Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
mercedes2803 schreef:Spuit jij Vegas niet met Tea tree in?
Ik dacht dat je deed in het kader van de vlooien allergie..
Hier never nooit teken.
Rimpel is vijf en een half en heeft er drie gehad in zijn leven die ieniemienie waren omdat ik ze meteen zie bij hem op zijn dunne vacht.
Nu ik spray met de tea tree komt er niets meer in zijn buurt.
Ik spuit Vegas in met anti vlo en teek van de Groene Os maar dat doe ik alleen als ik ver ga wandelen, niet gewoon op de dag voor een blokje om. Ik lees dat jij Rimpel 4 keer per dag inspuit, ik doe het in het weekend bij lange wandelingen en 'savonds bij de avondronde. Eens in de zoveel tijd was ik hem ook met tea tree shampoo. De afgelopen tijd is Vegas een paar keer niet ingespoten (tas kwijt, winkel dicht etc.) dus misschien dat hij daarom ineens zoveel teken had, ik heb namelijk wel het idee dat die anti teek en vlo spray werkt
Hier haal ik tijdens een wandeling altijd boven de tien teken van m'n honden af. . Het stikt er hier van. Toch hebben ze zelden of nooit een volgezogen teek, misschien juist omdat ik er extra op let omdat ik weet dat er veel zitten. Tommie heeft trouwens ook veel meer teken dan Miah. Volgende week gaat hij naar de trimmer en laat ik zijn vacht kort trimmen, dat moet het teken-speurwerk weer wat vergemakkelijken. Ik geef m'n honden frontline pipetjes, en de teken die zich vastzuigen zijn meestal wel al dood of stervende wanneer ik ze eraf haal. En dus ook nooit volgezogen. Verder gebruik ik geen middeltjes; ik heb een tijdje die theetrea spray gebruikt maar dat werkt niet afdoende.
Ze zitten momenteel hier ook onder de teken.
Zelf duik ik elke dag gelijk na de boswandeling onder de douche, want ik ben als de dood dat zo'n ranzig beest op mij gaat zitten. Dan wordt ik heel erg hysterisch. :N:
Dorien schreef:Ze zitten momenteel hier ook onder de teken.
Zelf duik ik elke dag gelijk na de boswandeling onder de douche, want ik ben als de dood dat zo'n ranzig beest op mij gaat zitten. Dan wordt ik heel erg hysterisch. :N:
Heb ik ook een keer gehad. Zit ik in bad, zie ik van uit mijn ooghoek iets zwarts op mijn onderbeen. Ik wrijf er wat over, gaat niet weg, kijk wat beter: een teek. Ze zijn helemaal niet zo eng, ik was er ook atlijd bang voor, maar sinds ik er een gehad heb niet meer.
Dorien schreef:Ze zitten momenteel hier ook onder de teken.
Heb ik ook een keer gehad. Zit ik in bad, zie ik van uit mijn ooghoek iets zwarts op mijn onderbeen. Ik wrijf er wat over, gaat niet weg, kijk wat beter: een teek. Ze zijn helemaal niet zo eng, ik was er ook atlijd bang voor, maar sinds ik er een gehad heb niet meer.
Een teek is net een mug, beiden voel je niet als ze 'gebruik' maken van je lichaam. Snel weghalen is toch wel de boodschap want de ziekte van Lyme is niet prettig. Vergeten jullie niet je rug te (laten) controleren! Daar heb ik ze het meest van mijn kinderen afgeplukt.
Nessa heeft er in bijna 5 jaar tijd nog niet 1 gehad
Vreemd als je je bedenkt dat ze onder bomen, struiken en door lang gras rent..
Zelf had ik er gisteren wel eentje in mijn haar :N: Gelukkig liep hij, heb hem trouwens wel meteen vakkundig om zeep geholpen
'k word er hier gek van..... elke wandeling haal ik er wel twee of drie per hond af...
Bij elkaar dus 20 teken zo min of meer. Aidah had er nu eentje volgezogen en Ashley had er ook een, maar die was al vakkundig om zeep door de frontline spray.
Ik spray de honden niet helemaal in, maar gewoon als ik een teek ontdek, direct op de teek.
'k ga wel vanmiddag weer even teatree halen.
Mir,Gaia & Bella
"Leven is veranderen. Veranderen is loslaten. Loslaten is vrij zijn." ....De doorsnee hond is een fijner mens, dan de doorsnee mens.
Heb hier gelukkig weinig last van teken. In de 17 jaar dat ik nu honden heb heb ik twee teken weg moeten halen. Allebei in de afgelopen drie weken....En gelukkig zelf nog nooit gehad, brrrr, ik moet er niet aan denken. Heb de hondjes hier wel een vlooienband omgedaan die ook tegen teken werkt, gewoon van Beaphar. Moet tien weken tegen teken werken en vier tot zes maanden tegen vlooien. Hoewel ik wel vind dat die banden een beetje in de weg zitten en niet echt mooi zijn werken ze prima ! En da's het belangrijkste he.
Anubis heeft er tot nu toe, 2 gehad en op een ervan stond ik dus vorige week Dacht nog; hey waar komt dat bloed toch ineens vandaan. Hond helemaal gecheckt op wondjes maar niks. Toen ik onder mn schoen keek vond ik de oorzaak.....
Rico heeft ze dit jaar nog niet gehad. Meestal heeft hij in de zomermaanden er gemiddeld 1 x per week een.
Ik heb zelf nu binnen 2 weken 4 teken gehad! Terwijl ik ze eerder nooit had.
Hier ook geen last van teken op dit moment. Sita heeft wel een scalibor band om. Voordat ze de band om had, haalde ik per dag wel twee tot drie teken van haar.