aan het spelen. Ze heeft nog wel de dieetbrokken die ze ook heeft gekregen, en we gaan nu ook op zoek naar een beter soort voer voor onze lieverd, zodat we kunnen gaan afbouwen met deze brokken.
Bedankt voor de tips
TARA
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Goed dat je naar de dierenarts bent gegaan en fijn dat het weer beter gaat
Qua brok zou je kunnen kijken naar Cavom of Farmfood. Mijn hond moest heel vaak kotsen van brokken en heeft dit met de Cavom nooit meer gehad (farmfood lust ie niet).
Nu krijgt hij kvv (kivo, is ook redelijk dicht bij jou in de buurt) en doet het daar nog beter op.
Het onderdeel voeding op dit forum bevat heel veel informatie en ervaringen, succes!
Qua brok zou je kunnen kijken naar Cavom of Farmfood. Mijn hond moest heel vaak kotsen van brokken en heeft dit met de Cavom nooit meer gehad (farmfood lust ie niet).
Nu krijgt hij kvv (kivo, is ook redelijk dicht bij jou in de buurt) en doet het daar nog beter op.
Het onderdeel voeding op dit forum bevat heel veel informatie en ervaringen, succes!

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
-
GuardianAngel
- Zeer actief
- Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
GuardianAngel schreef:Er zijn tegenwoordig zoveel soorten brokken te koop voor een redelijke prijs, maar welke stukken beter zijn dan frolic.
Hoop dat je hond weer snel opknapt en... pas op met ham(varkensvlees) want daar kan je hond behoorlijk ziek van worden
Rauw varkensvlees, wordt afgeraden, dus een stukje ham tussendoor als beloning krijgt hij helemaal niets van