Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Castratie de oplossing?
Moderator: moderatorteam
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Castratie de oplossing?
Boomer heeft sinds zaterdag een plek in zn lies, die is steeds erger geworden. Sinds zondag droeg hij een shirt, dat hielp 1,5 dag, toen had hij door dat hij ook door het shirt heen eraan kon zitten, of gewoon het gat voor zn staart groter maken.
Sinds gisteren draagt hij een kap, omdat hij eraan bleef zitten. Vanmiddag ben ik naar de DA geweest, omdat er geenv erbetering was.
Volgens de DA komt de plek in zn lies, achterin bij zn ballen, doordat er pus uit zn piemel komt, die 10 cm. naar voren eindigt. Doordat hij dat weglikt, gaat het bij zn ballen irriteren.. Tot zover zou kunnen. Die pus heb ik alleen zondag een heel klein beetje gezien, verder niet.
Volgens hem is de oplossing alleen castratie. Dan gebeurt het niet meer. En dat wil ik niet.
Ik moet nu 3x per dag met hydrocortiderm insmeren en 2x per dag zn voorhuid reinigen.
Zijn er hier mensen die dat ook hadden met hun reu?
En klopt het dat sommige wel gecastreerd hebben en het nog/weer hadden en bij sommige is het wel over gegaan, zonder castratie?
Of is het echt de enige oplossing om hem te laten castreren, wat ik dus liever echt niet wil. En dan nog mee voor gedragsveranderingen die er kunnen komen, dan dat ik niet wil dat hij dikker wordt ofzo..
Ik zit me hier druk te maken, want wil dit liever niet!
Sinds gisteren draagt hij een kap, omdat hij eraan bleef zitten. Vanmiddag ben ik naar de DA geweest, omdat er geenv erbetering was.
Volgens de DA komt de plek in zn lies, achterin bij zn ballen, doordat er pus uit zn piemel komt, die 10 cm. naar voren eindigt. Doordat hij dat weglikt, gaat het bij zn ballen irriteren.. Tot zover zou kunnen. Die pus heb ik alleen zondag een heel klein beetje gezien, verder niet.
Volgens hem is de oplossing alleen castratie. Dan gebeurt het niet meer. En dat wil ik niet.
Ik moet nu 3x per dag met hydrocortiderm insmeren en 2x per dag zn voorhuid reinigen.
Zijn er hier mensen die dat ook hadden met hun reu?
En klopt het dat sommige wel gecastreerd hebben en het nog/weer hadden en bij sommige is het wel over gegaan, zonder castratie?
Of is het echt de enige oplossing om hem te laten castreren, wat ik dus liever echt niet wil. En dan nog mee voor gedragsveranderingen die er kunnen komen, dan dat ik niet wil dat hij dikker wordt ofzo..
Ik zit me hier druk te maken, want wil dit liever niet!
- Flessie&Diego
- Vaste gebruiker
Mijn hond heeft er in vele mindere mate last van gehad, dus bij hielp het al met alleen clean 4skin. En idd het klopt dat het niet altijd met castratie te verhelpen is. Misschien is het een optie om een second opinion te laten doen door een andere DA om te kijken wat die zegt?
Ik hoop voor je en je hondje natuurlijk dat het zonder castratie verholpen kan worden.
groetjes Flessie&Diego
Ik hoop voor je en je hondje natuurlijk dat het zonder castratie verholpen kan worden.
groetjes Flessie&Diego
Nothing can replace the love you get from your dog

- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
fabienne s
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
shadow heeft ook wel is last van een puspiemel,helemaal toen ie hier pas was maar dat zal misschien ook een stukje spanning zijn geweest en hij heeft het nu nog wel als ie veel gezwommen heeft.ik geef ook vitamine C en vindt dus bijna niks meer.mijn da(ondertussen ex-da)kwam ook met castratie maar aangezien shadow een dek reu is gaat dat niet en ik vindt het ook wat rigoreus en ben absoluut geen voorstander van zomaar casteren.ja ook de druppels van shadow zitten op plekken waar je het niet wilt zoals op de muur waar hij slaapt maar ach verfie erover en je ziet er niks meer van.

jemble 5 maanden
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij Boomer heb ik 2x 1 druppel gezien, in zn piemel. De 1e keer was zondag, de 2e keer vanmorgen, omdat hij toen de kap ophad en zichzelf daardoor niet schoon kon houden.
Verder heeft hij er nog nooit last van gehad.
De plek lijkt mij ook niet daardoor te komen, die zit op een andere plek!
Ik ga vanmiddag voor een second opinion naar een DA die me aanbevolen is door iemand die daar al jaren komt.
Verder heeft hij er nog nooit last van gehad.
De plek lijkt mij ook niet daardoor te komen, die zit op een andere plek!
Ik ga vanmiddag voor een second opinion naar een DA die me aanbevolen is door iemand die daar al jaren komt.
-
Melanie 74
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik zou bij zo´n plek eerder aan volle anaalklieren of een vlooienbeetje denken dan dat het iets met zijn piemel te maken heeft
maar ik ben geen da. Goed dat je voor een second opinion gaat, ik heb mijn reu noodgedwongen moeten laten castreren toen hij viereneenhalf was en ben daar helemaal niet blij mee.
Succes
Succes

- boemerang
- Zeer actief
ik zou zo niet laten castereren
is het geen allergie , ik zou toch eens een andere da om raad vragen
want stel het ligt daar niet aan ,de ballen kun je er niet weer aan laten zetten
en door likken kan huid iritatie van komen
ik denk dus eerder aan een allergie
volgens mij kunnen ze dat door bloed onder zoek doen
dus nee zou het zo nog niet laten doen
is het geen allergie , ik zou toch eens een andere da om raad vragen
want stel het ligt daar niet aan ,de ballen kun je er niet weer aan laten zetten
en door likken kan huid iritatie van komen
ik denk dus eerder aan een allergie
volgens mij kunnen ze dat door bloed onder zoek doen
dus nee zou het zo nog niet laten doen

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Re: Castratie de oplossing?
marsmallowtjuh schreef:
Volgens de DA komt de plek in zn lies, achterin bij zn ballen, doordat er pus uit zn piemel komt, die 10 cm. naar voren eindigt. Doordat hij dat weglikt, gaat het bij zn ballen irriteren..
Heb je dit wel goed begrepen?
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Castratie de oplossing?
Ja, echt, zo zei hij het, serieus...Rosita Compagner schreef:marsmallowtjuh schreef:
Volgens de DA komt de plek in zn lies, achterin bij zn ballen, doordat er pus uit zn piemel komt, die 10 cm. naar voren eindigt. Doordat hij dat weglikt, gaat het bij zn ballen irriteren..
Heb je dit wel goed begrepen?
Ik ben vanmiddag bij een andere DA geweest, al mn 3e in 2 jaar..
Deze, een vrouw, vertelde me dat het heeeeel misschien zou kunnen komen door de zeer lichte vorm van voorhuidsonsteking die hij heeft, maar ze denkt van niet. Waarschijnlijker is het dat hij een keer jeuk had, daarop is gaan krabben en bijten, per ongeluk wat teveel. Daardoor zijn er bacterien bijgekomen, is het gaan ontsteken en een beetje een smetplek geworden. De plek verplaatst zich een klein beetje naar achteren.
De zalf kan geen kwaad en de spoeling ook niet, maar hij moet ook antibiotica, 2x daags een halve tablet, minimaal 14 dagen lang. Als ik ermee stop, moet de huid al minimaal 2 dagen helemaal over zijn.
Castratie is hier (gelukkig) absoluut geen oplossing voor. Als ze dat wel gezegd had, had ik een 4e gezocht...
Hij mag niet zwemmen en niet in hoog gras lopen, dus dat wordt aan de korte lijn uitlaten de komende 2 weken, want als hij los loopt of aan de flex, duikt hij het gras en de struiken in. En we gaan veel fietsen, kan hij zn energie kwijt..
- boemerang
- Zeer actief