Bij het Yorkie van mijn moeder is suikerziekte geconstateerd wat mogelijk veroorzaakt wordt door de ziekte van Cushing. Afgelopen dinsdag werd hij ineens enorm ziek en is mijn moeder naar de dierenarts gegaan. Er zijn foto's gemaakt (zijn lever is helemaal opgezet) en er is bloed afgenomen. Ik ben meteen naar informatie gaan zoeken op internet en vond de ziekte van Weil die een vergrote lever kan veroorzaken. Ik heb mijn moeder gebeld om te vragen of Nero misschien in aanraking was geweest met een rat, ze vertelde dat hij een week of 2 geleden heel niet uit de tuin wilde komen en daarop heeft ze de dierenarts weer gebeld en die wilde het niet helemaal uitsluiten dus moest ze nog urine komen brengen. Uit het bloedonderzoek kwam suikerziekte en donderdag heeft ze speciale brokken meegekregen, dat wilde de dierenarts proberen. Zaterdag echter verslechterde de toestand van Nero verschrikkelijk en is mijn moeder terug gegaan naar de dierenarts. De dierenarts ging de glucose (?) waarde meten en dat hoort 7 te zijn, het apparaat meet tot 33 en Nero zijn waarde kon niet gemeten worden...
Gisteravond ben ik hierheen gereden (mijn moeder woont een eind bij me vandaan) en Nero is er echt heel slecht aan toe

Om 12.00 moeten we weer bij de dierenarts zijn maar ik vrees het ergste......
Nero heeft gister insuline gekregen, pijnstilling en nog iets en had daarvan op moeten knappen, zijn toestand is echter alleen maar verder achteruit gegaan. Hij drinkt heel veel, geeft water over, ligt te rillen, is gedesorienteerd, kan haast niet meer lopen...
Willen jullie duimen voor een wondertje? Ik hoop dat ik straks goed nieuws te melden heb.