Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

speuren in zuidlimburg

Moderator: moderatorteam

Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

speuren in zuidlimburg

Ongelezen bericht door Morgaine »

Ik wil graag (op den deur) gaan speuren met Anubis. Ik kan alleen hier in Limburg echt helemaal niks vinden. wie weet een adresje? Mag ook vlak over de grens in Belgie zijn.
Lil

Re: speuren in zuidlimburg

Ongelezen bericht door Lil »

Morgaine schreef:Ik wil graag (op den deur) gaan speuren met Anubis. Ik kan alleen hier in Limburg echt helemaal niks vinden. wie weet een adresje? Mag ook vlak over de grens in Belgie zijn.
Ik zoek al meer dan een jaar naar een cursus, en ga binnenkort beginnen bij een SV vereniging in Duitsland, Tuddern. Dat is voor mij dicht in de buurt. Het KNPV speuren (voorwerpen zoeken zeg maar plat gezegd) kent Boris en ik wil dus echt dat hij een loopspoor uitwerkt. Je zou ook eens bij IPO verenigingen kunnen kijken bij mij in de buurt zijn dat alleen de Duitse Herderverenigingen en daar kun je moeilijk met een kruising mechel laberador komen aanzetten.
Aan de kanten van Maastricht moet meer op dit gebied te vinden zijn. :wink: Alleen heb ik geen zin om iedere keer 30 km naar Maastricht te rijden en daarna weer 30 km terug.
Morgaine
Zeer actief
Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)

Ongelezen bericht door Morgaine »

Ik woon dus in de buurt van Maastricht maar kan hier totaal niks vinden :19:
Lil

Morgaine schreef:Ik woon dus in de buurt van Maastricht maar kan hier totaal niks vinden :19:
Ik zal als ik morgen tijd heb nog eens voor je zoeken had iets in jou buurt gezien tijdens mijn speurtocht, het was alleen voor mij ver en de cursus was duur. Zet de link naar de site hier wel neer als ik hem terug vind.
Lil

Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Ik ben gisteren voor het eerst gaan kijken bij een VPG club in Duitsland. Ik mag dan wel geen bijtwerk doen met mijn reu, maar wel gehoorzaamheid en speuren en de manier waarop het gehoorzaamheidsgedeelte wordt aangeleerd bevalt me goed. Jammer dat je in Nederland met een ander ras dan een herder bijna nergens welkom bent bij een dergelijke club.
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Bij Hondencentrumlimburg kun je een speurcursus doen, is voor alle honden en rassen.
:pop:
Ciske

Ongelezen bericht door Ciske »

Kijk eens op de volgende site:
http://knpv.web-log.nl/zoekhonden/10_ad ... index.html

Daar staan de adressen en clubs in het zuiden van Nederland. Dit is een zoekhondengroep (onder de KNPV-vlag) die voornamelijk traint in het zuiden van Nederland. Ik train er zelf ook 1 of 2 keer per maand.

Als je voor het KNPV Basiscertificaat traint, staat dat in principe open voor alle rassen, dus ook niet-herders.
Lil

Ciske schreef:Kijk eens op de volgende site:
http://knpv.web-log.nl/zoekhonden/10_ad ... index.html

Daar staan de adressen en clubs in het zuiden van Nederland. Dit is een zoekhondengroep (onder de KNPV-vlag) die voornamelijk traint in het zuiden van Nederland. Ik train er zelf ook 1 of 2 keer per maand.

Als je voor het KNPV Basiscertificaat traint, staat dat in principe open voor alle rassen, dus ook niet-herders.
Juist die link vond ik niet meer terug! Ik heb KNPV geprobeerd, maar het gewone speurprogramma is veel te summier bij de KNPV, dat kunstje deed hij na 12 weken. Alleen vond ik het dus te ver om naar Helmond te rijden als je aan de kanten van Maastricht/ Sittard woont, dat is dan nog gauw 30 tot 40 km. De rest is helaas wel zuidelijk maar dan wel in Brabant.
diamond
Actief

Ongelezen bericht door diamond »

mijn schoonmoeder traint ook met haar honden bij SV Tuddern,

ik zal haar eens gaan vragen naar speurplekken in de buurt :mrgreen:
Lil

diamond schreef:mijn schoonmoeder traint ook met haar honden bij SV Tuddern,

ik zal haar eens gaan vragen naar speurplekken in de buurt :mrgreen:
Die zijn er momenteel niet, we moeten wachten totdat de gewassen eraf zijn, flauw he die boeren, we mogen hun gewassen niet kapot maken :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Jacht en Speuren”