Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Barf+pup 6 maanden
Moderator: moderatorteam
-
LuukdeTeckel
- nieuw lid
Barf+pup 6 maanden
Beste Allemaal,
Vanaf dag 1 heeft Luuk ,Rodi Pens en Hart Compleet, te eten gekregen. Hij doet het er prima op ,maar ik merk dat de sjeu er voor hem er een beetje af gaat. Soms doe ik er wat groenten of wat vlees door heen......Kale Rodi eet hij nog wel, maar met zeer lange tanden.
Graag wil ik stoppen met Rodi en volgens het "barf" principe gaan voeren....
Maar ik vind het erg moeilijk om een dieet voor hem samen te stellen...hij is nu 6 maanden, een klein honden ras, waar moet je zoal op letten?
Kan iemand mij misschien aan een Barf schema helpen voor een 6 maanden jonge Teckel.......?Ik wil namelijk wel graag dat hij van alles genoeg binnen krijgt....en op een juiste manier door blijft ontwikkelen.
Alvast dank...vooral namens Luuk (is Rodi zat....haha)
Jens
Vanaf dag 1 heeft Luuk ,Rodi Pens en Hart Compleet, te eten gekregen. Hij doet het er prima op ,maar ik merk dat de sjeu er voor hem er een beetje af gaat. Soms doe ik er wat groenten of wat vlees door heen......Kale Rodi eet hij nog wel, maar met zeer lange tanden.
Graag wil ik stoppen met Rodi en volgens het "barf" principe gaan voeren....
Maar ik vind het erg moeilijk om een dieet voor hem samen te stellen...hij is nu 6 maanden, een klein honden ras, waar moet je zoal op letten?
Kan iemand mij misschien aan een Barf schema helpen voor een 6 maanden jonge Teckel.......?Ik wil namelijk wel graag dat hij van alles genoeg binnen krijgt....en op een juiste manier door blijft ontwikkelen.
Alvast dank...vooral namens Luuk (is Rodi zat....haha)
Jens
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Als je de volgende percenages aanhoudt zit je altijd goed:
50-60% spiervlees
10-20% orgaanvlees (50 gram per kg lichaamsgewicht lever, 25 gram per kilo lichaamsgewicht nier)
10-20% bot
Je kunt groenten en fruit geven, het hoeft niet. Het mooiste is al je minimaal 3 of 4 verschillende dieren hebt.
Voor volwassen honden kun je 2 tot 3 % van het lichaamsgewicht aanhouden en voor pups ongeveer 5%, maar voer altijd op het oog.
Mijn menu, zowel voor volwassen honden als pups:
Maandag: Vis of Pens. Soms hele vissen soms filet, soms karkassen. Als ik filet voer dan krijgen ze er wat kipkarkas bij. Als ik geen vis heb krijgen ze pens.
Dinsdag: Dik bevleesde botten (geitenrib/kalkoennek, etc.)
Woensdag: Orgaan/kipkarkas. Orgaan = hart lever nier
Donderdag: Dubbele hoeveelheid runderpens
Vrijdag: Vasten (=yoghurt/kefir met rauw ei zonder schil, groente/fruitprut en honing) De pup vast niet, daar begin ik mee als hij een jaar is. Hij slaat al wel vanaf het begin een maaltijd over als hij daarvoor het dubbele heeft gehad.
Zaterdag: Hele kip
Zondag: Spiervlees (paard/kopvlees rund/paard/schaap)
50-60% spiervlees
10-20% orgaanvlees (50 gram per kg lichaamsgewicht lever, 25 gram per kilo lichaamsgewicht nier)
10-20% bot
Je kunt groenten en fruit geven, het hoeft niet. Het mooiste is al je minimaal 3 of 4 verschillende dieren hebt.
Voor volwassen honden kun je 2 tot 3 % van het lichaamsgewicht aanhouden en voor pups ongeveer 5%, maar voer altijd op het oog.
Mijn menu, zowel voor volwassen honden als pups:
Maandag: Vis of Pens. Soms hele vissen soms filet, soms karkassen. Als ik filet voer dan krijgen ze er wat kipkarkas bij. Als ik geen vis heb krijgen ze pens.
Dinsdag: Dik bevleesde botten (geitenrib/kalkoennek, etc.)
Woensdag: Orgaan/kipkarkas. Orgaan = hart lever nier
Donderdag: Dubbele hoeveelheid runderpens
Vrijdag: Vasten (=yoghurt/kefir met rauw ei zonder schil, groente/fruitprut en honing) De pup vast niet, daar begin ik mee als hij een jaar is. Hij slaat al wel vanaf het begin een maaltijd over als hij daarvoor het dubbele heeft gehad.
Zaterdag: Hele kip
Zondag: Spiervlees (paard/kopvlees rund/paard/schaap)
Laatst gewijzigd door Hutsje op 21 mei 2007 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

- marye
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
-
Mauyak
Als je je er nog niet in hebt verdiept dan zou ik nu nog niet aan Barf beginnen.Een menu laten opstellen door andere vind ik geen goed idee.Voeding is een seriueze zaak en daar moet je je eerst over inlezen.Tot die tijd zou ik kiezen voor een ander merk kvv.Er zijn zat andere merken op de markt dan Rodi.Kijk anders eens naar Carnibest dat is een heel ander soort kvv dan rodi.Dat is veel groffer gemalen.Je hond is nu nog een pup en volop in de groei.Door verkeerde voeding kun je het grondig verpesten voor later.
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
http://www.barfplaats.nlSjalot schreef:Bezoek eerst een sites over Barf en Voer Natuurlijk. Die vind je alle info en ze helpen je met het samenstellen van je menu.
Laatst gewijzigd door Ianthe op 18 jun 2007 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Gezellig daarPink0Pink schreef:http://www.barplaats.nlSjalot schreef:Bezoek eerst een sites over Barf en Voer Natuurlijk. Die vind je alle info en ze helpen je met het samenstellen van je menu.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
JepAngelique25 schreef:Gezellig daarPink0Pink schreef:http://www.barplaats.nlSjalot schreef:Bezoek eerst een sites over Barf en Voer Natuurlijk. Die vind je alle info en ze helpen je met het samenstellen van je menu.

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
(je link is een beetje raarPink0Pink schreef:JepAngelique25 schreef:Gezellig daarPink0Pink schreef:http://www.barplaats.nlSjalot schreef:Bezoek eerst een sites over Barf en Voer Natuurlijk. Die vind je alle info en ze helpen je met het samenstellen van je menu.
-
Ianthe
- Zeer actief
- Contacteer:
:N: Al aangepastAngelique25 schreef:(je link is een beetje raarPink0Pink schreef:JepAngelique25 schreef:Gezellig daarPink0Pink schreef: http://www.barplaats.nl)