Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond alleen laten met kauwsnacks
Moderator: moderatorteam
- Saarah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australische Herder
- Aantal honden: 1
Hond alleen laten met kauwsnacks
Hallo,
Ik vraag me af of jullie je hond alleen laten met kauwsnacks en gevulde kongs, of dat jullie dat niet durven?
Als ik m'n pup een uurtje alleen laat in haar bench, geef ik haar bijna altijd een gevulde kong of een kauwsnack (http://www.zooplus.de/bilder/1/35572_pe ... ubos_1.jpg dit bijvoorbeeld), maar iemand die ik ken zei dat ze dat nooit deed, omdat ze bang was dat haar hond zich zou verslikken en zou stikken ofzo.
Zelf vind ik dit nogal vergezocht, zo snel stikt een hond toch niet?
Ik vraag me af of jullie je hond alleen laten met kauwsnacks en gevulde kongs, of dat jullie dat niet durven?
Als ik m'n pup een uurtje alleen laat in haar bench, geef ik haar bijna altijd een gevulde kong of een kauwsnack (http://www.zooplus.de/bilder/1/35572_pe ... ubos_1.jpg dit bijvoorbeeld), maar iemand die ik ken zei dat ze dat nooit deed, omdat ze bang was dat haar hond zich zou verslikken en zou stikken ofzo.
Zelf vind ik dit nogal vergezocht, zo snel stikt een hond toch niet?
Ik haal altijd alle potentiele gevaarlijke dingen weg en daar vallen bij mij dan botten en kauwdingen onder. Met een kong durf ik haar wel alleen te laten (die is groot genoeg en kan ze niet heel in haar mond nemen). Ik doe haar ook haar halsbandje af als we weg zijn.
Ik geloof wel degelijk dat het gevaarlijk kan zijn om ze alleen te laten met kauwbotjes. Vaak worden die dingen hartstikke klef. Ook als je er wel bij bent vind ik de meeste vaak link.
Ik geloof wel degelijk dat het gevaarlijk kan zijn om ze alleen te laten met kauwbotjes. Vaak worden die dingen hartstikke klef. Ook als je er wel bij bent vind ik de meeste vaak link.
-
- Actief
Wij laten ook geen botjes achter. Als we erbij zijn willen ze vaak al te gulzig hun botten doorslikken, laat staan als ze alleen zijn. Ook doen we inderdaad het riempje bij de kleinste af (ook als we thuis zijn). Die grote pakt hem anders net in de halsband en gaat ermee slingeren en dat doet ie dus niet als het bandje af is.
-
- Zeer actief
- Locatie: Westerlee. Baasje van: Cheyenne, River, Lakota en sterretje Joey
- Contacteer:
- Saarah
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever
boxer - Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Met een Kong zou ik ze best alleen durven laten,maar met kauwgevallen...no way
Max is hier ooit bijna gestikt in zo'n gedraaid buffelhuidkauwstaafje en dus krijgen ze die A)hoogst zelden en B) alleen in mijn aanwezigheid.

Max is hier ooit bijna gestikt in zo'n gedraaid buffelhuidkauwstaafje en dus krijgen ze die A)hoogst zelden en B) alleen in mijn aanwezigheid.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Ik laat ze nooit achter met een kauwstick. Ook niet met een Kong trouwens. Niet omdat ik bang ben dat er iets gebeurd, maar meer omdat ze gewoon moeten gaan slapen als we weg zijn.
Waarom zou ik het eerste uur "draaglijker" voor ze maken door iets te kauwen te hebben? Ik zorg liever dat ze moe zijn als ik wegga, en dat ze dan dus al rustig liggen te slapen
Waarom zou ik het eerste uur "draaglijker" voor ze maken door iets te kauwen te hebben? Ik zorg liever dat ze moe zijn als ik wegga, en dat ze dan dus al rustig liggen te slapen

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
ik laat mijn honden nooit alleen met kouwspullen en ook niet met speelgoed en ik laat ze ook geen halsband om als ik weg ben of we gaan slapen.kouwspullen krijgen ze alleen als ik er bij ben omdat ik 3honden heb en ik geen ruzie wil(nou gebeurt dat nooit maar dan zal je het net zien)met speelgoed niet ook vanwege dat ik er 3heb en omdat canyon ooit is een sok heeft ingeslikt(bal met sok er om,bal vond ik en de sok kwam een dag later naar buiten)halsband ook weer vanwegen de 3 honden,ban te bang dat als ze gaan spelen of wat dan ook dat ze dan ergens aan blijven hangen en dat kan al zelfs een simpele verwarmingsknop zijn.

jemble 5 maanden
-
- Vaste gebruiker
- bikkel
- Actief
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik laat ook nooit halsbanden om als ik weg ben(ze hebben ze binnen nooit om) sinds ik ooit eens iets heb gelezen over mensen die thuis kwamen van een feest en hun Teckel aan de deurpost hangend vonden.
Opgehangen aan zijn halsband
De halsbanden hangen hier dus ook niet in het zicht.
Opgehangen aan zijn halsband

De halsbanden hangen hier dus ook niet in het zicht.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Saarah
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
In Buffy's geval om te leren dat het leuk is alleen te blijven. Ze staat nu te dansen omdat ze weet dat ze haar Kong krijgt. Is die op, dan gaat ze slapen.Marion. schreef:
Het is niet om het eerste uur draaglijker te maken, want Buffy gaat in principe ook slapen, maar omdat ze eerst heel sip bij de deur ging staan wachten als wij weggingen, ook al was ze moe. Nu vindt ze het leuk dat we weggaan.
Anne
- starfleet
- Erelid
Maar niet echt lekker voor haar tanden. Hoe weet je zo zeker dat ze er geen stuk afknaagt? Ik vind nou net zo'n been behoorlijk onveilig.Saarah schreef:Ik heb nu wel een soort been bij haar in de bench gelaten, maar dat is een been waarvan ik weet dat ze er minstens een week over doet voordat het op is. Het is nu nog bijna helemaal heel, en ik weet ook dat ze er geen grote stukken af kan bijten. Dus dan vind ik het wel veilig genoeg.
Anne
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Harrie heeft altijd FF benen. De laatste stukjes gooi ik weg.
Toen hij nog vreselijk fanatiek was met die dingen (4 per week) liet ik hem er ook niet mee alleen.
Nu hij wat ouder is kijkt hij er overdag en 's nachts niet zo naar, alleen na het avondeten. Dus de kluif blijft gewoon liggen (behalve de kleine stukjes dan).
Een kong vind ik wel redelijk veilig, die heeft hij als pup gehad.
Toen hij nog vreselijk fanatiek was met die dingen (4 per week) liet ik hem er ook niet mee alleen.
Nu hij wat ouder is kijkt hij er overdag en 's nachts niet zo naar, alleen na het avondeten. Dus de kluif blijft gewoon liggen (behalve de kleine stukjes dan).
Een kong vind ik wel redelijk veilig, die heeft hij als pup gehad.

-
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
ik zou het ook nooit doen, de kong wel, maar àl die kauwstaafjes hebben iets waar het tòch ineens het laatste stukje te snel in de keel kan gaan.
Ook met volwassen honden vind ik het nog steeds eng,
ik heb uit de keel van mijn hond inderdaad wel meer zo'n laatste stukje uit moeten halen.,
en nu kijk ik altijd hòe het gaat, of pak het weer af.
ik heb uit de keel van mijn hond inderdaad wel meer zo'n laatste stukje uit moeten halen.,
als iedreen het ermee eens is, dat je niets gevaarlijks of wat dan ook ,Saarah schreef:Ik heb nu wel een soort been bij haar in de bench gelaten, maar dat is een been waarvan ik weet dat ze er minstens een week over doet voordat het op is. Het is nu nog bijna helemaal heel, en ik weet ook dat ze er geen grote stukken af kan bijten. Dus dan vind ik het wel veilig genoeg.
achter moet laten, waarom ga je dan wel dit doen?

-
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:
Misschien wel omdat je bij sommige honden wel kunt verwachten dat ze zo'n enorme kluif niet opkrijgen, Xena doet ongeveer 3 tot 4 weken met een te grote kluif en 1 tot 2 weken met een van de goede maatPak-de-bal schreef:ik zou het ook nooit doen, de kong wel, maar àl die kauwstaafjes hebben iets waar het tòch ineens het laatste stukje te snel in de keel kan gaan.

- Saarah
- Zeer actief
Hoe bedoel je, niet lekker voor haar tanden?starfleet schreef:Maar niet echt lekker voor haar tanden. Hoe weet je zo zeker dat ze er geen stuk afknaagt? Ik vind nou net zo'n been behoorlijk onveilig.Saarah schreef:Ik heb nu wel een soort been bij haar in de bench gelaten, maar dat is een been waarvan ik weet dat ze er minstens een week over doet voordat het op is. Het is nu nog bijna helemaal heel, en ik weet ook dat ze er geen grote stukken af kan bijten. Dus dan vind ik het wel veilig genoeg.
Anne
Ik wéét gewoon dat ze er geen heel stuk kan afbijten. Ze 'knaagt' erop en het been wordt stilletjes aan kleiner, maar ze kan er geen hele stukken afbijten.
Omdat ik weet dat dit niet gevaarlijk is om achter te laten. Zoals ik al zei, ik wéét dat ze er geen hele stukken kan afbijten. En ze kan het been al helemaal niet helemaal in haar mond krijgen, daarvoor is 't te groot.Pak-de-bal schreef:als iedreen het ermee eens is, dat je niets gevaarlijks of wat dan ook ,Saarah schreef:Ik heb nu wel een soort been bij haar in de bench gelaten, maar dat is een been waarvan ik weet dat ze er minstens een week over doet voordat het op is. Het is nu nog bijna helemaal heel, en ik weet ook dat ze er geen grote stukken af kan bijten. Dus dan vind ik het wel veilig genoeg.
achter moet laten, waarom ga je dan wel dit doen?![]()
En moet dat nou echt, die '

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
idemDazwa84 schreef:Ik haal altijd alle potentiele gevaarlijke dingen weg en daar vallen bij mij dan botten en kauwdingen onder. Met een kong durf ik haar wel alleen te laten (die is groot genoeg en kan ze niet heel in haar mond nemen). Ik doe haar ook haar halsbandje af als we weg zijn.

- Moos
- Zeer actief
Hier hetzelfde met Moos. Moos leren alleen blijven ging helemaal niet (ook niet als hij echt doodmoe was) totdat ik hem een Kong ben gaan geven. Toen kon hij dat eerste kwartier makkelijk overbruggen, en ik kwam dan binnen vlak voordat de Kong leeg was, en zo heb ik dat uitgebouwd. Voordat ik wegging maakte ik dan ook een extra lange wandeling met spelen zodat hij ook echt moe was.starfleet schreef:In Buffy's geval om te leren dat het leuk is alleen te blijven. Ze staat nu te dansen omdat ze weet dat ze haar Kong krijgt. Is die op, dan gaat ze slapen.Marion. schreef:
Het is niet om het eerste uur draaglijker te maken, want Buffy gaat in principe ook slapen, maar omdat ze eerst heel sip bij de deur ging staan wachten als wij weggingen, ook al was ze moe. Nu vindt ze het leuk dat we weggaan.
Anne
Ze krijgen nu altijd een grote koek als ik wegga, en kijken me nog net de deur niet uit als ze doorhebben dat ik bijna ga.
Het enige wat ik durf te geven als ik er niet bij ben is dus een hondenkoek of de Kong.