Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wrijven in het oog, welke kant op?
Moderator: moderatorteam
-
Reini
- Zeer actief
Wrijven in het oog, welke kant op?
Nou weet ik niet of ik het ooit ergens heb gehoord/gelezen maar klopt het dat je bij een hond richting de kaak moet wrijven als er iets in het oog zit? Bij mensen wrijf je naar de neus toe maar is het bij honden dus net andersom, of vergis ik me?
Vegas heeft twee gigantische groene prut-ogen en ik wil het even schoonmaken met afgekoelde kamillethee maar weet dus even niet meer naar welke kant ik moet wrijven.
Vegas heeft twee gigantische groene prut-ogen en ik wil het even schoonmaken met afgekoelde kamillethee maar weet dus even niet meer naar welke kant ik moet wrijven.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
MoniqueDM
- Zeer actief
-
Reini
- Zeer actief
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Geen dank hoorReini schreef:Ah, dan had ik het goed! Alleen een beetje krom geschrevenMoniqueDM schreef:Van binnen naar buiten (dus van de neus naar de oren toe, zeg maar), anders loop je het risico de troep onder het derde ooglid te wrijven.![]()
Bedankt
Reini, als er binnen een paar dagen geen verbetering optreedt met kamille-thee kun je misschien toch beter even een zalfje of wat druppeltjes bij de dierenarts halen.
Jenny had onderlaatst ook een ontstoken oog (groene prut en zo) en bij haar zat de ontsteking dus echt onder het derde ooglid :N: . Dat had ik nooit op kunnen lossen met alleen kammile-thee, dus hou Vegas z'n oogjes en de uitvloeiing goed in de gaten.
Sterkte hoor!
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

-
Reini
- Zeer actief
Doe ik ook hoor, met dit soort dingen rommel ik niet aanMoniqueDM schreef: Geen dank hoor, je kunt het beter altijd even vragen als je het niet zeker weet.
Reini, als er binnen een paar dagen geen verbetering optreedt met kamille-thee kun je misschien toch beter even een zalfje of wat druppeltjes bij de dierenarts halen.
Jenny had onderlaatst ook een ontstoken oog (groene prut en zo) en bij haar zat de ontsteking dus echt onder het derde ooglid :N: . Dat had ik nooit op kunnen lossen met alleen kammile-thee, dus hou Vegas z'n oogjes en de uitvloeiing goed in de gaten.
Sterkte hoor!
Vegas heeft dit al eens eerder gehad en toen was het met een zalfje zo opgelost
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07

-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Deze druppels gebruik ik nu ook al een paar dagen (las ergens dat ze goed schijnen te helpen bij ontstoken ogen) maar ik zie nog geen verbetering, helaas.SuzieC1970 schreef:Similisan oogdruppels nr. 2 werken ook prima bij de hond !! Heb ik een tijdje geleden ook gebruikt. Zijn homeopatische oogdruppels en gewoon verkrijgbaar bij de drogist !
De binnenkant van Billy's onderste ooglid is rood en wat dik en er zit echt steeds pus in zijn oog. Ben bang dat het hier in ieder geval een ritje dierenarts wordt...
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
He, da's vervelend ! Bij geirriteerde ogen werkt het heel goed, maar als ze echt onstoken zijn kun je idd beter aan de DA een zalfje vragen denk ik..sterkte ermee !Rami schreef:Deze druppels gebruik ik nu ook al een paar dagen (las ergens dat ze goed schijnen te helpen bij ontstoken ogen) maar ik zie nog geen verbetering, helaas.SuzieC1970 schreef:Similisan oogdruppels nr. 2 werken ook prima bij de hond !! Heb ik een tijdje geleden ook gebruikt. Zijn homeopatische oogdruppels en gewoon verkrijgbaar bij de drogist !
De binnenkant van Billy's onderste ooglid is rood en wat dik en er zit echt steeds pus in zijn oog. Ben bang dat het hier in ieder geval een ritje dierenarts wordt...
-
Diana -Max
- Vaste gebruiker
ojee dan doe ik het altijd verkeerd , blij dat ik nu hier lees ga het nu anders doen dus.--------------------------------------------------------------------------------
Van binnen naar buiten (dus van de neus naar de oren toe, zeg maar), anders loop je het risico de troep onder het derde ooglid te wrijven.
max heeft in de ochtend altijd prutoogjes en dan maak ik ze schoon met water.